2019-09-23, 20:21
Medlem
ElIzzards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Tycker du ja. Men forskarna tycker annorlunda:

https://climate.nasa.gov/
https://www.ipcc.ch/

Och det är de och deras resultat som Greta använder som grund för sina tal.

De forskare som är kritiska stängs effektivt ute från medial uppmärksamhet. Vi skall invaggas i en tro att det råder samstämmighet.

"Sanningen om Greta Thunberg".
https://www.youtube.com/watch?v=P9sNMY1vIAo

Al Gores film, ”En obekväm sanning”, är bevisat full av faktafel. Genom ett domstolsbeslut i England har den förbjudits vid undervisning, om man inte samtidigt går igenom faktafelen. Under 2000-talet har temperaturen knappt stigit alls till skillnad från det som framgick av den s.k. hockeystickkurvan, som har tagits fram av forskaren Michael Mann.

Denna kurva låg även till grund för IPCCs information. Nyligen har en domstol i Canada efter 9 år lagt ner Michael Manns förtalsmål mot Tim Ball.
Michael Mann har undvikit att visa data som stöder kurvan. Tim Ball hade kallat Michael Mann bedragare, vilket var orsak till förtalsmålet. https://www.youtube.com/watch?v=DBXJrn9e0F4
2019-09-23, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Hela hennes persona var obehaglig i detta tal. Det börjar bli riktigt otäckt nu.

Det känns som att hon inte riktigt är i mental balans, men sedan håller jag med om att i den mån hon försökte spela någon sorts mix av världssamvete och hämnande ängel så osade det katt, det också.
2019-09-23, 20:22
Medlem
populopiduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The-Servant
Jag såg hennes tal som hon höll nyss... Är det en film jag tittar på eller var min första tanke.
Djävulen bor i den här flickan och hon kommer om inte någon vuxen stoppar henne inom en snar framtid börja förespråka folkmord för att rädda klimatet.
Helt klart, hon kommer bli värre än Hitler påstås varit om hon får hållas.

Ja verkligen. Jag fattar inte hur i helvete hennes föräldrar låter henne vara med på detta och låta det gå så långt. Hon har ju ett gravt mentalt funktionshinder, historia av depression och andra psykiska problem samt är uppenbarligen på väg mot en psykisk kollaps (om det inte är ett skådespel).

Ju fler som stödjer henne desto mer kommer det att eskalera, och ärligt talat... kollar man på hur hennes främsta fans agerar är det som om hon är en ny Messiah och som du säger skulle hon nog fan kunna initiera mord... Allt för "planetens och barnens framtid" (ändamålen helgar medlen).

Börjar bli obehagligt ärligt talat.
2019-09-23, 20:26
Medlem
ElIzzards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrbosun
Domedagsprofeten Greta idag på FN:s klimatmöte i New York:
"Vi är i början på ett massutdöende"

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/f...id-klimatmotet
(00:38 in i klippet.)

Det är mycket möjligt att vi är men det beror isåfall inte på några förändringar i klimatet, utan på skador från 5G-strålning och annan trådlös teknik som orsakar cancer m.m..
2019-09-23, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theanthropologist
Greta har tyvärr rätt i det hon säger.

https://en.wikipedia.org/wiki/Holocene_extinction
Och får man fråga Gretas lärjungar när detta massutdöende kommer att inträffa?
2019-09-23, 20:28
Medlem
theanthropologists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrbosun
Och får man fråga Gretas lärjungar när detta massutdöende kommer att inträffa?
Sedan länge och kontinuerligt.
2019-09-23, 20:28
Medlem
Nära en mental kollaps (om inte allt bara är teater )

Som det är nu så behövs snarare en exorcist än en psykiatriker. Hennes senaste utbrott är både pinsam och skrämmande.
2019-09-23, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Det handlar om människor som är matematiskt utmanade. Greta™ och hennes dyrkare tror på fullt allvar att det går att fixa med vindkraft och solceller. Greta™ själv tror dessutom att nödvändig utbyggnad kan ske på några månader! Det är så makalöst naivt att man baxnar. (Var man själv verkligen så korkad när man var 16 år gammal?) I Sverige finns det vindkraft med installerad effekt på ca 7,5 GW men ibland ligger levererad effekt på mindre än 200 MW. Det enda sättet att uppfylla sektens fantasier är att börja leva som Amish.
Så dum i huvudet var inte jag trots min medelmåttiga intelligens
2019-09-23, 20:30
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Idag förstår jag att Malena är oerhört tacksam för att gubben drog iväg med ungen så långt bort att hon slipper konfronteras med den ouppfostrade skitungen. Det tragiska är att Greta fick en global plattform att spela ut sin pinsamma klimatbuskis på. Man kan riktigt föreställa sig hur man i timmar coachat barnet att utbrista "how dare you!" som en försmådd engelsk mentalt gravt undernärd överklasskärring. Att fansen fick sitt är inte att tvivla på. Tragiken kring denna lilla vilseförda människa tar sig nya höjder/bottnar, för varje timme.
Fetat av mig.

Jo, det är nog ett viktigt syfte, troligen det viktigaste.
Innehållet i Greta Thunbergs tal kommer inte att påverka världens ledare att göra någon förändring. De har inte gjort tillräckligt hittills och några tal från António Guterres, Greta Tunberg, Påve Franciskus eller någon annan lär inte göra dem modigare och mera handlingskraftiga.

Det som kan påverka är att världens ledare förstår att deras inflytande hänger på att de tillmötesgår väljarnas och konsumenternas intressen.
2019-09-23, 20:32
Medlem
ElIzzards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyllidyv
Hitler hade argument, säger inte att det var trevliga argument, men argument fanns. Greta bara gråter.

Ja Hitler hade argument, jag skrev inte att han inte hade det utan att han var väl förtrogen med vikten av att påverka folks känslor. Men som du i princip skriver så riktar sig Greta enbart till känslor.

Du får gärna citera hela inlägg som du kommenterar:
"Alan Bullock beskriver i sin bok "En studie i tyranni" hur Hitler skickligt påverkade folks känslor och hur viktigt det är när man manipulativt skall styra folket. Det är precis som med Gretas välregisserade påverkanskampanj som riktar sig till känslor och skrämmer, men totalt saknar underbyggda argument relevanta till klimat".
2019-09-23, 20:33
Medlem
DjPuttes avatar
Stora problemet är att hennes föräldrar och PR byrå låter henne hållas det är gåtan, För hon är nära en psykos kollade lite nu på talet bättre och man ser en del rantar hon för att sedan agitera som en diktator för sina trogna följare!

Forts man låta hon hålla på så lär det vara någon som flippar ur och agerar på något sätt för skada alla för miljöns skull och hänvisar till Greta, Det är jävla ruggit upp piskad stämning bland sina följare som inte kan avgöra vad som är vad utan följer sin ledare och vad hon säger skrämd på allvar!
2019-09-23, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theanthropologist
Sedan länge och kontinuerligt.
Det där var inte svar på min fråga.
Återigen ställer jag frågan: När skall massutdöendet inträffa?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in