2019-07-23, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Vadå DNA? Han har erkänt att han legat med flickan. Han har erkänt att han visste att han begick en olaglig handling. Flickan har erkänt att de haft sex, som även hon ville ha och absolut inte var tvingad till. Det blir ju ganska svårt att ta tillbaka detta så man måste ta fram DNA-kortet.

Hans problem nu är att han hade full koll på att det var olagligt.

Om du känner till Manson sekten. Så knullade och våldtog Charles Manson småflickor där. De var helt förblindade och trodde de var kära. Kolla upp grooming, funkar på liknande sätt.
Senast redigerad av Ajara 2019-07-23 kl. 13:22.
Citera
2019-07-23, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajara
Om du känner till Manson sekten. Så knullade och våldtog Charles Manson småflickor där, från 14 års ålder. De var helt förblindade och trodde de var kära. Kolla upp grooming, funkar på liknande sätt.
Vad menar du med det?
Tror du jag försvarar svinet på något sätt?
Citera
2019-07-23, 13:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av trollmongot
Morsan lämnar väl bort barnet pga psykisk sjukdom.
Sådana sjukdommar går i arv , han har gjort det vansinniga påhittet under en
period av bipolär sjukdom.
Det kan vara så men har för mig att jag hört tidigare att många adoptioner från sydkorea på den tiden berode på sociala stigma och ekonomi och inte att barnet var föräldrarlösa så mamman behöver inte vara psyksjuk utan troligen är det att vara adopterad som gjort honom knäpp.
Citera
2019-07-23, 13:25
Medlem
Citat:
Vad menar du med det?
Tror du jag försvarar svinet på något sätt?

Blandade ihop med alla inlägg tråden vid det här laget är fylld av, som på allvar tror att det här är ett riktigt förhållande. Mina ursäkter.
Citera
2019-07-23, 13:28
Medlem
Gizurs avatar
Han verkar vara obrydd om förhållandet och varit helt öppen på sin Facebook om det, om än inte hennes ålder. Man ser att hon är ung men inte hur ung. Ändå tycks han inte vara orolig över att vänner och bekanta ska oja sig, vilket är lite ovanligt i Sverige. Kanske en ensam person.

Och hur försörjer han sig? Han har varit månader i USA. Dramaten och Stockholms Stadsteater lär inte betala perifera skådisar särskilt bra, och i några lukrativa TV-produktioner har han inte medverkat i. Kanske arv från rika föräldrar? De som adopterat från Korea är generellt äldre än genomsnittliga föräldrar och minst övre medelklass.
Citera
2019-07-23, 13:29
Medlem
Ptolemaioss avatar
Vilket äckel han verkar vara. Kollar man på flickans Facebook så verkar hon mist sin mamma runt 2013, pappan verkar inte delaktig i hennes liv, typiskt sårbart barn. Det hela är ett skolexempel på Grooming.

"Gromning (efter engelskans grooming, "sköta, ansa, rykta, förbereda"), är en term som refererar till processen när vuxna personer tar kontakt med barn i sexuellt syfte[1][2][3]. Processen kännetecknas av att en vuxen person tar kontakt med ett barn, skapar känslomässiga band i syfte att utnyttja barnet sexuellt med hjälp av teknologin (tex via webbkamera, mobil etc) och/eller för att arrangera ett fysiskt möte med barnet i syfte att sexuellt utnyttja och/eller begå sexuellt övergrepp."

Man får hoppas han får trevligt i fängelset, en feminin och slank balettdansör ger nog många ryck i baguetterna hos hans medfångar.
Citera
2019-07-23, 13:34
Medlem
Raktinyllets avatar
https://www.youtube.com/watch?v=K5C99kCsQQE

En föreställning han medverkar i. Vem går och kollar på sånt här?
Citera
2019-07-23, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mazedaze
Det kan vara så men har för mig att jag hört tidigare att många adoptioner från sydkorea på den tiden berode på sociala stigma och ekonomi och inte att barnet var föräldrarlösa så mamman behöver inte vara psyksjuk utan troligen är det att vara adopterad som gjort honom knäpp.

Barnhemsbarn kan bli psykskadade av brist på mänsklig kontakt och hindras att utvecklas.
Citera
2019-07-23, 13:43
Medlem
Onholds avatar
Varför är alla så upprörda?
I Sverige har vi ju en 15-årsgräns...
Han kanske verkligen ÄR kär i henne (och hon i honom) :P
Citera
2019-07-23, 13:44
Medlem
okok1s avatar
Citat:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...grepp-mot-barn
Sexuell aktivitet med minderåriga: Straffskala: Fängelse upp till 15 år.

Undantag en Florida-lag som kallas "Romeo och Julia", som instiftades 2007.

Vad är lägsta straffet?
Citera
2019-07-23, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onhold
Varför är alla så upprörda?
I Sverige har vi ju en 15-årsgräns...
Han kanske verkligen ÄR kär i henne (och hon i honom) :P
Ja du, han är 44 år. Han visste att det var olagligt.

Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Vad är lägsta straffet?
Upp til 15 års fängelse enligt den länk jag lade upp för en stund sedan.
Citera
2019-07-23, 13:52
Medlem
mensverkets avatar
bild från hennes FB med NaBi

https://imgur.com/8LT6u7f

dom verkar kännt varandra en längre tid om man säger så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in