Citat:
Ursprungligen postat av
theanthropologist
Det låter stort när troll skiter naturvetenskapligt kunnande.
Till skillnad från dig (och
Greta™) så har jag forskarbakgrund. Och nu *trumvirvel* skall jag avslöja hur IPCC räknar fram koldioxidens klimatkänslighet. Som du säkert känner till, görs det många olika datormodeller av klimatet. Alla ger olika förutsägelser, eftersom de använder olika värden för koldioxidens klimatkänslighet. Men vad nu då, varför använder de inte alla den korrekta, empiriskt verifierade klimatkänsligheten? Därför att den inte finns. Men den kommer snart att räknas ut. Av alla dessa klimatmodeller så är alla utom en garanterat fel. Kanske samtliga. Nu tar IPCC alla dessa godtyckligt gissade värden för klimatkänslighet och räknar ut ett medelvärde. Med konfidensintervall. Läs det en gång till.
Ett medelvärde av godtyckliga värden där alla utom ett måste vara felaktiga! Det utropstecknet påminner mig om något... Om Inspiratoeren läser det här så får han gärna berätta det här för
Greta™, de två står efter vad jag förstår i daglig telepatisk kontakt. Det är därför han vet att hon har fått specialutbildning hos SÄPO.