Citat:
Ursprungligen postat av
Osynlige.Mannen
Läs vad jag skrev en gång till. Jag menar att Science har tappat i prestige på samma sätt som Nature. De var en gång i tiden mycket högt ansedda. Det är de inte längre. Tyvärr. Scientific American och National Geographic har mig veterligen aldrig räknats som vetenskapliga magasin, men det är möjligt att jag misstar mig på den punkten. Jag prenumererade på Scientific American när jag var tonåring. Därefter blev jag vuxen.
Jaha, då har du fått malla dig lite då.
Åter till min hypotes om Greta fenomenet. Och en trolig förklaring. Så jag får bre ut mig igen.
Fenomenet är till 99% projektioner på en tom duk. Alla kan se vad dom vill, men ingen vet eg nåt om tjejen som person. Eller bryr sig.
DÄRFÖR och nu kommer en insikt, Därför kom denna tråd till 95% inte handla om henne utan om projektionerna på henne. Och då mest i form av (tjatigt) klimatsnack. Det fanns och finns eg inte mycket annat att ta fasta på. Så när jag skällt på er klimattjatare för att ni förstör tråden så tystnar ni, MEN då tynar tråden också bort.
Vi kan inte bara älta vindhastigheterna på Atlanten.
Men det finns kanske inget annat att ta till om den den här lilla tjejen. Än just myterna runt henne. Och garnera de med info om hon har Foppatofflor och hur dom är tillverkade.
Ja, jag har i o f s hittat ett fokus på just mediabilderna, projektionerna på henne. Och till det farhågor hur dessa kan utvecklas. Om det eg är on topic?