Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-09-26, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Projektion tror jag också det handlar om. Givetvis helt omedvetet. Det är inte det att de står och ljuger.

Men frågan är hur folk som hamnar i ”skottgluggen” för Gretas projiceringar reagerar. Hennes föräldrar slutade flyga och blev veganer. Höga politiker och makthavare visade sig vara en svårare nöt att knäcka.

Har ett minne av att jag för några månader sen läste att Greta uttryckt besvikelse över att saker och ting inte gick fortare. Detta trots hennes tal i såväl Katowice som Genève och handskakningen med påven. Nu skruvar hon upp tonläget. Undrar om det får bättre effekt eller om de bara vänder henne ryggen?
Hennes närmast hysteriska agerande när inte alla lyder omedelbart och hennes "förlorade ungdom" är typiska uttalanden från en Asperger.Så låter det i familjen också, när de inte får styra allt.
2019-09-26, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iakttagaren-2019
Flänger omkring gör hon inte ensam, hon har pappa med sig.

Du behövde inte vara orolig för hennes hälsa på överfarten med båt. Fanns väl ett läkarteam i en följebåt, antar jag.

Ja , Michael Mann gjorde verkligen bort sig, ville väl framstå som den främste forskaren, men avslöjades.

Glad att du håller med om Mann Tyvärr inte den enda skojaren som avslöjats hos IPCC.

Det är klart att det är en trygghet att ha sin pappa med sig. Kan väl dock vara fysiskt påfrestande ändå med ständiga hotellbyten, dåliga vägnät, främmande bakteriefloror osv. Dessutom ska hon så småningom ta sig hem från Chile till Stockholm utan att flyga. Kan bli många månader sammanlagt.

Det där med en ev. följebåt är i så fall en väl förborgad hemlighet. Den måste i så fall ha drivits med fossila bränslen. Varvid hela ”konceptet” med den klimatvänliga resan rasar som ett korthus ...
2019-09-26, 16:13
Medlem
Greta ropar på förändring.Ironiskt nog är förändringar just det som Asperger-personer är mest rädda för.Det skapar ångest.
2019-09-26, 16:35
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Jag tror att Greta-sagan tog slut i och med FN-talet. Från att ha varit den lilla gulliga Greta, som uppenbarligen förförde den ”kvinnliga” publiken, förvandlades hon till en uppstudsig och ouppfostrad unge.
Många blev nog chockade av hennes hysteriska utfall, hennes hatiska retorik, ögonen som utstrålade vansinne och besatthet.
FN-talet blev en vattendelare. Från gullunge till något som folk associerar med en otäck unge i en skräckfilm.
PR-mässigt blev FN-talet ett fiasko, det är bara att konstatera.
Jag tror media också börjar bli rädd för att hon ska göra bort sig i direktsändningar och i intervjuer. En psykiskt obalanserad person är en uppenbar riskfaktor att ha med.
Vi får hoppas att du har rätt i att sagan är över nu. Men de krafter som skapat, lyft fram och backat upp Greta finns fortfarande kvar. De som bestämt att hon ska få all denna uppmärksamhet har förstås en agenda, och den lär stå fast. Att de sen "satsat på fel häst" lär de inte erkänna, alt för mycket är investerat i denna medias gullunge.
2019-09-26, 16:44
Medlem
Klockrent exempel när man talar sanning, han syftar på ett barn som exploateras men får direkt mothugg.
Vi skall bara paralyserat lyssna på ett barn som av diagnos skäl har tunnelseende, om man ifrågasätter det minsta över upplägget så är man en känslokall idiot som attackerar ett barn.

https://www.youtube.com/watch?v=QzaQz5yYJHs
2019-09-26, 16:51
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tokugawa
Greta ropar på förändring.Ironiskt nog är förändringar just det som Asperger-personer är mest rädda för.Det skapar ångest.

Förändringar går bra så länge det inte drabbar hon personligen. Om hon nu så gärna vill kämpa för klimatet så undrar jag varför hon inte angriper grundorsaken till allt? Varför vill hon inte göra det? Jo för att då blir det känsligt.
2019-09-26, 16:52
Moderator
-Info-s avatar
Citat:

Men Greta är en ovanlig asperger-flicka. Hon verkar gilla förändring med tanke på hur hon reser runt världen. Hon till och med tar en tävlingssegelbåt över Atlanten. Det måste vara en markant förändring mot hennes trygga sovrum på Kungsholmen.

Och enligt henne själv så gillade hon segelturen väldigt mycket.
2019-09-26, 16:53
Medlem
Mike.Andersens avatar
Citat:

Det kanske är därför som hennes ansiktsuttryck förändras kraftigt varje gång som hon framträder och kräver förändringar. Jag har aldrig sett värre tics i hela mitt liv, ungefär som att hon måste avreagera sig med ännu fler tics efteråt.
2019-09-26, 17:12
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urtimating
Hon verkar inte må speciellt bra, vi som tror på vetenskap och humanism blir oroliga.
Vänstervridna fanatiker som tror på sagor bryr sig inte.
Så kanske det är?
Hur långt till vänster ska man vara för att tappa omtanken om Greta Thunberg?

Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Kanske för att de som borde bry sig om det inte gör det?

Vad har alla de för ansvar som öser ut helvetespredikningar om jordens snara undergång inför alla små barn som tror på det?
En hel generation barn växer nu upp i den fasta tron att de kommer få se jorden gå under.
Vilka borde bry sig om Greta Thunbergs hälsa förutom alla klimatförändringsförnekare?
Vad barn är rädda för och vad de inte är rädda för, fast de borde vara det, är väl ändå föräldrarnas uppgift att hantera! Eller är vi så invaggade i att samhället ska ta hand om våra barn så att föräldrarna går fria från detta ansvar?

Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Jag har själv barn i Gretas ålder. Jag tycker det är hemskt att se hur hon flänger omkring i världen, inte minst i ljuset av hennes tidigare svåra psykiska problem. Har läst Malenas bok och det är skrämmande läsning.

Uppenbart tillhörde Greta de ca 5 % som är ”immuna” mot sjösjuka men det lär man inte kunna veta på förhand. Om hon istället hade tillhört den övervägande majoriteten? Vad hade flera dagars illamående och kräkningar kunnat ställa till med hennes tunna kropp? Inga resurser i form av vare sig muskel- eller fettdepåer.
Oj, oj, oj, tänk om GT blivit sjösjuk!
Kan det kanske vara så att en 16-åring känner till om de är benägna att bli åksjuka eller sjösjuka. De flesta kräks ju trots allt inte när de åker bil eller båt. Kom inte dragande med några mera påhitt om sjösjuka. Jag har själv seglat över flera stora hav och oceaner och det är klart att det händer att någon blir sjösjuk, men de som blir sjöskuka vet nästan alltid om att de blir åksjuka.

Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
I många fall så är det bara fråga om en falsk omtanke. De vill ha tyst på henne och tar till vilka argument som helst. De testar lite olika metoder. Hennes hälsa är en av angreppssätten de kör med.

I andra fall kan det nog vara äkta omtanke. Hennes bakgrund och barndom är faktiskt lite gripande, om man känner till den.
Finns det någon klimatförändringsskeptiker som kan bekräfta (eller dementera) att det rör sig om falsk omtanke om Greta Thunberg?

Citat:
Ursprungligen postat av BloodRedMoon
Eftersom det de facto handlar om ett barn. Ett oskyldigt barn som uppenbarligen inte begriper sitt eget bästa.

Edit: OT raderat
Okej, nu begriper GT inte sitt eget bästa heller.
Det är många fel på den tjejen!

Hur många kan med handen på hjärtat påstå att de begrep sitt eget bästa i tonåren?
Jag begrep absolut inte mitt eget bästa i tonåren!
2019-09-26, 17:13
Moderator
-Info-s avatar
Greta Thunberg har öppnat en hjälplinje för alla som är arga på henne. Man kan ringa dit och prata ut, och kanske få råd:

Citat:
THE GRETA THUNBERG HELPLINE:
For adults angry at a child.

https://twitter.com/markhumphries/st...78666402365440
2019-09-26, 17:21
Medlem
Livsstilsparasits avatar
Citat:
Greta Thunberg har öppnat en hjälplinje för alla som är arga på henne. Man kan ringa dit och prata ut, och kanske få råd:

Roligt 30 sekunder. Men varför upprepa samma skämt tio gånger?
2019-09-26, 17:23
Medlem
Citat:

Finns det även en hjälplinje för verklighetsfrämmande?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in