Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-17, 09:33
Medlem
utters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Retsina
Whitechapel r slitet och suspekt. Men jag gillar det!

Jag gillade det ocks som det var och tydligen r.
Citera
2019-01-17, 09:51
Medlem
Retsinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utter
Jag gillade det ocks som det var och tydligen r.
Brukar kunna f tag p riktigt schysst rka dr ocks..
Citera
2019-01-17, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av silver-janne
En av Kray-brorsorna pangade ner en snubbe p stampuben The Blind Beggar, som idag r stor, vlsktt och gangster-fri. The Ten Bells i Spitalfields var ett tillhll fr en del av Jack the Rippers offer. N jag bodde i Fulham p 1990-talet var den sunkigaste puben The Pear Tree vid Margravine Road: smutsig, mrk och gammaldags och med en rudimentr matsedel och ett begrnsat lsortiment. Trots att jag hade varnats att undvika den osmakliga pub-maten bestllde jag en gng en hamburgare dr, men den visade sig vara tbar trots att den serverades med senap. En annan gng kom en svensk journalist och fotograf och skulle intervjua mig, och nr de ville se en riktigt traditionell London-pub tog jag dem till The Pear Tree, vilket blev en verklig kulturchock med den smutsiga och flottiga gamla puben, den sure barmannen och de griniga gamla farbrder som satt dr och drack. Dock ser det ut som om The Pear Tree har genomgtt en modernisering under senare tid: den har en internet-hemsida och t o m en vinlista vilket hade varit otnkbart p 90-talet.
Och var kan den moderna tidens Jack the Ripper offer kunna frottera sig?
Citera
2019-01-17, 15:47
Medlem
Mitch-Moons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F1tt4n
Och var kan den moderna tidens Jack the Ripper offer kunna frottera sig?
r det fnasken han vill t, s huserar dom i SoHo.
Citera
2019-01-17, 20:10
Medlem
Bucketshops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utter
r Whitechapel fortfarande sunkigt? det r nstan 20 r sen jag var dr men d verkade det som om det var gentrifiering p gng.
Nej det kommer drja innan Whitechapel gentrifieras. Det finns liksom ingenting dr som skulle kunna attrahera folk att flytta dit p samma stt som andra sunkiga omrden som nd tenderar att ha tminstone ngra coola platser att beska.
Citera
2019-01-17, 21:21
Medlem
utters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bucketshop
Nej det kommer drja innan Whitechapel gentrifieras. Det finns liksom ingenting dr som skulle kunna attrahera folk att flytta dit p samma stt som andra sunkiga omrden som nd tenderar att ha tminstone ngra coola platser att beska.

Kanske inte, och det r ju sknt p stt och vis. Gentrifiering skapar oftast bara likriktade och sjllsa miljer i stderna.
Citera
2019-03-10, 11:03
Medlem
kristensenbums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silver-janne
En av Kray-brorsorna pangade ner en snubbe p stampuben The Blind Beggar, som idag r stor, vlsktt och gangster-fri. The Ten Bells i Spitalfields var ett tillhll fr en del av Jack the Rippers offer. N jag bodde i Fulham p 1990-talet var den sunkigaste puben The Pear Tree vid Margravine Road: smutsig, mrk och gammaldags och med en rudimentr matsedel och ett begrnsat lsortiment. Trots att jag hade varnats att undvika den osmakliga pub-maten bestllde jag en gng en hamburgare dr, men den visade sig vara tbar trots att den serverades med senap. En annan gng kom en svensk journalist och fotograf och skulle intervjua mig, och nr de ville se en riktigt traditionell London-pub tog jag dem till The Pear Tree, vilket blev en verklig kulturchock med den smutsiga och flottiga gamla puben, den sure barmannen och de griniga gamla farbrder som satt dr och drack. Dock ser det ut som om The Pear Tree har genomgtt en modernisering under senare tid: den har en internet-hemsida och t o m en vinlista vilket hade varit otnkbart p 90-talet.

En vinlista verkar vara ett bra stt att frlora sunk-status.
Citera
2019-05-03, 00:52
Medlem
Bolennarts avatar
k s lngt norr du kan och vlj vilken pub somhelst
Citera
2019-05-06, 11:46
Medlem
Rekommenderar Shoreditch!
Citera
2019-05-27, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av habeemda
Rekommenderar Shoreditch!

Vet inte nr du var dr, men Shoreditch r ganska gentrifierat nu. Tror TS mest kommer hitta hipsterstllen dr.

Fr London gller nog minst zon 3, leta efter ngot stlle som skyltar stort med att de har sky sports s har du hittat rtt...
Citera
2019-07-14, 09:29
Medlem
GRlSs avatar
De brukade finnas en liten, riktigt nedgngen pub precis tvrs ver gatan frn moskn i Whitechapel, dr kunde du st och srpla i dig en pint av valfri l av de blyga sortimentet medan du stod utanfr och sg p muslimerna som skulle in och beklaga sina synder Tyvrr la den nyligen ned annars hade den varit perfekt fr ditt ndaml!
Citera
2019-07-26, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Retsina
Whitechapel r slitet och suspekt. Men jag gillar det!
Det mrkte jag inte direkt av. Bodde dr nyss.

Frvisso i utkanten av distriket, i sydvstra delen, och kanske inte vandrade jttemycket sterut men knde inte att det kndes skumt alls.
Inte lika prydligt som kringliggande omrden kanske, men inte direkt sunkigt.
Citera
Denna trd visas ven p Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f3011156

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in