2019-10-07, 14:49
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Cates
Varför ser Greta ut som 10-åring? Ingen pubertet, inga bröst, autistiskt beteende och blick som kan tyda på alkohoskador eller rentav inavel.

En del av hennes specialkompetens! Jag tycker hon ser ball ut. Speciell! Mutant?
Inget för en vanlig SvenneBanan.
2019-10-07, 15:08
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sweden
Kan också vara så att han inte vill förknippas med nervvraket i munkjacka.

Fortsätt du med stickning och tovning, så kanske någon läsare glömmer bort att tråden bl a handlar om Little Greta Thunberg Show och PR-byrån Iles PR i Sverige som visat sig sköta mycket av marknadsföringen av spektaklet.
Men Dalai Lama har redan för länge sedan uppmärksammat Greta och skrivit ett personligt brev till henne. Jag märker inte att dina försölk till att hausa upp Iles får så mycket stöd, ens från de som du tror står på din sida. Det där har ältats många ggr, sedan tråden startades.
2019-10-07, 15:10
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
En del av hennes specialkompetens! Jag tycker hon ser ball ut. Speciell! Mutant?
Inget för en vanlig SvenneBanan.
Androgyn, asexuell, avatar, apostel .
Ja hon ser cool ut.
2019-10-07, 15:13
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hibiscrub
Är det så illa att det är kört efter 2030 så kan vi inget göra eftersom koldioxidutsläppen inte kommer att minska de närmaste 10 åren.
Så du får väl köpa en bunker och konserver och sedan invänta domedagen om du är så orolig.
Det kan mycket väl vara så att även detta inger falskt hopp.
Det är redan kört.
2019-10-07, 15:13
Medlem
Mr.Swedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Men Dalai Lama har redan för länge sedan uppmärksammat Greta och skrivit ett personligt brev till henne. Jag märker inte att dina försölk till att hausa upp Iles får så mycket stöd, ens från de som du tror står på din sida. Det där har ältats många ggr, sedan tråden startades.
Vad han gjorde då och vad han gör nu skils i första hand åt av tillryggalagd tid och erövrad erfarenhet. Resultat - backlash för Little Greta Show.

Vad gäller Iles, stilla dig Bläckis, stilla dig.
2019-10-07, 15:17
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Vad han gjorde då och vad han gör nu skils i första hand åt av tillryggalagd tid och erövrad erfarenhet. Resultat - backlash för Little Greta Show.

Vad gäller Iles, stilla dig Bläckis, stilla dig.
Det verkar mest vara du själv som är intresserad utav Dalai och vad han gör.
Är det någon annan som dryftat frågan?
2019-10-07, 15:17
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Androgyn, asexuell, avatar, apostel .
Ja hon ser cool ut.

Kul, då är vi två exklusiva!
Dom andra får sitta där med sin mainstream vulgära kvinnosyn.
2019-10-07, 15:20
Medlem
Mr.Swedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Jag är inte det minsta orolig. Tvärtom. Allting kommer ju att gå under en dag ändå, och det är det bästa som sker i vilket fall. Jag beundrar bara Gretas hängivenhet.

... det bästa som sker i vilket fall...

Aha, som vi misstänkte, du är en del av den defaitistiska dödssekten. Människan är mest ett problem, eller hur? Lika bra att storstäda. Och när du då och då drabbas av livslust slår det över åt andra hållet, då MÅSTE vi avstå, begränsa oss, sätta en badge på kylskåpsdörren med texten TÄNK PÅ FÖRSIKTIGHETSPRINCIPEN.
2019-10-07, 15:22
Avstängd
Redoxreaktions avatar
Citat:
... det bästa som sker i vilket fall...

Aha, som vi misstänkte, du är en del av den defaitistiska dödssekten. Människan är mest ett problem, eller hur? Lika bra att storstäda. Och när du då och då drabbas av livslust slår det över åt andra hållet, då MÅSTE vi avstå, begränsa oss, sätta en badge på kylskåpsdörren med texten TÄNK PÅ FÖRSIKTIGHETSPRINCIPEN.

Livet är meningslöst, så det bästa för alla är att få dö. Det inser varenda ärlig och mogen människa. Optimister är livslögnare.
2019-10-07, 15:24
Medlem
Mr.Swedens avatar
Citat:
Det verkar mest vara du själv som är intresserad utav Dalai och vad han gör.
Är det någon annan som dryftat frågan?
Ja sign Sotern några sidor tillbaka och du som nämnt honom några gånger.
2019-10-07, 15:28
Medlem
Giant Squids avatar
Greta pratar pipelines i Dakota med Indianerna.
Tror det var där två kvinnliga aktivister riskerar 110 års fängelse för något sabotage el, försök.
Har sett tidigare att man söker stöd från Greta ang, dessa aktivister.
Undrar vilken hållning hon kommer ta.
Visst hoppas man på att hon oavkortat ska stödja dessa, men inte om det riskerar att sätta henne själv i klistret

Greta Thunberg Visits Native American Dakota Reservations to Discuss Oil Pipelines
https://time.com/5693898/greta-thunb...-oil-pipeline/
Citat:
The Lakota People’s Law Project says Thunberg is concerned about the proposed path of the Keystone XL pipeline through South Dakota, as well as plans to double oil flowing through the Dakota Access pipeline in North Dakota.
2019-10-07, 15:30
Medlem
Mr.Swedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Livet är meningslöst, så det bästa för alla är att få dö. Det inser varenda ärlig och mogen människa. Optimister är livslögnare.
Håller fullständigt med. Livet är meningslöst. Hur skulle det kunna vara på något annat sätt? Vem skulle försett denna biologiska tilldragelse med något så abstrakt som en uttalad mening?

Nu är inte detta detsamma som värdelöst. Mitt meningslösa liv är tvärtom oerhörd värdefullt för mig. Älskar varje ögonblick. Saknar man förmågan att leva utan mening kan man som Greta skapa en mission att fylla det med. En del blir religösa, en del alkisar och en del klimatpredikanter.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in