2019-10-07, 13:05
Bannlyst
Nu räcker det med tomma floskler och att allt "måste bli bättre"´. Nu måste mer resurser läggas hit och dit för att inte jorden ska dö och vi med den. Kan vi hålla oss till fakta och konkreta förslag på åtgärder.

* Vad vill du göra för miljön eller vad tror du skulle vara bra för miljön ? ( Inget snack om flygförbud bara för jag vet att ni alla flyger när ni vill semestra i solen )

1. Jag gillar att människor planterar träd på olika ställen i världen. Träd är bra för miljön och hindrar ökenutbredning.

2. Jag gillar lokalproducerad mat för att maten inte ska komma med långa transporter från sydamerika.

3. Jag gillar sopsortering men är dock skeptisk till om min sortering verkligen gör skillnad. Gör dock det ändå för jag gillar tanken på att alla plast ligger i en container tillsammans,
2019-10-07, 13:05
Medlem
Mr.Swedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Al Gore fick fredspriset 2007 pga hans aktivism.

Tack och lov skulle väl det kunna vara ett hinder för Greta nu.

För det jag inte vill är att hon tjänar stora pengar på det här samt att globalisterna gör allt de kan för att utnyttja flickan ifråga.

Är jag inte felunderrättad har även Josef Stalin, krigshetsaren Henry Kissinger och den intellektuelle och lagom kolorerade Barack Obama (vi ska INTE prata hudfärg här) belönats med samma symboltyngda utmärkelse. Obama innan han ens hunnit beställa sitt skrivbord och som avslutade sitt presidentskap med fler aktiva krig än när han tillträdde.

Frågan är - hur mycket vågar juryn riska i sin pk-strävan? Rätt vad det är dyker begrepp som relevans upp. Betänk också att en internationell publik gärna tänker Svenska Akademien här.
Senast redigerad av Mr.Sweden 2019-10-07 kl. 13:23.
2019-10-07, 13:06
Medlem
Prodelins avatar
Nu finns nya dekaler att beställa med "FUCK YOU GRETA" att sätta på bilen, alla färger finns på texten.
2019-10-07, 13:07
Avstängd
Redoxreaktions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Vem betalar ALLT som Greta kostar?

Varifrån kommer pengarna o Vad FAAN Får Dom (betalande) För Pengarna?

Hur bor hon (när hon inte bor hemma) o vem betalar då?

Hur äter hon när hon inte bor hemma - o vem betalar?

Vad har hon för pengar att röra sig med när hon är på resa (förutom mamzen/papzens fickpengar)?

Tjänar hon pengar o hur skattar hon - löneinkomst eller andra typer av inkomster?

Samlar hon/har hon samlat kapital?

Hennes föräldrar har råd med en Tesla - mat och husrum på resa är givetvis inga problem då. Sedan får hon ju (låna) saker gratis, som resan med Malizia II och Arnolds Tesla, etc.

Ni är så jävla patetiskt avundsjuka - på en tonårsflicka!
2019-10-07, 13:09
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Hennes föräldrar har råd med en Tesla - mat och husrum på resa är givetvis inga problem då. Sedan får hon ju (låna) saker gratis, som resan med Malizia II och Arnolds Tesla, etc.

Tror du på allavr att någon på forumet är avundsjuk på en liten manipulerad flicka med funktionsnedsättning?

Ja, kanske någon förvirrad vänstertomte då.
2019-10-07, 13:11
Avstängd
Redoxreaktions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Tror du på allavr att någon på forumet är avundsjuk på en liten manipulerad flicka med funktionsnedsättning?

Ja, kanske någon förvirrad vänstertomte då.

De flesta här i tråden är avundsjuka nollor, ja. Och snacka om funktionsnedsättning, när ni inte fattar att avundsjukan lyser igenom.
2019-10-07, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sweden
Ja det är ju svårt att säga att ungdomarna i filmen är direkt imponerade. Med all respekt för att vi inte vet något om urvalet av respondenter här framstår det ändå som att de flesta ställer sig tveksamma.

Utom ett antal flickor då, som går igång på kändisskapet och bekräftelsen.

Jag tyckte mig höra att programmet sänds från södra Kalifornien som är väldigt liberalt. Då kan jag tänka mig att ungdomar från andra stater är mycket mindre imponerade. De ifrågasatte hur man kan skolka varje fredag utan att bli relegerad från skolan. En av tjejerna nämnde också det där med hjärntvätten som de dagligen utsätts för i media och sociala medier.

Är det någon som har kollat på det här klippet?

Fox News Guest Calls Greta Thunberg ‘Mentally Ill Swedish Child

2019-10-07, 13:20
Medlem
Citat:
De flesta här i tråden är avundsjuka nollor, ja. Och snacka om funktionsnedsättning, när ni inte fattar att avundsjukan lyser igenom.

Är det en del i försvarsmekanismen att allting räknas som påhopp, endast en minimal andel står för personliga påhopp, resterande ifrågasätter eran bristande kapacitet att se spektaklet ur ett helhetsperspektiv.
2019-10-07, 13:21
Avstängd
Redoxreaktions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Är det en del i försvarsmekanismen att allting räknas som påhopp, endast en minimal andel står för personliga påhopp, resterande ifrågasätter eran bristande kapacitet att se spektaklet ur ett helhetsperspektiv.

Inlägg där man säger att Greta är ett mongo, funktionsnedsatt, betald av eliten, hoppas att hon ska dö och liknande är för en normalt funtad människa påhopp.
Medlem
NilssonApans avatar
Citat:
Jag skulle inte kalla det för avundsjuka utan snarare att man är rädd för konsekvenserna om Gretas rörelse får härja fritt.
Man inser ju att det är slutet för livet som vi känner det. Att vi har nått the tipping point och kastats tillbaka till 1800-talsstandard. Kort och gott klimatdiktatur och fattigdom.
I princip allt vi har måste bort, inte minst internet som drar enorma energimängder.
Ingen av alla tomtar som förespråkar klimatdiktatur, vill leva utan allt man har idag men tillräckligt många är tillräckligt korkade för att hjälpa till att ta oss dit.
Medlem
Citat:
Avundsjuka är förbehållet de vänsterblivna. Det ligger liksom i deras natur.
2019-10-07, 13:22
Medlem
Mr.Swedens avatar
Citat:

Mat och husrum på resa är inga problem? Fråga din mamma om detta nästa gång ni åker till Ullared.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in