2019-09-27, 16:56
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tokugawa
Hon kan väl inte hunnit dit? Det tar 104 timmar att åka tåg från Montreal,lägg till tiden från NY.
JoJo nya miljö messias klarar av allt enl hennes lärjungar medans vi normala inser realismen att det tar tid, Sedan är det väl skit samma för hon har nog hoppat på ett privat flyg som ingen sett för att ta sig snabbast till Montreal!
2019-09-27, 17:15
Avstängd
Redoxreaktions avatar
Hon ser ut att ha blivit hedersindian också

Greta Thunberg speaks ahead of climate strike in Montreal
2019-09-27, 17:16
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Hon ser ut att ha blivit hedersindian också

Greta Thunberg speaks ahead of climate strike in Montreal
HAHA alla ska rida på Greta vågen nu mera undrar lite vad händer då hon är borta från rampljuset
2019-09-27, 17:31
Medlem
Camdreas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tokugawa
Nu har jag fått vara förbannad i 50 år.Redan på maoismens tid ansåg jag det vara fel att påtvinga barn åsikter genom att gå i demonstrationer.Antingen var det föräldrarna som drog med dem eller ofta lärarna,speciellt förskolelärarna. Utbildningsministern tycker att det är bra att göra klimatdemonstration till en del av undervisningen,alltså obligatoriskt.
https://www.expressen.se/nyheter/kli...-utbildningen/

Samtidigt planeras för att ta bort undervisningen om antikens inflytande i vår historia; ska alltså tas bort från historieämnet. Förståeligt och skrämmande men tid måste ju finnas för demonstrationer. Men hoppsan då! Vad får man demonstrera för/mot? Vem ska besluta det? Regeringen? AFA? Enskilda lärare? Att 1 maj är obligatoriskt är väl självklart. Eller gäller det bara klimatet och FFF? Också jag är förbannad. När jag nu tagit mig ur chocken och läst hela artikeln ser jag, att det är lärarna som ska bedöma vilka demonstrationer, som kan vara lämpliga att delta i. Ännu mer skrämmande.
2019-09-27, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AcchiaHe
Nu ska vi tänka lite... Malena fick sluta flyga för att djur dog pga hennes flygande. Men att djur dör för att hon ska få någonstans att placera sin ädlaste kroppsdel, det duger? Snacka om att inte leva som man lär...
Förstår inte vad du menar. Förklara på annat sätt. Var placerar Malena sin ädlaste kroppsdel?
2019-09-27, 18:18
Avstängd
Redoxreaktions avatar
Nu finns det hjälp för alla margaritefober

The Greta Thunberg Helpline
2019-09-27, 18:24
Medlem
Seriöst hur hamnade vi här, ursäktar men idiotin samt verklighetsfrånvaron verkar vara en epidemi utan dess like, hur kan man ens tillåta en krönikör publicera totalt svammel:

https://www.expressen.se/kronikorer/...isk-vandpunkt/
2019-09-27, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Nu finns det hjälp för alla margaritefober

The Greta Thunberg Helpline

Behövs snarare en hjälplinje för verklighetsfrånvarande naivister.
2019-09-27, 18:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Kollade lite bilder på XP ang vilka som "strejkar" för miljön och det var lite lätt skrattretande, Man undrar om barn från 5-12år vet vad dem strejkar för eller är det föräldrarna som påtvingar dem något bara för att då har dem skäl att inte jobb!

Många av dem som fått ledigt att "strejka" lär nog inte ens varit på plats utan känt mer skönt slippa jobbet och slappar hemma i soffan, Dem som är där är olika aktivister från Greenpeace - FFF och andra grupperingar som vädrar morgonluft efter vart undan skuffade länge!

Och i den där åldern är barn små elaka djävlar mot varandra. "Strejkar du inte för klinatet" blir du lätt mobbad.
2019-09-27, 18:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av theanthropologist
Då måste jag ställa en motfråga, varför vill inte du tala om kärlek mellan världens folk? Varför är du inte en medmänniska utan en motmänniska?

Greta är uppfostrad i en anda att folk från olika länder är värda något.

Greta har vänsterextremister till föräldrar och är uppbackad av massmedia kontrollerat av krafter som vill ersätta det nationella med odemokratisk överstatlighet. Förvdet andra pratar du skit. Du är lika lite kärlek som Greta ur vars ögon vi häromdagen såg avsmak inför Donald Trump, vald till USAs president.
2019-09-27, 18:52
Medlem
Citat:
Då måste jag ställa en motfråga, varför vill inte du tala om kärlek mellan världens folk? Varför är du inte en medmänniska utan en motmänniska?

Greta är uppfostrad i en anda att folk från olika länder är värda något.
Kärlek mellan folk handlar inte om handhjärtan och sentimentala uttalanden. Det handlar om att skapa drägliga förhållanden för alla,genom att förhindra krig, svält och överbefolkning.
2019-09-27, 18:54
Medlem
Citat:
Gediget guld köpt med olja.

Försöker du antyda att Osynlige.Mannen är ”köpt av oljebranschen”?

Och du har mage att kräva källa av andra?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in