2019-08-20, 02:04
Medlem
Tarstans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PixelGuy
Den misstänkta följebåten håller inte heller på att sicksacka sig fram. Den åker lite saktare med samma kurs där segelbåten till slut hamnar. Jag ska följa den båten ett tag till och se om det enbart är en slump.
Lider du av vanföreställningar? Det skulle förklara mycket, med tanke på den andra tråden vi diskuterat i.

Men återkom om det är en följebåt. Till skillnad från dig kan jag erkänna när jag har fel.
2019-08-20, 02:06
Medlem
BaraVaraSamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarstan
Ja ni påstår det. Så mycket trams rent ut sagt, ni har inga belägg för det ni säger.

Försäkringsbolag vill tjäna pengar. Förresten vad gäller på internationellt vatten du som vet?

Vad är trams? Du måste skaffa en utländsk försäkring som ställer olika typer av krav (vissa kräver t ex att du först går en säkerhetsutbildning) om du vill vara försäkrad när du seglar utanför ditt eget lands närvattenområde.
Följande sammanfattar det hela ganska bra:
Citat:
Det verkar som de svåra orkanerna i Västindien förra vintern har gjort att de stora internationella försäkringsbolagen har dragit öronen åt sig, vilket har gjort att de lokala/regionala båtförsäkringsmäklarna (”underwriters”) dragit tillbaka försäkringar utanför hemmavatten, eller gjort dem betydligt dyrare och/eller med strängare krav, vilket gjort att många långseglare har behövt hitta alternativ.

https://www.dromresan.com/svarare-hitta-forsakring/

Nu står säkert någon miljardär för båtens eventuella skador men desto värre skulle det vara om t ex Greta skadades. Är hon inte oersättlig för den gigantiska Greta-industrin?
2019-08-20, 02:10
Medlem
BaraVaraSamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarstan
Ja spekulera kan vem som helst.
Det kan jag med, jag tror Greta kommer lyckas jättebra och hennes liv blir fantastiskt.
Hon kommer bli väl omhändertagen när hon kommer till USA, helt övertygad.

Hur det går i USA får vi se, men du är medveten om att det finns en stor risk att Greta aldrig blir vuxen?
Att hon nu ser ut som en 11-åring var för att hon slutade äta som 11-åring och därefter levde i flera år med en svältdiet. Om man svälter kroppen under flera år i den åldern kan det innebära att kroppen aldrig utvecklas till en vuxen kropp. Detta är alltså vetenskap och har tidigare skrivits om i tråden.
Om du tittar på bilder av Greta nu är hon t ex betydligt mindre än hennes lillasyster som hon egentligen är tre år äldre än.
Se själv: https://www.instagram.com/p/BwzDeR6hh2R/
De som får leva hela livet i barnkropp dör ofta i förtid och/eller utvecklar sjukdomar.
2019-08-20, 02:15
Medlem
PixelGuys avatar
Nu är jag ganska säker på att det rör sig om en följebåt. Båten som jag pekade ut befann sig precis efter Malizias rutt.

Om ni jämför koordinaterna från föregående bilder så ser ni var båtarna befann sig.

Malizia 2 i Windy.

https://postimg.cc/RJh1j7H4

Misstänkta följebåten i Windy.

https://postimg.cc/14qLdDyy

Föregående bilder.

Citat:
Båten till vänster är Mailizia II.

https://postimg.cc/R3zwd5C7

Båten till höger är den misstänkta följebåten.

https://postimg.cc/BtwDy1QQ
2019-08-20, 02:28
Medlem
BaraVaraSamss avatar
Citat:
Nu är jag ganska säker på att det rör sig om en följebåt. Båten som jag pekade ut befann sig precis efter Malizias rutt.

Om ni jämför koordinaterna från föregående bilder så ser ni var båtarna befann sig.

Malizia 2 i Windy.

https://postimg.cc/RJh1j7H4

Misstänkta följebåten i Windy.

https://postimg.cc/14qLdDyy

Föregående bilder.

Har googlat efter liknande information och inte funnit något. Du kanske har ett scoop på gång här. Återstår att se om följebåten styr om kursen lika hastigt som Malizia 2 nu senast omdirigeringen...

Om det är en följebåt och Greta-industrin fortsätter förneka dess existens är det kanske ännu mer intressant att veta vad det kan röra sig om för något. Det kanske är förföljda av någon som väntar på rätt tillfälle i det stora havet att slå till? Eller paparazzis som vill ha bilder på prinsen när han halvnaken hukar över den blå skithinken?
Senast redigerad av BaraVaraSams 2019-08-20 kl. 02:31.
2019-08-20, 02:36
Medlem
PixelGuys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaraVaraSams
Har googlat efter liknande information och inte funnit något. Du kanske har ett scoop på gång här. Återstår att se om följebåten styr om kursen lika hastigt som Malizia 2 nu senast omdirigeringen...

Tjänsten hos Shipfinder som jag använde har 12 timmars fördröjning. Tack vare Windy så kunde jag se att kursen som den misstänkta följebåten höll korsade rutten som Malizia slutligen hamnade på. Jag kan också se att den misstänkta följebåten låg runt 10-15 nautiska mil efter Malizia II vid det tillfället. Kan det vara så att inte ens Greta vet om följebåten? Hon kanske får psykiska problem av detta.
2019-08-20, 02:48
Medlem
Gabriel Knights avatar
Självklart behöver de en följebåt, dels för att skydda prinsen och dels för att de åker runt som en vante mitt i Atlanten där vad som helst kan inträffa. Gretas team är ju korkade när de inte kan erkänna att båten behöver allt beskydd den kan få.

Händer det båten eller prinsen något har Greta inget att sätta emot och Sverige kommer att hamna i ett svårt diplomatiskt dilemma som kan innebära att vissa höga herrar och damer hamnar i fängelse.
Det enklaste och mest renhåriga hade varit att direkt säga som det är, prinsen är ett skyddsobjekt och behöver en föjebåt och sedan är det inget mer med det.
Nu har de istället ljugit och tappar därmed all trovärdighet med resan. Greta och hennes team har spelat högt och har förlorat.
Trump kommer att hånskratta åt dem när de kommer fram och det är Greta och hennes teams fel.
Stackars prinsen och hans kamrat kommer även de få en släng av sleven fastän de är oskyldiga till den här farsen.
Hennes föräldrar borde låsas in för att ha iscensatt detta och förstört sina barns framtid.
Senast redigerad av Gabriel Knight 2019-08-20 kl. 03:01.
2019-08-20, 03:13
Medlem
PixelGuys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaraVaraSams
Om det är en följebåt och Greta-industrin fortsätter förneka dess existens är det kanske ännu mer intressant att veta vad det kan röra sig om för något. Det kanske är förföljda av någon som väntar på rätt tillfälle i det stora havet att slå till? Eller paparazzis som vill ha bilder på prinsen när han halvnaken hukar över den blå skithinken?

Jag missade det här när du redigerade inlägget. Det ligger faktisk en fransk båt av okänd typ i närheten där namnet börjar på SAL och resten av namnet är maskerat. Det kan vara någon annan segelbåt typ Salicorne som åkte från Azorerna i förra veckan.

Det skulle vara rätt roligt om någon lyckas få en bra bild när den blåa hinken används.
2019-08-20, 03:59
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Tjänsten hos Shipfinder som jag använde har 12 timmars fördröjning. Tack vare Windy så kunde jag se att kursen som den misstänkta följebåten höll korsade rutten som Malizia slutligen hamnade på. Jag kan också se att den misstänkta följebåten låg runt 10-15 nautiska mil efter Malizia II vid det tillfället. Kan det vara så att inte ens Greta vet om följebåten? Hon kanske får psykiska problem av detta.

Jag kan finna en som ligger ca. 15 mil bakom, alltså ca 75 nautiska mil. Det är väldigt långt bort för att vara en följebåt. Även ett mycket snabbt fartyg behöver över 2 timmar på sig för att tillryggalägga den sträckan. Det här avståndet är väl också vad du har visat med dina skärmdumpar? Du kan ju mäta det exakta avståndet i Windy.

Av mina fattiga googlingar visar det sig att det finns fraktfartyg som ligger mycket närmare, och som förstås skulle vara framme på plats mycket snabbare.

Hur kommer man ens in på att försöka undersöka saker som det du gjort nu? Vad har man för erfarenheter då?

Det här är en sorglig tråd med mytomaner och psykiskt svaga människor som känner sig hotade av en 16-årig tjej. Ni hade bränt Jeanne d'Arc och känt er som mäktiga krigare
2019-08-20, 04:10
Medlem
Citat:
Jag missade det här när du redigerade inlägget. Det ligger faktisk en fransk båt av okänd typ i närheten där namnet börjar på SAL och resten av namnet är maskerat. Det kan vara någon annan segelbåt typ Salicorne som åkte från Azorerna i förra veckan.

Det skulle vara rätt roligt om någon lyckas få en bra bild när den blåa hinken används.
Somliga i tråden verkar vara fascinerade av den blå hinken. Är ni i kiss och bajsåldern?
Är det någon som vet ungefär hur många mil dom har åkt? Hur många procent ungefär av sträckan är avklarad?
2019-08-20, 04:16
Medlem
nezzoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Jag kan finna en som ligger ca. 15 mil bakom, alltså ca 75 nautiska mil. Det är väldigt långt bort för att vara en följebåt. Även ett mycket snabbt fartyg behöver över 2 timmar på sig för att tillryggalägga den sträckan. Det här avståndet är väl också vad du har visat med dina skärmdumpar? Du kan ju mäta det exakta avståndet i Windy.

Av mina fattiga googlingar visar det sig att det finns fraktfartyg som ligger mycket närmare, och som förstås skulle vara framme på plats mycket snabbare.

Hur kommer man ens in på att försöka undersöka saker som det du gjort nu? Vad har man för erfarenheter då?

Det här är en sorglig tråd med mytomaner och psykiskt svaga människor som känner sig hotade av en 16-årig tjej. Ni hade bränt Jeanne d'Arc och känt er som mäktiga krigare
Greta är ett hysteriskt projekt...åker segelbåt,de övriga flyger tbx *golf clap*
skulle gärna varit med o tänt på 🤣
här har jag en tidning jag startar brasan med...
https://www.forumbilder.com/i/rdmx
2019-08-20, 04:24
Medlem
PixelGuys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen

Du måste räkna in skillnaden i tid på AIS uppdateringen som var drygt 7 timmar. Då kommer båtarna rätt nära varandra. En motordriven båt som ligger precis bortom synhåll lär vara framme rätt snabbt.

Det är för övrigt du som verkar vara psykisk sjuk som direkt kommer med argumentum ad hominem när det börjar bli för besvärligt. Sanningen är värst som min gamla farmor sade.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in