2019-09-23, 21:28
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Jag misstänker att du dessvärre inte skäms för att du blir utskälld!

Jag skäms inte för att jag har jobbat hela mitt liv och betalat in skatt och möjliggjort så en unge som hon kan resa världen runt och prata skit.
2019-09-23, 21:29
Medlem
Tsarevitjs avatar
Det är uppenbart att hon inte mår bra. Hon tror tveklöst att jorden kommer att gå under inom en snar framtid. Hon behöver vård av en psykolog eller psykiater. Därför är det oansvarigt av hennes föräldrar att låta henne fortsätta med denna cirkus. Om de inte hade varit kändisar, hade socialtjänsten ingripit för länge sedan.
2019-09-23, 21:29
Medlem
Citat:
Greta Thunberg varken förespråkar eller förutser att mänskligheten ska dö ut.
Var har du fått det ifrån, någon antiklimatpåverkansblogg?
Har du tittat på nyheterna idag?

Domedagsprofeten Greta idag på FN:s klimatmöte i New York:
"Vi är i början på ett massutdöende"

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/f...id-klimatmotet
(00:38 in i klippet.)
2019-09-23, 21:30
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Jag skäms inte för att jag har jobbat hela mitt liv och betalat in skatt och möjliggjort så en unge som hon kan resa världen runt och prata skit.

Nämen... Är det alltså din förtjänst att Greta är Greta? ;-)
Senast redigerad av AcchiaHe 2019-09-23 kl. 21:38.
2019-09-23, 21:32
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrbosun
Har du tittat på nyheterna idag?

Domedagsprofeten Greta idag på FN:s klimatmöte i New York:
"Vi är i början på ett massutdöende"

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/f...id-klimatmotet
(00:38 in i klippet.)

Men... hon sa väl aldrig att mänskligheten ska dö ut? Massutdöende kan ha att göra med x antal arter som dör ut och/eller att x antal människor dör så att den mänskliga arten decimeras.
2019-09-23, 21:35
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av delight
Hon har väl DS eller något liknande och då är det väldigt enkelt att storma in i något man anser är viktigt för en.
Jobbar ju med folk som har olika funktionsnedsättningar och är som henne men kan sitta och köra sitt jobb 8h i sträck bättre än nån annan för de snöar in helt på vad som skall göras.

Så jag ser Greta som likadan tyvärr kommer de nog slå över alternativt sluta illa då hon inte ser några förändringar.

Krasst sett:
Snackas om hur man ska stoppa gängen i Sverige och hälften av partiledarna åker på party den 8e får stanna hemma och är inte inbjuden till nåt event. Så mycket bryr de sig om kriminaliteten i Sverige. Samtidigt som en ung svenska åker till USA och snackar en massa. No body cares tyvärr.

Hon kan väl också åka på korståg och säga till alla familjer att sluta reproducera sig eftersom det är det stora problemet oavsett.
Håller med dig i mycket av detta.
Vi har ryska vänner och har varit i CCCP/Ryssland nåra tiotal gånger sedan 80-talet både privat och i arbetet.
Efter Svjetunionens fall var glädjen och optimismen enorm, men vartefter åren gick och inte så mycket hände vändes detta till sorg och pessimism. Idag är det många som är likgiltiga.
Samma sak i östra Tyskland (fd. DDR).
Händer det inget är det många utöver Greta Thunberg som kommer att bli besvikna.

Av de som blev kvar i Sverige blev flera osams med värden som inte förmådde att bjuda till på allvar, så de lämnade mötet
2019-09-23, 21:37
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Snacka om sekt som får det till att ett massutdöende pågår här och nu.
Nog för att Knutby sekten var lyhörd efter Kristi Brud men Greta sekten
är ju helt förblindad av domedagsprofeten Greta.
För min del har har inte detta något med Greta Thunberg att göra.
2019-09-23, 21:37
Moderator
-Info-s avatar
Gretas möte med Donald Trump tas även upp av Expressen:

Citat:
Gretas ofrivilliga möte med Trump

Brittiska nyhetskanalen Sky har publicerat ett klipp där Greta Thunberg, med eld i blicken, betraktar hur Trump anländer till FN-skrapan.

https://www.expressen.se/nyheter/kli...ote-med-trump/
2019-09-23, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AcchiaHe
Men... hon sa väl aldrig att mänskligheten ska dö ut? Massutdöende kan ha att göra med x antal arter som dör ut och/eller att x antal människor dör så att den mänskliga arten decimeras.
Säger man massutdöende så menas det massutdöende och inget annat.
2019-09-23, 21:41
Medlem
Soterns avatar
Hennes hatfyllda blick skulle kunna få en skräckfilmsregissör att runka ihjäl sig.
2019-09-23, 21:42
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Säger man massutdöende så menas det massutdöende och inget annat.
Dinosaurierna råkade ut för ett massutdöende. Vad jag vet så kom inte en enda människa till skada under den tidsperioden. :-)
2019-09-23, 21:42
Medlem
Citat:
För min del har har inte detta något med Greta Thunberg att göra.
Och varför skulle inte Greta Thunbergs tal i New York ha något att göra med Greta?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in