Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2019-10-01, 12:30
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nyfiken2018
Greta har stulit min ålderdom, och skrämt upp mina barnbarn.
Touché!
2019-10-01, 12:33
Medlem
theanthropologists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AcchiaHe
Jag känner varken patos för den ena sidan eller den andra sidan. Och inte heller patos mot någon av sidorna.

Gillar att käka vegetariskt, men kommer aldrig att bli vegan. Kör laddhybrid, eftersom jag inte har råd med ren elbil. Värmer huset med bergvärme. Odlar eget i växthus. Flyger inte. Om allt detta är patetiskt, så må det vara din åsikt. Jag bryr mig inte.
Försök vara mer konsistent! Det var du som använde dig av argumentet 'patetisk'.
2019-10-01, 12:46
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livsstilsparasit
Hon får allt betalt för sig. Lånar Arnes bil till exempel, eller lift över oceanen.
Så hon får betalt i tjänster av företagen som sponsrar henne?
2019-10-01, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Det är nog regissörens avsikt med den lilla teaterapans överspel. Att öka hat och splittring i samhället, denna gång mellan "alarmister" och "förnekare".
Jag tror faktiskt inte att det var teater utan mer någon form av verbala ticks. Ni är så invanda med falskhet att ni bara ser äkta känslor på film.

Hade hon velat ha en teatral effekt hade hon bara kunnat läsa upp ett bedjande tal fullt av förhoppningar och sedan inför åhörarna blivit mer och mer ledsen, tystnat mitt i talet, tittat ut över åhörarna och sedan sprungit iväg gråtande.

Hon började skriva talet redan i juni. Jag tror hon hade tänkt att läsa upp det så som hon brukar. Men när hon läste i manus tog känslorna och aggressionerna över. Aggressioner mot de pladdrande politiker som aldrig skulle våga ta ett steg i rätt riktning utan att ha fått tillstånd av husse.
2019-10-01, 12:48
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theanthropologist
Försök vara mer konsistent! Det var du som använde dig av argumentet 'patetisk'.

Nej, det är du som inte kan svenska tillräckligt bra.

Du vill tydligen att jag ska skriva dig på näsan: om man upprepar samma argument med patos alltför många gånger så blir man till sist... just det, patetisk.

Av ovannämnda anledning läser jag sällan vad Gretas belackare eller akolyter har skrivit, båda sidornas argument borde vara kända för någon som har någon form av bildning. Bara samma genomtuggade ord, hänvisningar till ditt eller datt - som inte tillför något i ämnet. Där har vi nihil novi sub Sole. Bara patetiskt, när båda sidorna vet att deras argument inte biter på dem andra.

Det som är intressant för mig är mera fenomenet Greta, dvs hur man lyckades lyfta upp valfri ensamkommande Mohammed från invandrarghettot (förlåt, menade visst Greta med rika föräldrar boende fashionabelt på Kungsholmen) till att bli profet för hela världen. Vad fanns det för mekanismer bakom?
2019-10-01, 12:48
Medlem
Hon försöker bara kanalisera Lisa Simpson

(Men den jämförelsen hjälper väl bara i hennes tokiga värld av småungar)
2019-10-01, 12:49
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theanthropologist
Jag tror faktiskt inte att det var teater utan mer någon form av verbala ticks. Ni är så invanda med falskhet att ni bara ser äkta känslor på film.

Hade hon velat ha en teatral effekt hade hon bara kunnat läsa upp ett bedjande tal fullt av förhoppningar och sedan inför åhörarna blivit mer och mer ledsen, tystnat mitt i talet, tittat ut över åhörarna och sedan sprungit iväg gråtande.

Hon började skriva talet redan i juni. Jag tror hon hade tänkt att läsa upp det så som hon brukar. Men när hon läste i manus tog känslorna och aggressionerna över. Aggressioner mot de pladdrande politiker som aldrig skulle våga ta ett steg i rätt riktning utan att ha fått tillstånd av husse.

Men hallå... har någon ifrågasatt Gretas känslor? Vi kan se att hennes ilska/aggression är äkta.
2019-10-01, 12:55
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Så hon får betalt i tjänster av företagen som sponsrar henne?

Hon och Arnold Schwarzenegger är kompisar nuförtiden. Så hon lånade en kompis bil.

Inget konstigt med det? Hon har schysta kompisar.
2019-10-01, 12:56
Medlem
Hlewagastirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Jag har funderat litet på den mentala bakgrunden - inte hos Greta själv, utan hos hennes anhängare - och kommit fram till att deras entusiasm inför Greta och hennes förkunnelse ofta drivs av två faktorer. Dels en utbredd förlorad framtidstro, som fanns redan innan och som inte har med klimatet eller miljön att göra utan snarare med att de som är unga idag - eller under 40 - i många fall inte kommer att få det lika bra som sina föräldrars generation, än mindre bättre än dem. Tillvaron har blivit otryggare, knepigare, dyrare och mera trångbodd - att skaffa utbildning, ett stabilt jobb, bil och vettig lägenhet, saker som många födda på 40-50-talen klarade av innan de fyllt 25 år utan att jobba ihjäl sig, ter sig för många idag som svåra evighetsprojekt vilka kräver både tur, taktisk känsla, smicker och en jättedos tålamod (och ofta dessutom täta föräldrar plus stora egna lån).
Det här resonemanget passar mer in på folk födda på 60- och 70-talet som direkt upplevde att de fick det sämre än föräldrarna. Men dagens ungdom har föräldrar som var unga under 90-talskrisen. Dvs det är helt självklart för dem att stabilt jobb och bostad bara är till för några få.

Tycker unga vuxna lyser med sin frånvaro kring Greta, de som är för gamla för att skolstrejka men som är för unga för att följa MSM. (Studentpolitiker räknas inte, det är ingen riktig strejk om det förbättrar karriären)
2019-10-01, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bhiki
Hon försöker bara kanalisera Lisa Simpson

(Men den jämförelsen hjälper väl bara i hennes tokiga värld av småungar)
Bilder som

https://i1.wp.com/www.sopitas.com/wp...g-simpsons.jpg

är besynnerliga, men knappast arrangerade av Greta

https://vroegert.nl/wp-content/uploa...p-Simpsons.jpg
2019-10-01, 13:04
Medlem
Zaedrewss avatar
En stackars fotbollstränare i Italien är alltså Gretas senaste offer. Det är väldigt många hon lyckats få sparkade. Är man inte för Greta är man ond och ska brännas på bål. Det är ju ett intressant fenomen att så här direkt se masshypnos.
2019-10-01, 13:07
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
En stackars fotbollstränare i Italien är alltså Gretas senaste offer. Det är väldigt många hon lyckats få sparkade. Är man inte för Greta är man ond och ska brännas på bål. Det är ju ett intressant fenomen att så här direkt se masshypnos.

Han var nog för korkad för sitt jobb. Som fotbollstränare är man under lupp och säger man fel saker vid fel tillfälle till fel person så kan man bli av med jobbet. Han borde haft mer vett än så.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in