Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-09-26, 09:52
Medlem
theanthropologists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Tror att Amnesty och Röda Korset har fått priset mer än en gång vardera.
FN:s flyktingkommissariat UNHCR har tydligen fått fredspriset två gånger, men Greta har chans att bli den första enskilda personen.
2019-09-26, 09:54
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ouzuo
Hon har ett bra driv Greta, jag känner igen mig själv som 16-åring. Synd hon hon hänsynslöst utnyttjas av destruktiva krafter, hennes föräldrar verkar bra skumma, gav dom henne ens en normal barndom? Hon skulle behöva en seriös utbildning tror jag, där det diskutera Afrikas befolkingsförökning och globalism. Samt vänsterns svek till nationell självhushållning och vansinnig invandring. Jag tror att hon skulle bli en bra sd-are om hon tänkte efter. Med en ny ungdomlig touch.

Ja, jag undrar vad som hänt om hon helt plötsligt ändrar inriktning (inte ovanligt i tonåren) och börjar orera om invandringen och vilka hemska konsekvenser den får? Kanske avslutar med en romersk hälsning förstärkt med den där hemska vansinnesblicken hon hade i FN.
Allt i direktsändning på bästa sändningstid.
2019-09-26, 10:03
Avstängd
Jag ungdomen är ombytliga. Jag vill verkligen inte göra Greta till en ny Hitler. Utan en vanlig sd-svensson med fötterna på jorden och Sverige/Tellus i ögonen. Hon har iaf förstått att den besatta tanken på tillväxt är ohållbar om inte nåt mirakel sker. Jag vill se henne med samma driv förbanna den oklimatsmarta invandring från tredje världen. som förstör möjligheter att bedriva miljöpolitik. Jag tycker både synd om henne men ser mycket potential där.
Senast redigerad av ouzuo 2019-09-26 kl. 10:22.
2019-09-26, 10:03
Medlem
Soterns avatar
Hur säkra är vi på att hon åkte båt över hela Atlanten? Vi såg henne gå ombord, vi såg henne komma iland – men däremellan, då?
Kan vara ett led i marknadsföringen av Den heliga Greta.

Vore roligt om någon journalist började gräva i det här.
2019-09-26, 10:04
Medlem
theanthropologists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Ja, jag undrar vad som hänt om hon helt plötsligt ändrar inriktning (inte ovanligt i tonåren) och börjar orera om invandringen och vilka hemska konsekvenser den får? Kanske avslutar med en romersk hälsning förstärkt med den där hemska vansinnesblicken hon hade i FN.
Jag har en liknande tanke om er som inte riktigt ser Greta och kommer att tänka på en episod ur Mumintrollen:

Familjen satt och rensade svamp och Muminmamman sa: "Tittta, lilla My har plockat giftkremlor. Hon som bara plockade flugsvampar förra året. Nästa år plockar hon kanske kantareller?" Lilla My tänkte för sig själv: "Ni kan ju alltid hoppas."
2019-09-26, 10:04
Avstängd
Redoxreaktions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
De överlever. När jag var barn så var det kommande istid, oljebrist, miljöförstöring och kärnvapenkrig som gällde. Nya tider, nya sagor att skrämma barnen med.

Finns det någon som har insikt i vad som händer med Greta™:s stab? Efter magplasket med det katastrofala FN-talet måste ju någon av hennes spin doctors ha fått sparken. Och vems idé var det att låta henne ta emot oförberedda frågor efteråt? Där fick vi veta hur hon låter utan manus. Pinsamt.
https://youtu.be/0bwLt_5t73g

Jaa, kärnvapenkrig var ju inget reellt hot eller så.

Hade inte Stanislav Petrov haft modet att vägra lyda order just idag för 36 år sedan, så hade ingen av oss suttit här
2019-09-26, 10:09
Medlem
CyberIngmars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern

Eftersom forskare anser att migration och klimatet inte går ihop har det varit lustigt om hon gick utanför spåret och ifrågasatte globalisternas agenda. Allt pekar på befolkningsminskning och lägre migration till I-länder. Om vi nu ska lyssna på forskare.
2019-09-26, 10:35
Medlem
Hlewagastirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Funderade på hur FN-delegaterna uppfattade hennes anklagelser om att de kollektivt skulle ha berövat henne på hennes barndom. Jag föreställer mig att de själva har rest runt i världen och sett fattigdom, krig och umbäranden. Greta själv är en privilegierad medelklasstjej från Stockholms innerstad som tidigare rest runt lite i Västeuropa. Hon har kunnat få mat i överflöd, till skillnad mot miljontals andra barn, men valde att svälta sig själv.
Visst, Greta har det bra materiellt. Men inga pengar i världen kan bota hennes neuropsykiatriska handikapp. Det är handikappet som har stulit hennes barndom. Vilket varken hon eller Malena kan ta in, utan de skyller på yttre fiender. En form av projektion.
2019-09-26, 10:37
Medlem
Lumbagos avatar
Citat:
Ursäkta min okunnighet, men vad är en solcellsbil?
Antagligen en elbil, där mer eller mindre av energin som behövs för framdrivningen, kommer från solceller som är fast monterade uppe på bilen.
Än så länge handlar det mest om bilar som byggs för att det är kul. Eller för att delta i tävlingar med.

Men snart går det att köpa ganska seriösa bilar. Bland annat denna intressanta nederländska bil:
https://lightyear.one/
Tyvärr är denna modell ganska dyr, men den kan vara lämplig för den Tesla-åkande Greta-familjen.
2019-09-26, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lumbago
Antagligen en elbil, där mer eller mindre av energin som behövs för framdrivningen, kommer från solceller som är fast monterade uppe på bilen.
Än så länge handlar det mest om bilar som byggs för att det är kul. Eller för att delta i tävlingar med.

Men snart går det att köpa ganska seriösa bilar. Bland annat denna intressanta nederländska bil:
https://lightyear.one/
Tyvärr är denna modell ganska dyr, men den kan vara lämplig för den Tesla-åkande Greta-familjen.
Men solceller kan ju inte ge mer än 200 W/kvm under ideala förhållanden! Bilen du länkar till kan i bästa fall köra 12 km/h på endast solcellerna. Är det sådant som Greta™ et al fantiserar om?
2019-09-26, 11:45
Medlem
Livsstilsparasits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theanthropologist
Hmm! Om hon får Nobels fredspris redan i år, blir hon kanske den första(?) som får priset två gånger...

Kod:
Greta Thunberg                 1.15
Jacinda Ardern                 7.50
Donald Trump                  17.00
Narendra Modi                 17.00
Angela Merkel                 21.00
Reporters Without Borders     21.00

Hur mycket ska man tro på dessa odds. Jag skulle inte sätta en spänn på Trump med de oddsen här fått.
2019-09-26, 11:52
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Men solceller kan ju inte ge mer än 200 W/kvm under ideala förhållanden! Bilen du länkar till kan i bästa fall köra 12 km/h på endast solcellerna. Är det sådant som Greta™ et al fantiserar om?

Redan år 2004 kunde de köra i upp till 170 km/h:

Citat:
Bilen som kör i 170 - på bara sol

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...70-pa-bara-sol

Här annars ett gäng studenter som ska korsa Australien i en solcellsbil:

Citat:
Studenter ska köra 300 mil i solcellsbil genom Australien

https://sverigesradio.se/sida/artike...rtikel=7306424

Det är kanske en bra idé? Någon får tipsa Greta.

Tänk själv synen när lilla Greta kommer farande i en solcellsbil i över 100.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in