Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2019-09-20, 01:23
Medlem
rrpipers avatar
Minns ni kortleken de hade i Iraq kriget som innehöll de värsta namnen i den gamla regimen? Saddam var givetvis spader ess. Jag tänkte om man leker med tanken om att man skulle göra en kortlek över vilka som bidragit till Sveriges förfall, vilka skulle den innehålla? Skulle Reinfeldt vara spader ess? Finns det några andra kandidater? Och finns det kanske mindre kända namn längre ner i leken som man inte har tänkt på? Och med Sveriges förfall tänker jag främst på massinvandringen etc: kommunernas kollaps, vårdkollaps, akut bostadsbrist, våld, skjutningar osv.
Citera
2019-09-20, 01:29
Medlem
Bajskatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rrpiper
Minns ni kortleken de hade i Iraq kriget som innehöll de värsta namnen i den gamla regimen? Saddam var givetvis spader ess. Jag tänkte om man leker med tanken om att man skulle göra en kortlek över vilka som bidragit till Sveriges förfall, vilka skulle den innehålla? Skulle Reinfeldt vara spader ess? Finns det några andra kandidater? Och finns det kanske mindre kända namn längre ner i leken som man inte har tänkt på? Och med Sveriges förfall tänker jag främst på massinvandringen etc: kommunernas kollaps, vårdkollaps, akut bostadsbrist, våld, skjutningar osv.

Nja låt oss börja med Anders Borg, han får bli klöver knekt … han gillar klöver men beter sig som en knekt och ansåg sig vara finanskung tills han gjorde nåt på fyllan när jag bodde som uteliggare utomlands.. Kan nån fylla I tack och peka mig I rätt riktning här på forumet, vill veta mer skvaller om den händelsen.

Men jag skulle tippa på att jokern är en kvinna som agerar vindflöjel i svensk politik.
Citera
2019-09-20, 01:33
Medlem
Reinfeldt är ett ess! Kul idé faktiskt, hade lätt köpt en lek om den var någorlunda korrekt. Döp den till Sveriges förfall eller dylikt så säljer den säkert bra, där har de ytterligare något att sälja... Pengar! Pengar!
Senast redigerad av nilltre 2019-09-20 kl. 01:51.
Citera
2019-09-20, 01:37
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rrpiper

Vet inte om det skulle vara så meningsfullt med en svensk kortlek full av bara spader ess?
(För det är väl i så fall enbart spader ess som vi har här..)
Meningen med USA:s kortlek var ju att den ändå skulle vara "spelbar" för soldaterna, så de lärde sig bilderna på skurkarna och få fast dem. Men att enbart ha en kortlek med 52 spader ess? -Blir ingen större succé. Är inte spelbar.
Citera
2019-09-20, 01:47
Medlem
Bajskatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Vet inte om det skulle vara så meningsfullt med en svensk kortlek full av bara spader ess?
(För det är väl i så fall enbart spader ess som vi har här..)
Meningen med USA:s kortlek var ju att den ändå skulle vara "spelbar" för soldaterna, så de lärde sig bilderna på skurkarna och få fast dem. Men att enbart ha en kortlek med 52 spader ess? -Blir ingen större succé. Är inte spelbar.

Aha Du är inne på ace of spades teorin… Men då undrar jag vem spader dam är.
Citera
2019-09-20, 02:37
Medlem
Riktigt kul idé, skulle lätt kunna tänka mig att köpa en för typ femtio spänn.

Man skulle kunna ändra valörerna, klöver kan lätt vara Centerpartiet, och om man vänder på det kan de vara Miljöpartiet också.

Sossarna och vänstern får vara hjärter, som görs om så det liknar en ros.

Spader gör blå så de kan vara M och L.

Ruter får vara en blandning av allt annat skräp, typ FI, SVT, Dan Eliasson eller Bilderberg.

Får gärna stå nåt citat typ ”Öppna era hjärtan” på korten, eller en kort text om hur personen bidragit till Sveriges förfall.
Citera
2019-09-20, 04:21
Medlem
Jutej tje - Annie Lööf
Citera
2019-09-20, 06:30
Medlem
Dan Eliasson skall vara med nånstans.
Citera
2019-09-20, 06:33
Bannlyst
Betnér ska ha ett kort
Citera
2019-09-20, 06:38
Medlem
Svarte Petter är definitivt zoomalierna/ziganerna.

Spader Ess? EU
Citera
2019-09-20, 06:42
Medlem
Pungsvings avatar
Reinfeldt och Alliansen avgick 2014. De hade fört en invandringspolitk som svenska väljare velat ha sedan 1960, sosseflummigt alltså. Bara genom att föra halvsossepolitik kunde Alliansen vinna två val. Det är sossarna nu sedan 2014 som kört Sverige i botten ordentligt. Om svenskarna kunde inse en gång för alla att det är sossarna som är problemet så skulle Sverige gå att rädda. Eftersom sossarna har så stort förtroende bland väljarna så måste övriga partier erbjuda likanande politik. Centern var inte så sjuk innan, och inte Liberalerna heller. De svenska väljarna tvingar dem att bli lika sjuka som sossarna. Sossarna och de svenska väljarna tillsammans är problemet. Gör en kortlek med gamla sosseväljare istället, Sveriges fiende nummer ett.
Citera
2019-09-20, 06:55
Medlem
För att förhindra att kortleken missförstås som en hyllning till personerna så borde kanske endast de klädda korten (knekt och uppåt) plus ässet vara personer, emedan sifferkoten kunde vara olika brott eller händelser. T.ex. om 6orna är våldtäkt så kan man ju, om man har triss eller fyrtal i poker, säga att man har en gruppvåldtäkt. Det är ju lite roligt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in