Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-09-29, 17:38
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Ojojoj. Håller medvinden på att vända till motvind för Greta? Världsledare trodde att hon var ännu en Malala, en söt oskuldsfull PK-flicka, som man kunde ha som maskot och använda till att göra FN relevant och attraktiv för unga.

Nu börjar man omvärdera stödet. Hon kanske inte är så ofarlig ändå. Får se om kritiken kommer att slå henne like a ton of bricks. Jag tror att man kommer att angripa familjen och hennes PR-maskineri.

Läs mer i Bloomberg-artikeln.

https://www.bloomberg.com/opinion/ar..._medium=social
Citat:
The political establishment is going to rue elevating the Swedish climate activist.

Fast vissa trodde att hon var en av makten skapad "puppet". En dresserad apa skapad av globalister. Helt utan egen tankeförmåga. Allt är regisserat av makten och globalisterna. Hennes tal skrivs av globalister och makthavare.

Men hur blir det nu då?
2019-09-29, 17:48
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picamagpie
Hur lyckades Greta tvinga familjen att sluta flyga och att bli veganer?

Bara det att en unge tvingar föräldrarna till det ena eller andra säger ju allt. Ett totalt misslyckat föräldraskap. En unge ska lyda föräldrarna i en sund familj. Punkt slut.
2019-09-29, 17:49
Medlem
Alla Gretas följare (Så kallade Gretards) skyddar henne som den lilla messias de ser henne som. Själv är det enda jag ser varje gång hennes nuna syns på en skärm, de trådar som hänger från hennes kropp som alarmist-eliten drar i. En fin liten nickedocka och galjonsfigur, uppklädd för att dansa i klimatalarmisternas anda.

Att använda sig av ett barn är lågt , men att använda någon med asperberger är fan ännu lägre, då dem kan tuta i'na att hon faktiskt gör något vettigt och hon tror på det.

Vi alla vill ha en hälsosam miljö att leva i, ingen vill vad jag vet förstöra sin närmiljö, men det största problemet är att de som står bakom Greta är samma folk som spytt "Världen går under om 10 år" i typ 50 år nu.

Dessutom.. Folk här har hävdat att Gretas tal kändes som ett försök till skådespeleri? No shit. Pappa som är skådis, farfar som är regissör. Inövat tal från en inövad marionett. Om Greta INTE var på klimatalarmisternas sida, tror ni då dem skulle sitta och applådera åt henne när hon höll sitt tal? Knappast.
2019-09-29, 17:55
Medlem
theanthropologists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tokugawa
Hoppsan! Vetenskapliga rön ska debatteras och debatteras också, annars är det inte forskning. Men inte "slänga-käften" program på TV,utan på konferenser och i möten mellan forskare.De flesta publikationer som trycks efter peer review skrivs efter disputationen (den är bara början på en forskarkarriär). Avhandlingar numera består oftast av 4-5 accepterade vetenskapliga artiklar.Helheten bedöms vid en disputation, av opponent (som diskuterar innehållet och kritiserar) samt en betygsnämnd. Forskare är sällan helt eniga.
Att Googla är inte att söka vetenskaplig kunskap. Man söker i vetenskapliga publikationsdatabaser,läser och gör sedan en bedömning av kvaliteten på fynden,efter att ha läst både positiva och negativa resultat. Wikipedia är inte godkänd som vetenskaplig referens ens på grundutbildningen.

(Källa: En hel livstid som forskare, handledare och föreläsare)
Visst finns konferenser och symposier, men inte om vedertagen forskning. De vetenskapskritiska kan inte bidra med något på konferenser om de inte ens kan kan få sin "forskning" publicerad.

Nej, forskare googlar normalt inte för att få kunskap, men det är en utmärkt metod för oss lekmän att skaffa kunskap. Men man får se upp förstås med källorna. YouTube och bloggar är notoriskt opålitliga. Via Wikipedia kommer man ofta direkt till vetenskapliga tidskrifter (vilka ibland finns gratis online).

Men ska det vara så svårt? Grunderna om växthusgaser är oantastliga och de "kritiska" forskarna dribblar med med sina följare och har oftast bara detaljkritik som inte alls påverkar allvaret i klimatkrisen.

Greta har fått stor publicitet via politiker och etablissemang, till lobbyisternas stora förtret. Men eftersom hon inte är ute efter pengar eller personlig framgång, så har hon inte som mål att frottera sig med etablissemanget utan går vidare och konfronterar alla som pratar utan att ens ha för avsikt att sticka ut hakan och få big oil som fiende. Så det ska bli intressant att se ifall Löfven, Macron, Trudeau och Obama lierar sig med Trump och den alternativa högern med sin alternativa "vetenskap" - mot Greta och klimatrörelsens krav på att Parisavtalet ska efterlevas.
2019-09-29, 17:58
Medlem
theanthropologists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Mycket bra förslag. Jag tror det räcker med en enda dag. En av årets 365 dagar, förbjud allt som på något sätt bygger på användning av fossila bränslen. Råkalla lägenheter, sjukhus och skolor. Inga bussar, inga bilar, inga som arbetar. Ingen matproduktion.
Och inget vatten i kranarna. Men på vilket sätt ska detta missförhållande diskreditera Greta?
2019-09-29, 18:00
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Jag är väldigt orolig för Gretas skull. Hon verkar mycket nära att gå in i väggen och kollapsa, det såg man på det ursinniga/vansinniga talet i FN, och sen på den bisarra frågestunden efteråt. Vid frågestunden verkade hon helt frånvarande och kunde knappt komma ihåg ordet "klimat". Undrar om hon är pumpad med någon sorts droger.

Att utnyttja ett 16-årigt barn på detta sätt är fruktansvärt. Jag hoppas inte vi får läsa om en tragedi om 3-4 år vad det gäller Greta, men orolig är jag som sagt.
2019-09-29, 18:12
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Jag är väldigt orolig för Gretas skull. Hon verkar mycket nära att gå in i väggen och kollapsa, det såg man på det ursinniga/vansinniga talet i FN, och sen på den bisarra frågestunden efteråt. Vid frågestunden verkade hon helt frånvarande och kunde knappt komma ihåg ordet "klimat". Undrar om hon är pumpad med någon sorts droger.

Att utnyttja ett 16-årigt barn på detta sätt är fruktansvärt. Jag hoppas inte vi får läsa om en tragedi om 3-4 år vad det gäller Greta, men orolig är jag som sagt.

Här verkar hon vara jätteglad:

https://pbs.twimg.com/media/EFlfTgCXUAAcvUh.jpg
https://pbs.twimg.com/media/EFlfTfOWsAYqErw.jpg
https://pbs.twimg.com/media/EFlEmqmXYAAtzmQ.jpg

Bilderna är från Montreal, i fredags.
2019-09-29, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theanthropologist
Visst finns konferenser och symposier, men inte om vedertagen forskning. De vetenskapskritiska kan inte bidra med något på konferenser om de inte ens kan kan få sin "forskning" publicerad.

Jodå,det finns. Kunskap är nämligen aldrig vedertagen,den utvecklas,förfinas och ibland förkastas.
2019-09-29, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theanthropologist
Och inget vatten i kranarna. Men på vilket sätt ska detta missförhållande diskreditera Greta?
Det svåra,även i ett 200 år gammalt hus med visst stöd av fossilfri el,är saker som kryddor.Veganmat går inte, den bygger på import. Rotfrukter går,men dåriskerar veganen att få allvarliga bristtilllstånd.
2019-09-29, 18:21
Medlem
swebarbs avatar
Citat:

det sjuka är att hon kommer undan med allt detta BS bara för hon har en känd mamma, hade hon haft en alkismorsa hade hon aldrig fått detta igenom med tanke på vilka personer o verksamheter som står bakom henne.. så jäkla ynkligt utnyttja en tjej på 16 år som har autism osv för att övertyga världen att vi behöver henne....

hon borde gå färdigt skolan o inte tramsa runt o skrika i en mikrofon till några ledare, sen när hon blir 18 kan hon göra vad fan hon vill!
2019-09-29, 18:28
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tokugawa
Det svåra,även i ett 200 år gammalt hus med visst stöd av fossilfri el,är saker som kryddor.Veganmat går inte, den bygger på import. Rotfrukter går,men dåriskerar veganen att få allvarliga bristtilllstånd.

Men veganers hälsa/ohälsa kan vi ju inte lasta Greta för... eller hur?
2019-09-29, 18:28
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Här omnämns Greta, det var ganska kul:

https://www.youtube.com/watch?v=4JJ3...youtu.be&t=551

By the way, PLEASE understand, you cannot see CO2, OK?
Some kid from Sweden, the lady named Greta Thunberg say that you can see carbon dioxide actually.
This is how bad it is, right? Instead of going to school and learn that carbon dioxide is in infrared, you cannot see this thing, OK? And she say that you can see CO2...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in