Flashback bygger pepparkakshus!
2019-08-23, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandkaka
Hur har hon kunnat spara ihop fem miljoner genom, menar du?
Eller har du tagit det antagandet ur tomma luften?

Vad menar du att Bellsan vinner på att utmåla sig själv som en mamma som inte klarar av att vara ensam med sina barn?
Allt hon gör och skriver har ju ett syfte.

Hon har wheelat och dealat i tio år och viss grejer hon gjort har funkat rätt bra, i alla fall för en stund. Hon plockade ju ut två miljoner eller vad det var bara förra året, klart hon kan ha sparat 5 på tio år.

Hon pratar hela tiden om assistenter och barnflickor och kockar för att det låter flott. Om hon verkligen hade förbud mot att umgås ensam med barnen (vilket förstås är en helt absurd tanke, hon är ingen våldsam knarkare) så skulle hon givetvis dölja det så mycket det bara gick.
Citera
2019-08-23, 17:28
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pankeborg
Hon pratar hela tiden om assistenter och barnflickor och kockar för att det låter flott. Om hon verkligen hade förbud mot att umgås ensam med barnen (vilket förstås är en helt absurd tanke, hon är ingen våldsam knarkare) så skulle hon givetvis dölja det så mycket det bara gick.
Det är ju precis det vi säger: Bellsan döljer att hon inte får/bör vara ensam med barnen genom att låtsas att hon har boendestödjare för att det är flott. Bellsan spinner alltid saker till sin fördel.
Citera
2019-08-23, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Det är ju precis det vi säger: Bellsan döljer att hon inte får/bör vara ensam med barnen genom att låtsas att hon har boendestödjare för att det är flott. Bellsan spinner alltid saker till sin fördel.

För det första, hon knarkar inte, inget tyder på att hon misshandlar barnen eller gör något som ens kommer i närheten av att leda till några sanktioner. Snälla inse det.

För det andra, mig veterligen finns det ingen sån vårdnadsform där man får ha barnen boende hos sig men enbart om andra är med. Konceptet låter för övrigt absurt. Hur ska de kontrollera det? Är Kocken egentligen en inspektör från tingsrätten?

Skärp er nu. Kan ingen som jobbar med det sociala förklara för de här flashbackclownerna att bella inte har några inskränkningar i vårdnaden så vi slipper det här ändlösa tramset och kan fokusera på verkligt skvaller.
Citera
2019-08-23, 17:47
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
För det första, hon knarkar inte, inget tyder på att hon misshandlar barnen eller gör något som ens kommer i närheten av att leda till några sanktioner. Snälla inse det.

För det andra, mig veterligen finns det ingen sån vårdnadsform där man får ha barnen boende hos sig men enbart om andra är med. Konceptet låter för övrigt absurt. Hur ska de kontrollera det? Är Kocken egentligen en inspektör från tingsrätten?

Skärp er nu. Kan ingen som jobbar med det sociala förklara för de här flashbackclownerna att bella inte har några inskränkningar i vårdnaden så vi slipper det här ändlösa tramset och kan fokusera på verkligt skvaller.
Det är du som ska skärpa dig.
Jag har inte anklagat Bellsan för att vara knarkare eller misshandlat sina barn.

Förra året kom det tungt kriminella på besök till Bellsans hus när barnen var där. Huset bevakades av grovt kriminella i bilar utanför. De var tvungna att ha livvakt, men blev tvungna att fly till hemlig ort utomlands.
Allt enligt Bellsans blogg. Läs själv.
Efter det trillade orosanmälningarna med rätta tydligen in. Barnen var inte i någon trygg situation.
Citera
2019-08-23, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FLASHBACKE
Du kanske inte förstår hur institutet lagfart fungerar?

Inskrivningsmyndigheten, ringer det en klocka?

Sedan kejsar Augustus beslutade att hela världen skulle skattskrivas (år noll) så förs register över ägande av fastigheter som även är civilrättsligt giltiga. Står hon som ägare till 1/1 så är hon ägare 1/1.
Haahahaha, du är rolig du och försöker underförklara lilla mig.. Jo, jag känner till hur husköp går till, har gjort 3 st själv, så jo jag vet. Men det är nåt fuffens med just DET HUSET. (mark my words.)
Citera
2019-08-23, 18:07
Medlem
RayOfLights avatar
Citat:

+1 på den. Trodde aldrig att jag skulle hamna i en situation där jag försvarar Bella mot det elaka skvallret, lol. Möjligen väljer Bella att aldrig vara själv med barnen, för att hon tycker det är för jobbigt eller pga otrygghetskänsla. Men precis som du säger så är det inget som soc kan gå in och kräva på eget bevåg, att en kock eller barnflicka ska vara ständigt närvarande
Citera
2019-08-23, 18:13
Medlem
Citat:
Det är du som ska skärpa dig.
Jag har inte anklagat Bellsan för att vara knarkare eller misshandlat sina barn

Bra. För då är det ingen som kommer och tar ifrån henne barnen. Det krävs VÄLDIGT mycket för att förlora vårdnaden.
Citera
2019-08-23, 18:15
Medlem
RayOfLights avatar
Citat:
Var har du fått uppgiften om tingsrätten ifrån?

Bellsan är aldrig ensam med sina barn.
Personal är alltid med i bloggen o IG.
Ljuger Bellsan om det, menar du?

A. Det är hennes eget beslut i så fall att aldrig vara själv ned barnen. Annars måste socialtjänst och i förlängningen tingsrätt kopplas in. För det är så vårdnadsfrågor avgörs i Sverige. Det är nämligen fakta.
B. Tveksamt om IG-stories på 10 sekunder och blogginlägg kan användas som bevis för att Bella aldrig är själv med sina barn. Om hon inte livestreamar 24/7
Citera
2019-08-23, 18:42
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RayOfLight
A. Det är hennes eget beslut i så fall att aldrig vara själv ned barnen. Annars måste socialtjänst och i förlängningen tingsrätt kopplas in. För det är så vårdnadsfrågor avgörs i Sverige. Det är nämligen fakta.
B. Tveksamt om IG-stories på 10 sekunder och blogginlägg kan användas som bevis för att Bella aldrig är själv med sina barn. Om hon inte livestreamar 24/7
Hur vet du att det inte är Odd som kräver det?

Vad menar du att Bellsan vinner på att utmåla sig själv som en mamma som inte klarar av att vara ensam med sina barn i sin blogg och IG?

Citera
2019-08-23, 18:43
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Bra. För då är det ingen som kommer och tar ifrån henne barnen. Det krävs VÄLDIGT mycket för att förlora vårdnaden.
Jag har aldrig påstått att soc ska ta Bellsans barn.
Vad har du fått det ifrån?
Citera
2019-08-23, 19:05
Medlem
Citat:
Jag har aldrig påstått att soc ska ta Bellsans barn.
Vad har du fått det ifrån?

Odd kan inte få ensam vårdnad bara för att han ber om det. Det måste rättssystemet isåfall besluta.
Citera
2019-08-23, 19:08
Medlem
Citat:
Hur vet du att det inte är Odd som kräver det?

Vad menar du att Bellsan vinner på att utmåla sig själv som en mamma som inte klarar av att vara ensam med sina barn i sin blogg och IG?

Jag har ju redan svarat på det två gånger. Hon målar en bild att hon är så rik och mäktig att hon har personal till allt. Rika människor som har chaufför har inte det för att det ”inte klarar att köra själva” utan för att de inte vill, och har råd att slippa. Bella vill visa att hon är så löjligt rik att hon har massa tjänstefolk.

Jag har aldrig ifrågasatt att hon är en egotrippad mytoman, min poäng är att socialen inte tar barnen ifrån en för det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in