Citat:
Ursprungligen postat av
MidlifeMommy
Vissa av hennes nya följare kanske bara ser det som en ren freakshow, efter att hon jämförts med diverse skräckfilmskaraktärer. På Twitter gullas det inte lika ensidigt med henne som i DN, om man säger så. Det verkar också ha spritts översättningar av Malenas ”Greta kan se koldioxid med sina blotta ögon”. Snart blir hon antagligen kallad narcissist också, precis som morsan brukar bli utskälld för här hemma.
Visst är det strejk i morgon igen! Många kanske väntar på nästa ”steg”. Vilken PR-kupp ska Greta ta till nästa gång?
Jag är en av dessa freakshow-bejakare, och följer detta intensivt för att se när det vänder. Själv trodde jag att seglatsen skulle vara kulmen, men där hade jag fel. Hon har erövrat USA som kändis, vilket är en stor bedrift, som bara några få som Beatles, Elizabeth II, Putin och några till lyckats med.
Nu tror jag det kommer att fortsätta ett tag till. Svårt att gissa vad nästa steg blir, men om jag ska gissa tror jag det är dags för nästa publicity stunt.
Vad sägs om att Greta åker solcellsbil till Grand Canyon för att visa att det går alldeles utmärkt att turista 100% fossilfritt, (Ännu ett av dessa underbara nyord!) Och klimatsmart.