Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-10-05, 00:21
Bannlyst
En fråga bara. Är det "skönare" att knulla med förhud kontra omskärd? Blir den sexuella känslan förändrad? Eller är det bara bullshit?
Citera
2019-10-05, 09:08
Medlem
TriggerXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karldenelfte
En fråga bara. Är det "skönare" att knulla med förhud kontra omskärd? Blir den sexuella känslan förändrad? Eller är det bara bullshit?
Har inte haft sex omskuren men runkade första gången igår efter hel omskärelse (dag 19 för den intresserade) och jag kan säga att jag märkte inte av att nån känsel skulle försvunnit utan det kändes fortfarande bra. Men tror det diffar rätt mycket person till person, jag kunde behålla strängen vilket gör nog rätt mycket för min känsel. Kan dock tänka för att för dom som aldrig haft förhudsproblem är det nog skönare att behålla men för min del som aldrig kunnat runka/ha sex ordentligt för alltid gjort ont så är det en befrielse.
Citera
2019-10-07, 23:16
Medlem
Har någon lust att länka vilka sorts kompresser ni köpt? Gick in på apoteket och såg en jävla massa.
Citera
2019-10-08, 12:02
Medlem
Igår var det min tur för hel omskärelse. Har haft lichen sen 14-15 års åldern. Allt gick väl hyfsat bra förutom att det sved till som in i helvete på vissa ställen under operationen men det var bara att bita ihop. Fick citodon utskrivet också, skönt. Däremot när jag vaknade idag och tog min första dusch märkte jag att stygnen på halva sidan lossnat eller bara hamnat riktigt snett UTAN svullnad och att jag hade ett öppet sår på ollonkanten?? Såret blödde inte, det såg bara ut som om man fått bort extremt lite hud så det glänsde. Typ som om man haft en blåsa. Hade det inte innan så det måste skett under operationen Får ta å se hur det läker sig.

Har också några frågor angående duschning, tvättning och användning av kompresser. Duschade ni såret med tvål? Lät ni ballen lufttorka? Byter ni kompresser efter varje toabesök, och hur hårt sätter ni fast dem? Undrar också om man klarar sig utan vasselin eller om man kan t.ex använda dermovant eller dylikt istället.

Tacksam för svar och tips, fler uppdateringar kommer!
Senast redigerad av danneB99 2019-10-08 kl. 12:34.
Citera
2019-10-08, 16:26
Medlem
TriggerXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TMNskrtel
Har någon lust att länka vilka sorts kompresser ni köpt? Gick in på apoteket och såg en jävla massa.
https://www.apoteket.se/produkt/kompress-10-st-115752/ körde jag, funkade bra men var det mycket blod kunde jag få blöta dom för att få av dom
Citat:
Ursprungligen postat av danneB99

Har också några frågor angående duschning, tvättning och användning av kompresser. Duschade ni såret med tvål? Lät ni ballen lufttorka? Byter ni kompresser efter varje toabesök, och hur hårt sätter ni fast dem? Undrar också om man klarar sig utan vasselin eller om man kan t.ex använda dermovant eller dylikt istället.

Tacksam för svar och tips, fler uppdateringar kommer!
Tror jag skippade duschtvål öht första veckan då läkaren avrådde tvål då det är mer risk för bakterier än om man kör utan. Lufttorkade och bytte kompress efter varje toabesök, det är nog inte nödvändigt men jag gjorde det ändå för det kändes fräschare. Sista vet jag inte, blev rekomenderad vaselin eller babyolja men fler saker fungerar garanterat.
Citera
2019-10-08, 18:46
Medlem
Omskuren sen 30 september, så har gått 8 dagar sen operationen. Har lite frågor angående att kissa, hade inga problem alls i början med ungefär 3-4 dagar efter operation börjades det kännas tight att och det var svårt att kissa normalt/gjorde ont om man inte höll igen för rätt mängd som fick gå igenom. Har andra haft detta och har det gått över? Det är alltså vid urinrörsmynningen där det är trångt, och när jag känner på toppen av ollonet där kisshålet är så kan jag typ inte vidga ut det som man kunde göra tidigare. Är detta pga operations svullnad eller infektion? Får så mycket blandad information på nätet. Vissa som säger att det ska opereras och andra säger att det borde gå bort när svullnadem går ner. Men jag känner mig skeptisk. Gick och kollade upp det iaf hos läkaren men han visste inte ens vad det kunde bero på, tyckte väl inte det såg nå onormalt ut och sa att det borde gå bort så då blev man ju lite lätt irriterad. Hoppas fan han har rätt, man vill ju inte gå igenom ännu en operation särskilt inte i dem partierna....
Tacksam för svar och tacksam för denna tråd!
Citera
2019-10-08, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TriggerX
Tror jag skippade duschtvål öht första veckan då läkaren avrådde tvål då det är mer risk för bakterier än om man kör utan. Lufttorkade och bytte kompress efter varje toabesök, det är nog inte nödvändigt men jag gjorde det ändå för det kändes fräschare. Sista vet jag inte, blev rekomenderad vaselin eller babyolja men fler saker fungerar garanterat.

Yes, kör på samma rutin! Blir att dra en sväng till apoteket och köpa vaselin imorgon.
Senast redigerad av danneB99 2019-10-08 kl. 19:40.
Citera
2019-10-08, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Destyu
Omskuren sen 30 september, så har gått 8 dagar sen operationen. Har lite frågor angående att kissa, hade inga problem alls i början med ungefär 3-4 dagar efter operation börjades det kännas tight att och det var svårt att kissa normalt/gjorde ont om man inte höll igen för rätt mängd som fick gå igenom. Har andra haft detta och har det gått över? Det är alltså vid urinrörsmynningen där det är trångt, och när jag känner på toppen av ollonet där kisshålet är så kan jag typ inte vidga ut det som man kunde göra tidigare. Är detta pga operations svullnad eller infektion? Får så mycket blandad information på nätet. Vissa som säger att det ska opereras och andra säger att det borde gå bort när svullnadem går ner. Men jag känner mig skeptisk. Gick och kollade upp det iaf hos läkaren men han visste inte ens vad det kunde bero på, tyckte väl inte det såg nå onormalt ut och sa att det borde gå bort så då blev man ju lite lätt irriterad. Hoppas fan han har rätt, man vill ju inte gå igenom ännu en operation särskilt inte i dem partierna....
Tacksam för svar och tacksam för denna tråd!

Tror helt ärligt att det endast är pga svullnad, ha ballen i högläge så tror jag det bör bli bättre. Hur är det för dig nu, har du tappat dina stygn eller sitter de kvar?
Citera
2019-10-08, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av danneB99
Tror helt ärligt att det endast är pga svullnad, ha ballen i högläge så tror jag det bör bli bättre. Hur är det för dig nu, har du tappat dina stygn eller sitter de kvar?

Det skulle göra mig lättad. Tack, ska pröva det.
Stygnen är kvar, vissa har gått bort(tror jag) och några har lossnat så jag har ett litet öppet sår, men det kommer nog läka, måste bara fortsätta vara noga med hygien så slipper man förhoppningsvis en infektion.
Citera
2019-10-08, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Destyu
Det skulle göra mig lättad. Tack, ska pröva det.
Stygnen är kvar, vissa har gått bort(tror jag) och några har lossnat så jag har ett litet öppet sår, men det kommer nog läka, måste bara fortsätta vara noga med hygien så slipper man förhoppningsvis en infektion.
Tror också att mina stygn har gått bort och jag är på dag 2. Vänstra sidan av ollonet sitter stygnen bra på, men högersidan är helt sne och det ser ut som att stygnen har tappat fäste. Blödde endast en två droppar när jag tog bort förbandet imorse och duschade så vet inte riktigt vad som pågår.

Hur många gånger duschade ni per dag de första dagarna? Duschade imorse men funderar på att duscha nu igen.
Citera
2019-10-09, 22:02
Medlem
Jag är snart inne på dag 12 efter en hel omskärelse. Blev tillsagd av läkaren att börja ta bort stygnen innan dag 14 så det kan försämra läkeprocessen. Är det någon här som nyligen gjort det och som kan bidra med något knep? Det gör ont att dra i stygnen och känslan att de sitter fast är rätt tydlig.
Senast redigerad av galonia 2019-10-09 kl. 22:28.
Citera
2019-10-10, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av galonia
Jag är snart inne på dag 12 efter en hel omskärelse. Blev tillsagd av läkaren att börja ta bort stygnen innan dag 14 så det kan försämra läkeprocessen. Är det någon här som nyligen gjort det och som kan bidra med något knep? Det gör ont att dra i stygnen och känslan att de sitter fast är rätt tydlig.
Konstigt, min läkare sa att jag endast behövde dra i dom om de sitter kvar efter 20-25 dagar. Mina är självupplösta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in