Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2019-10-01, 13:08
Medlem
theanthropologists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
En stackars fotbollstränare i Italien är alltså Gretas senaste offer. Det är väldigt många hon lyckats få sparkade. Är man inte för Greta är man ond och ska brännas på bål. Det är ju ett intressant fenomen att så här direkt se masshypnos.
Är det Gretas fel att han kallade henne för typ hora på Facebook och hans klubb inte vill stå för sånt?
2019-10-01, 13:12
Medlem
Jofs avatar
Greta har rönt framgång.
I många sammanhang tar man upp klimatpåverkan. Där man för ett år sen inte nämnt det.
Man frågar om bron över Slussen i Stockholm. Långa frakten, miljöpåverkan. Nej, det har man ingen aning om. men man märker att dom ansvariga är ställda och tycker frågorna är pinsamma.

Kanske denna effekt kan bli bestående också.

Jag har tillhört den grupp som inte trott att henne utflykt och demonstrationer skulle påverka politik på något avgörande sätt.
Men kanske ska ta mig en funderare.

Min delaktighet HÄR i tråden har varit förtjusning över personen Greta, inte hennes åsikter. Och sen motiverad av hatet och förolämpningarna mot henne som jag mött här. Ett hat jag hatar.
2019-10-01, 13:12
Moderator
-Info-s avatar
Greta ser väldigt glad ut och ler mycket på de senaste dagarnas bilder:

https://twitter.com/GretaThunberg/media

Dags för en ny orosanmälan till socialen?

När ett barn ler och ser glad ut så vet man att det far illa och bör omedelbart omhändertas.

Att bilsemestra i Arnold Schwarzeneggers elbil och vara välkommen överallt är ju rena barnplågeriet!
2019-10-01, 13:13
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theanthropologist
Är det Gretas fel att han kallade henne för typ hora på Facebook och hans klubb inte vill stå för sånt?

Nej inte direkt. Men vem är han i ordningen som spårat ut pga Greta? Eller kanske inte exakt henne utan hysterin kring henne. Jag menar en riktig Jesus skulle ju dämpa ner ilskan i samhället inte öka den och göra som sådana som han blir helt ursinniga och spårar ut.
2019-10-01, 13:14
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theanthropologist

Så här skrev han:
Citat:
Questa troia! 16 anni puō andare a battere, l'etā l'ha!
2019-10-01, 13:15
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Ett hat jag hatar.

Ojojoj... även solen har fläckar?
2019-10-01, 13:16
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AcchiaHe
Han var nog för korkad för sitt jobb. Som fotbollstränare är man under lupp och säger man fel saker vid fel tillfälle till fel person så kan man bli av med jobbet. Han borde haft mer vett än så.

Jo det är sant. Men givet att hon skapar känslor eller cirkusen kring henne gör det. En tränare i Italien som blir ilsken och sedan tvingas be om avbön för att han sagt skit om Greta. Säga vad man vill men hon är ju nu ett världsfenomen.
2019-10-01, 13:19
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Greta har rönt framgång.
I många sammanhang tar man upp klimatpåverkan. Där man för ett år sen inte nämnt det.
Man frågar om bron över Slussen i Stockholm. Långa frakten, miljöpåverkan. Nej, det har man ingen aning om. men man märker att dom ansvariga är ställda och tycker frågorna är pinsamma.

Kanske denna effekt kan bli bestående också.

Jag har tillhört den grupp som inte trott att henne utflykt och demonstrationer skulle påverka politik på något avgörande sätt.
Men kanske ska ta mig en funderare.

Greta-effekten.

Makthavare kommer knappast att lyda henne bokstavligen, men ett växande klimatmedvetande hos allmänheten är ju inget som de kan blunda för.

Och klockan tickar. För varje år som det går så blir det värre:

https://www.co2levels.org/
https://en.wikipedia.org/wiki/Global...re_Anomaly.svg

Man kan blunda. Man kan blunda länge. Men man kan inte blunda för alltid.
2019-10-01, 13:24
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Jo det är sant. Men givet att hon skapar känslor eller cirkusen kring henne gör det. En tränare i Italien som blir ilsken och sedan tvingas be om avbön för att han sagt skit om Greta. Säga vad man vill men hon är ju nu ett världsfenomen.

Ilska innebär inte carte blanche. Vare sig man tränar fotboll eller reser genom USA i elbil.
2019-10-01, 13:26
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nyfiken2018
Greta har stulit min ålderdom, och skrämt upp mina barnbarn.

Precis så är det i stället.
2019-10-01, 13:28
Medlem
Jofs avatar
Citat:

Men Flashback är en oas för hatare, här kan man säga vad man vill om henne. Ostraffat. Det är bara vi Greta älskare som är lättkränkta enl. moderatorn.
En märklig skyddad värld detta.
2019-10-01, 13:33
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AcchiaHe
Ojojoj... även solen har fläckar?

Va fan trodde du! Jag älskar att hata. Men inte just minderåriga flickor då. Med handikapp!

Det är fegt som fan. Nån jävla måtta får det vara.

Angreppen på Greta är uttryck för smutsiga, mänskliga? avarter på denna jord.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in