2019-09-20, 12:06
Medlem
theanthropologists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Jag och många andra kritiska personer här är inte "ute efter" Greta, däremot kanske vi förenas av att vi inte ser godhetsknarkande och airbrushat, kokett poserande som den centrala uppgiften för politik och medier. Och att vi känner igen en propagandakampanj när vi ser den.
OT förstås, men är du lobotomerad? Jag är inte ute efter dig men undrar över din inkonsekvens. Din "kritik" mot Greta tyder på att det är mycket som inte är som det ska. Men det beror kanske bara på din lobotomering?
2019-09-20, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Jo just det.

Fast det var elakt av mig, tror inte du skrivit något direkt nedvärderande om Greta Thunberg tidigare.

Jag blev väl trött. En av Greta-fansen här i tråden skrev för några dagar sedan att det var "brott mot mänskligheten" (samma rubricering som Eichmann alltså) att våga kritisera Gretas åsikter och uttalanden.
2019-09-20, 12:19
Medlem
Citat:
Jag blev väl trött. En av Greta-fansen här i tråden skrev för några dagar sedan att det var "brott mot mänskligheten" (samma rubricering som Eichmann alltså) att våga kritisera Gretas åsikter och uttalanden.
Nej, jag skrev att det var ett brott mot mänskligheten att medvetet fördröja åtgärder mot klimatförändringarna.

On topic, c:a 150.000 personer strejkar i Melburne enligt

https://www.expressen.se/nyheter/kli...over-varlden-/
Senast redigerad av theanthropologist 2019-09-20 kl. 12:22.
2019-09-20, 12:20
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:

Det vore intressant att veta varför de som står bakom Greta alltid ordnar så att de fabricerade talen kräver att hon noga ska läsa upp dem efter ett givet manuskript.

Skyller de på hennes diagnos och menar att den heiliga Greta sitter på nätterna och knåpar med formuleringarna? Har någon endaste journalist ställt frågan vem/vilka som skriver de tillrättalagda talen?
2019-09-20, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Det vore intressant att veta varför de som står bakom Greta alltid ordnar så att de fabricerade talen kräver att hon noga ska läsa upp dem efter ett givet manuskript.

Skyller de på hennes diagnos och menar att den heiliga Greta sitter på nätterna och knåpar med formuleringarna? Har någon endaste journalist ställt frågan vem/vilka som skriver de tillrättalagda talen?
Nu har kritiken vridits ett helt varv, så att Greta kan glädja sig åt att hon skriver så bra tal att t.o.m. hennes kritiker tycker att de är för bra för att vara sant.
2019-09-20, 12:27
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theanthropologist
Nu har kritiken vridits ett helt varv, så att Greta kan glädja sig åt att hon skriver så bra tal att t.o.m. hennes kritiker tycker att de är för bra för att vara sant.

Vad har du för grund för ditt påstående att Greta skrivit sina tal själv?
2019-09-20, 12:28
Medlem
Citat:

Ja, det känns inte som att hon är någon spontantalare precis. Och jag är ganska säker på att talet inför kongressen hade betydande avtryck av andra pennor än Gretas egen. Förhoppningsvis förstod även åhörarna i salen detta.
2019-09-20, 12:30
Medlem
Citat:
Vad har du för grund för ditt påstående att Greta skrivit sina tal själv?
Det tror jag nog att hon har. Hennes pappa försöker lägga sig i ibland men får nobben och hennes lärare har sagt att hon är kapabel att skriva talen själv.

Men givet att hon skriver dem själv, kan hon glädja sig åt er misstro.
2019-09-20, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theanthropologist
Det tror jag nog att hon har. Hennes pappa försöker lägga sig i ibland men får nobben och hennes lärare har sagt att hon är kapabel att skriva talen själv.

Men givet att hon skriver dem själv, kan hon glädja sig åt er misstro.

Och du har inte insett att både pappa Svante och hennes lärare/rektor har ett starkt intresse av att framställa henne som brådmogen och kavat, som något av ett underbarn?
2019-09-20, 12:37
Medlem
Surtrutens avatar
[quote=Osynlige.Mannen|68756085]Vilka har inträffat menar du? Det mest intressanta namnet är Stephen Schneider. Tidigt i sin karriär ropade han istidsvargen kommer, och han avslutade sin karriär som ett av de högsta hönsen i IPCC ropandes uppvärmningsvargen kommer. På klimatmötet i Köpenhamn 2009 var en journalist fräck nog att fråga Schneider om den saken. Den journalisten (som var fullt ackrediterad) avhystes från lokalen av beväpnad vakt. (Incidenten filmades.)
Ta en titt på filmen igen.
Journalisten frågade inte Prof Stephen Schneider från Stanford University om hans olika ståndpunkter i klimatfrågan över tid.
Journalisten avhystes inte från lokalen.
Vakten bar hölstrat vapen, men gjorde inga ansatser att ens påvisa att så var fallet. Inga hot med vapen!

Om jag har sett fel vill jag att du länkar till rätt film som styrker dina påståenden.

Om jag nu har rätt, varför är det så otroligt lätt för de som är skeptiska till utvecklingen av jordens klimat att slira på sanningen.
Senast redigerad av Surtruten 2019-09-20 kl. 12:42.
2019-09-20, 12:38
Moderator
-Info-s avatar
I Australien demonstrerade över 300 000 personer för Greta och hennes klimatrörelse:

Citat:
I Australien deltog fler än 300 000 demonstranter, uppger Sydney Morning Herald. Det är den största demonstrationen sedan protesterna mot Irakkriget 2003, enligt tidningen.

https://www.svt.se/nyheter/snabbkoll...r-for-klimatet

Inte illa, va?
2019-09-20, 12:39
Bannlyst
Är Greta efterbliven?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här