Citat:
Ursprungligen postat av
MidlifeMommy
Jag har själv barn i Gretas ålder. Jag tycker det är hemskt att se hur hon flänger omkring i världen, inte minst i ljuset av hennes tidigare svåra psykiska problem. Har läst Malenas bok och det är skrämmande läsning.
Uppenbart tillhörde Greta de ca 5 % som är ”immuna” mot sjösjuka men det lär man inte kunna veta på förhand. Om hon istället hade tillhört den övervägande majoriteten? Vad hade flera dagars illamående och kräkningar kunnat ställa till med hennes tunna kropp? Inga resurser i form av vare sig muskel- eller fettdepåer.
Jag är klimatskeptiker eftersom den globala temperaturen började stiga ca 1850, långt före industrialismen intåg. Korrelationen med CO2-utsläpp övertygar inte. Det var dessutom varmare på medeltiden än nu. Detta faktum försökte IPCC-forskaren Michael Mann ”trolla bort” i sin famösa hockeyklubba.
Flänger omkring gör hon inte ensam, hon har pappa med sig.
Du behövde inte vara orolig för hennes hälsa på överfarten med båt. Fanns väl ett läkarteam i en följebåt, antar jag.
Ja , Michael Mann gjorde verkligen bort sig, ville väl framstå som den främste forskaren, men avslöjades.