Citat:
Ursprungligen postat av
Osynlige.Mannen
Ja, då får jag ju ge mig. Jag känner inte till någon tyngre forskning än åsikter från kändisar. Vem är lilla jag att säga emot intellektuella giganter som Mick Jagger? /Sarc. off. Det känns stabilt när folk anför kändisars tillfälliga åsikter som argument. Då vet jag att jag har rätt. Jag behöver nämligen inte använda mig av så barnsliga argument.
Som sagts tidigare i tråden, ett antal gånger. Allt med Greta är alltid fel, enligt Greta-motståndarna. Oavsett vad. T.ex:
1 - Ingen kändis nämner Greta längre.
"Greta är slut nu! Ingen kändis nämner henne längre. Ingen bryr sig om Greta längre! Det var kul så länge det varade! Ha ha! Ska hon inte åka hem och plugga nu istället?"
2 - Kändisar fortsätter att nämna Greta.
"Vad tror du egentligen? Kändisar är inga forskare. Vad vet de om klimatet?"
Men återigen. Greta är en informatör. En opinionsbildare. Så varje gång en kändis nämner Greta så får fler upp ögonen för Greta. Det är
därför det är bra. Huruvida kändisarna är experter på klimat eller inte spelar mindre roll.
För några dagar sedan uppmärksammade popstjärnan Billie Eilish Greta också:
Citat:
Billie Eilish stöttar Greta Thunberg
I beskrivningen till videon uttrycker popstjärnan sitt stöd för klimatinitiativet Global climate strike och länkar till initiativets hemsida där besökare möts av en video med Greta Thunberg.
https://www.aftonbladet.se/nojesblad...greta-thunberg
Snart 30 miljoner visningar på hennes musikvideo. Efter bara några dagar:
Även om bara en bråkdel klickar vidare till klimatsidan med Greta så blir det enorma siffror pga den enormt höga volymen tittare.