2019-09-26, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Kanske för att de som borde bry sig om det inte gör det?

Vad har alla de för ansvar som öser ut helvetespredikningar om jordens snara undergång inför alla små barn som tror på det?
En hel generation barn växer nu upp i den fasta tron att de kommer få se jorden gå under.
De överlever. När jag var barn så var det kommande istid, oljebrist, miljöförstöring och kärnvapenkrig som gällde. Nya tider, nya sagor att skrämma barnen med.

Finns det någon som har insikt i vad som händer med Greta™:s stab? Efter magplasket med det katastrofala FN-talet måste ju någon av hennes spin doctors ha fått sparken. Och vems idé var det att låta henne ta emot oförberedda frågor efteråt? Där fick vi veta hur hon låter utan manus. Pinsamt.
https://youtu.be/0bwLt_5t73g
2019-09-26, 08:32
Medlem
https://twitter.com/Niklas_Nubien/st...656463360?s=01

Här har ni er intelligenta Greta utan manus pinsamt är bara förnamnet
2019-09-26, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Varför bryr sig alla klimatförändringsförnekare så väldigt mycket om Greta Thunbergs hälsa?

Jag har själv barn i Gretas ålder. Jag tycker det är hemskt att se hur hon flänger omkring i världen, inte minst i ljuset av hennes tidigare svåra psykiska problem. Har läst Malenas bok och det är skrämmande läsning.

Uppenbart tillhörde Greta de ca 5 % som är ”immuna” mot sjösjuka men det lär man inte kunna veta på förhand. Om hon istället hade tillhört den övervägande majoriteten? Vad hade flera dagars illamående och kräkningar kunnat ställa till med hennes tunna kropp? Inga resurser i form av vare sig muskel- eller fettdepåer.

Jag är klimatskeptiker eftersom den globala temperaturen började stiga ca 1850, långt före industrialismen intåg. Korrelationen med CO2-utsläpp övertygar inte. Det var dessutom varmare på medeltiden än nu. Detta faktum försökte IPCC-forskaren Michael Mann ”trolla bort” i sin famösa hockeyklubba.
2019-09-26, 08:47
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Askepott
https://twitter.com/Niklas_Nubien/st...656463360?s=01

Här har ni er intelligenta Greta utan manus pinsamt är bara förnamnet

Och här är också Greta från samma presskonferens:

https://www.youtube.com/watch?v=RGf-...outu.be&t=1555

Hon är oerhört modig som med asperger och selektiv mutism (och endast 16 år gammal) vågar ställa upp på en presskonferens live på ett annat språk än sitt modersmål. De flesta i samma sits skulle ha sprungit iväg så fort de bara kan, men Greta verkar inte vara rädd för utmaningar.

Men att slippa bli hånad. Det slipper hon aldrig.
Senast redigerad av -Info- 2019-09-26 kl. 08:53.
2019-09-26, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theanthropologist
Först borde hon mobilisera den opinion som ska rasera nyliberalt tillväxttänkande och nyliberal lobbying. Och som ska tvinga fram de åtgärder som behövs för att begränsa den globala uppvärmningen!
Nä, det som ska mobiliseras är de unga. De ska inte skaffa några barn. Då mår jorden snabbt bättre.
2019-09-26, 08:54
Medlem
Livsstilsparasits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy

...

Jag är klimatskeptiker eftersom den globala temperaturen började stiga ca 1850, långt före industrialismen intåg. Korrelationen med CO2-utsläpp övertygar inte. Det var dessutom varmare på medeltiden än nu. Detta faktum försökte IPCC-forskaren Michael Mann ”trolla bort” i sin famösa hockeyklubba.

Själv är jag klimatbejakare. Visserligen är du en skeptiker, men att förneka att klimatet finns är bara en konspirationsteori.
2019-09-26, 08:58
Medlem
theanthropologists avatar
Årets mest uppmärksammade person, Greta Thunberg, är fortfarande favorit till nobelpriset, trots how-dare-you-talet. Inga av de sex mest favorittippade, utom Trump förstås, är ett direkt dåligt val. Trump har meddelat att han borde få priset. Han har åtminstone inte startat några krig och tydligen donerar han sina presidentarvoden till välgörande ändamål, men hans odds motsvarar nog ett önsketänkande hos vissa.

Kod:
Greta Thunberg                 1.15
Jacinda Ardern                 7.50
Donald Trump                  17.00
Narendra Modi                 17.00
Angela Merkel                 21.00
Reporters Without Borders     21.00

Vad tror ni, kammar hon hem nobelpriset också?
2019-09-26, 09:02
Medlem
Livsstilsparasits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Vissa av hennes nya följare kanske bara ser det som en ren freakshow, efter att hon jämförts med diverse skräckfilmskaraktärer. På Twitter gullas det inte lika ensidigt med henne som i DN, om man säger så. Det verkar också ha spritts översättningar av Malenas ”Greta kan se koldioxid med sina blotta ögon”. Snart blir hon antagligen kallad narcissist också, precis som morsan brukar bli utskälld för här hemma.

Visst är det strejk i morgon igen! Många kanske väntar på nästa ”steg”. Vilken PR-kupp ska Greta ta till nästa gång?

Jag är en av dessa freakshow-bejakare, och följer detta intensivt för att se när det vänder. Själv trodde jag att seglatsen skulle vara kulmen, men där hade jag fel. Hon har erövrat USA som kändis, vilket är en stor bedrift, som bara några få som Beatles, Elizabeth II, Putin och några till lyckats med.

Nu tror jag det kommer att fortsätta ett tag till. Svårt att gissa vad nästa steg blir, men om jag ska gissa tror jag det är dags för nästa publicity stunt.

Vad sägs om att Greta åker solcellsbil till Grand Canyon för att visa att det går alldeles utmärkt att turista 100% fossilfritt, (Ännu ett av dessa underbara nyord!) Och klimatsmart.
2019-09-26, 09:03
Medlem
Livsstilsparasits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theanthropologist
Årets mest uppmärksammade person, Greta Thunberg, är fortfarande favorit till nobelpriset, trots how-dare-you-talet. Inga av de sex mest favorittippade, utom Trump förstås, är ett direkt dåligt val. Trump har meddelat att han borde få priset. Han har åtminstone inte startat några krig och tydligen donerar han sina presidentarvoden till välgörande ändamål, men hans odds motsvarar nog ett önsketänkande hos vissa.

Kod:
Greta Thunberg                 1.15
Jacinda Ardern                 7.50
Donald Trump                  17.00
Narendra Modi                 17.00
Angela Merkel                 21.00
Reporters Without Borders     21.00

Vad tror ni, kammar hon hem nobelpriset också?

Varför Inte? Kunde Kissinger få nobelpriset kan vem som helst.

Men ändå tror jag att det blir någon dissident någonstans? Har Burma uppmärksammats än?
2019-09-26, 09:04
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Varför bryr sig alla klimatförändringsförnekare så väldigt mycket om Greta Thunbergs hälsa?

I många fall så är det bara fråga om en falsk omtanke. De vill ha tyst på henne och tar till vilka argument som helst. De testar lite olika metoder. Hennes hälsa är en av angreppssätten de kör med.

I andra fall kan det nog vara äkta omtanke. Hennes bakgrund och barndom är faktiskt lite gripande, om man känner till den.
2019-09-26, 09:11
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234
Oj, är hon 16 år?

Trodde hon var typ tio. Ja, hon måste vara väldigt liten för sin ålder.
Hon fyller snart 17 år.
2019-09-26, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livsstilsparasit
Vad sägs om att Greta åker solcellsbil till Grand Canyon för att visa att det går alldeles utmärkt att turista 100% fossilfritt, (Ännu ett av dessa underbara nyord!) Och klimatsmart.
Ursäkta min okunnighet, men vad är en solcellsbil?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in