Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-09-26, 15:01
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Greta igår:
"Here we go again... As you may have noticed, the haters are as active as ever - going after me, my looks, my clothes, my behaviour and my differences."

Är som om hon läser denna tråd.
Är ni stolta nu - haters?
Ni är mobbare utan moral. Ge sig på en tonårs tjej!! Dessutom. Fegt!
Låstas som om det handlar om klimatet också.

Du får nog lära dig skillnad mellan hat och kritik. Allt är inte hat, det är mer kritik än hat i tråden.
2019-09-26, 15:05
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Den där videosnutten har visats i media. På Expressens sajt.

Har sökt men inte hittat den kan du länka?
2019-09-26, 15:12
Bannlyst
Citat:
Greta har inte gjort allt. Men helt klart så är hon en central pusselbit i det hela. Utan Greta hade inte detta fungerat.

ja det har vi varit inne på. Om Bianca Wahlgren sagt precis samma saker hade det inte fungerat. Hon hade varit fel person för de vänsterextrema att utnyttja. Bättre med en liten 16-åring som borde lägga av med sin vegan-diet så att hon utvecklas från barn till kvinna någon gång.
2019-09-26, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Jaha! Så det är de som är kriteriet? Det gjorde ju Hitler också.

Hitler fick aldrig Nobelpriset som Obama fick. Men Hitler utsågs av Time Magazine till årets man 1938 och fick sin porträttbild på hela framsidan.
2019-09-26, 15:16
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DwWU
Har SVT antytt att det KAN vara olagligt att sprida den här videon ännu? HMF på nåt vis?

Det handlar om hat.

Det otäcka skulle kunna vara att man avsiktligt valt en lite halvkorkad barnskådespelerska med dramatiska talanger och som kommer från en artistfamilj och saknar vetenskapligt tänkande.

Förnekare kräver ofta vetenskapligt underlag. När vi förnekare ser denna teaterapa blir vi sk-tförb-nnade, och det är avsikten. Greta är ett hatobjekt som skall splittra befolkningen.

Eliten och medieoligarkerna har fått sådant grepp om informationsflödet att de inte behöver tänka på integrering av invandrare eller att motivera klimatbudskapet. De bara trummar på för att skapa hat mot invandrare och alarmister.

Annars hade man ju valt en vältalig, vetenskapligt påläst ung flicka som kunnat hålla PK.
2019-09-26, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Greta igår:
"Here we go again... As you may have noticed, the haters are as active as ever - going after me, my looks, my clothes, my behaviour and my differences."

Är som om hon läser denna tråd.
Är ni stolta nu - haters?
Ni är mobbare utan moral. Ge sig på en tonårs tjej!! Dessutom. Fegt!
Låstas som om det handlar om klimatet också.

Det här är en tråd om Klimatgreta. Ingen går efter henne, men hon är naturligtvis välkommen att titta in här precis som resten av världen.
2019-09-26, 15:18
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Visst är det så att många (främst inom vänstern) ofta kallar saklig kritik för hat av taktisk skäl. Men sådana här ord och meningar skulle jag dock inte vilja kalla för saklig kritik:
Citat:
"Greta är bevisligen mentalt sjuk"
"Greta är ett virus"
"Jag är också jävligt trött på det lilla kräket"
"Utvecklingsstörd"
"Hon utstrålar på vissa bilder nån form av ondska"
"Hon är så ohyggligt jävla motbjudande ful."
"Likblek, blodfattig hy, fult stenansikte"
"Mongogener"
"Greta är antikrist"
"Hon är ondskan som en ulv i fårakläder"

(FB) Greta Thunberg är sjuk!
Speciellt inte om det upprepas om och om igen. Hat är väl det korrekta ordet.

Ja, hat ÄR det rätta ordet.

Sen tycker någon att det är legitimt att skriva så, t.o.m. Det ser jag som ett erkännade!

Precis det hon har fått utstå i skolan från jämnåriga. Här är det från biologiskt vuxna haters!
För många är mobbingen och hat det ENDA skälet för mobbingen. Men retar sig på henne.
Som chefen för sportkedjan XXL. Han sket i klimatet. Tyckte bara illa om hennes utseende.
Han fick sparken från jobbet.

Kritik av hennes åsikter är något HELT, HELT annat än det här!
Senast redigerad av Jof 2019-09-26 kl. 15:22.
2019-09-26, 15:19
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Har sökt men inte hittat den kan du länka?

T.ex här:
https://www.expressen.se/tv/klimat/g...-har-fatt-nog/

Den visas på en del artikelsidor också (längst ned). T.ex här:
https://www.expressen.se/nyheter/kli...-de-roligaste/

Först svarar hon på en fråga (dock nervöst). Sedan får hon problem då dubbelfrågan ställs.
2019-09-26, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Artikeln från Sydsvenskan är tyvärr inte uppe på nätet än, men om ni lyckas få tag i ett ex på papper av dagens tidning (där artikeln är väl exponerad på Malmösidorna) så kan jag lägga till att den pryds av en bild på två riktiga gamla fågelskrämmor till lärarinnor, uppenbara överlevare från 68-rörelsen. De båda tanterna påstår sig jobba som lärare (de ser annars så gamla ut att de borde ha gått i pension? kanske jobbar de extra som timvikarier efter 67-årsdagen) och säger sig vara "mycket missnöjda" med beslutet från stadens skolledningar. Men de hoppas på att en del lärare kommer att trotsa påbudet och ta med sig sina klasser ut till demonstrationen på eget bevåg.

(FB) Greta Thunberg (klimataktivist)
'

Intressant att de utan vidare ser barnen i klassen som lärarens egendom, t o m på aktiviteter som inte har något med skolan att göra. Om de båda gamla damerna själva gör detta, så hoppas jag att några föräldrar gör en disciplinanmälan på dem för brott mot skollagen och tjänstefel.

Här är artikeln, så ni själva kan beskåda dessa bålde pedagoger. Närmare besett är bara en av dem en gammal tant, den andre är en gammal man, men deras utseende fick mig att tro något annat. Det skriker fortfarande "gamla 68or", dock.

https://www.sydsvenskan.se/2019-09-2...obba-pa-fredag
Senast redigerad av HepCat-X 2019-09-26 kl. 15:28.
2019-09-26, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hlewagastir
Visst, Greta har det bra materiellt. Men inga pengar i världen kan bota hennes neuropsykiatriska handikapp. Det är handikappet som har stulit hennes barndom. Vilket varken hon eller Malena kan ta in, utan de skyller på yttre fiender. En form av projektion.

Projektion tror jag också det handlar om. Givetvis helt omedvetet. Det är inte det att de står och ljuger.

Men frågan är hur folk som hamnar i ”skottgluggen” för Gretas projiceringar reagerar. Hennes föräldrar slutade flyga och blev veganer. Höga politiker och makthavare visade sig vara en svårare nöt att knäcka.

Har ett minne av att jag för några månader sen läste att Greta uttryckt besvikelse över att saker och ting inte gick fortare. Detta trots hennes tal i såväl Katowice som Genève och handskakningen med påven. Nu skruvar hon upp tonläget. Undrar om det får bättre effekt eller om de bara vänder henne ryggen?
2019-09-26, 15:52
Medlem
Livsstilsparasits avatar
Citat:
Här är artikeln, så ni själva kan beskåda dessa bålde pedagoger. Närmare besett är bara en av dem en gammal tant, den andre är en gammal man, men deras utseende fick mig att tro något annat. Det skriker fortfarande "gamla 68or", dock.

Hade de jobbat på mina barns skolor då jävlar!

2019-09-26, 15:58
Medlem
Citat:

Har de inget kritiskt tänkande alls? De vill alltså tvinga alla medlemmar i ett fack och alla elever att ha samma politiska åsikt. Låter som Sovjet eller Nazityskland.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in