2019-10-11, 15:39
Medlem
Jofs avatar
Det finns en hög hat- och hotnivå mot Greta. Och i förlängningen mot hennes anhängare.
Inte bra. Instabila människor känner att deras hat legitimeras genom den "legitima kritik" som riktas mot henne och hennes åsikter.

Mer primitiva människor kan inte skilja på åsikter och person. Därför blir en kritik av hennes åsikter det samma för dem som ett direkt kritik av personen Greta. En kritik som i deras sinne förvandlas till känslor av hat och i värsta fall till handling.

Vi får hoppas att det inte går så långt.

Och jag är övertygad att de flesta som kritiserar hennes åsikter, inte har någon tanke på just personangrepp i någon form.
2019-10-11, 15:42
Medlem
theanthropologists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Kan du i 5 punkter förklara varför krönikan är patetisk?
Det var en bra krönika och jag har läst andra amerikanska krönikor med ungefär samma tema. Få amerikaner visste vem Greta var när hon seglade i hamn, men de blir fler och fler som vet allt mer. En krönikör skrev att han missat henne för att tänkt att hon var för bra att vara sann.
2019-10-11, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Det blir en ny chans nästa år.

Hennes prestationer under 2018 räckte inte, men kanske kommer hennes prestationer under 2019 att räcka?

Vi får se. Om ett år.
Proffsspelarna på bettingsidorna tackar ju bara och tar emot.
Det såg man ju hur det gick det här året när Greta idioterna betta upp henne till storfavorit
2019-10-11, 16:03
Medlem
Citat:
Ja dessa norrmän.
Norrmännen som pumpat upp så mycket fossila bränslen och fyllt sina fickor med guld på bekostnad av framtida generationers liv.Det kan ligga något i att hon inte fick priset från norskarna, hon hade säkert utnyttjat sin chans i media att poängtera saker som gjort ont hos många, ställt till med skandal. Därför tordes inte norskarna dela ut priset till Greta. Safe play med andra ord, världen ville och trodde annorlunda
Norrmännen borde känna en viss skuld i klimatkrisen. Dags att kräva visum med höga avgifter från vårat klimatförstörande hycklande grannland .

Men våran egen lilla vardagsförnekarkung har lämnat sin Ferrari i garaget och släppt händerna från sin motorbåt i Troppan och delat ut ett pris till Greta i helgen.

Världens unga miljöhjälte, nåt pris som tilldelats Greta vid Ulriksdals slott utav Fossilmotorkungen Tjabo.

Fullvärdiga och hangarounds från FFF plockade upp priset eftersom Greta inte kunde närvara.

Greta (16) fikk «trøstepris» av svenskekongen

https://www.dagbladet.no/nyheter/gre...ongen/71699152

Svammel rakt igenom, tröttsamt att läsa men det är väl taktiken.
2019-10-11, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Det finns en hög hat- och hotnivå mot Greta. Och i förlängningen mot hennes anhängare.
Inte bra. Instabila människor känner att deras hat legitimeras genom den "legitima kritik" som riktas mot henne och hennes åsikter.

Mer primitiva människor kan inte skilja på åsikter och person. Därför blir en kritik av hennes åsikter det samma för dem som ett direkt kritik av personen Greta. En kritik som i deras sinne förvandlas till känslor av hat och i värsta fall till handling.

Vi får hoppas att det inte går så långt.

Och jag är övertygad att de flesta som kritiserar hennes åsikter, inte har någon tanke på just personangrepp i någon form.

Vilka är det som är instabila här egentligen. Det du skrev sent igår efter tolv var riktigt konstigt och mätaren för psykisk ohälsa slog i taket.
2019-10-11, 16:09
Medlem
Citat:

Hennes prestationer under 2018 räckte inte, men kanske kommer hennes prestationer under 2019 att räcka?

Vi får se. Om ett år.

Vilka prestationer, menar du att sprida sin ångest och trycka ut sin propaganda och helt orealistiska mål.
2019-10-11, 16:09
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hibiscrub
Vilka är det som är instabila här egentligen. Det du skrev sent igår efter tolv var riktigt konstigt och mätaren för psykisk ohälsa slog i taket.

Men Hibi nu är kl 16. Tycker det är något konstigt med det jag skrev här kl 16? Så säg det.

Det finns en hotbild mot Greta. Det är det jag säger och beskriver bakgrunden för.
Du kanske tycker jag har fel?

PS
Tack. Min psykiska hälsa är helt ok. Blir bara arg då jag läser mobbing av Greta, men det anser jag vara ett sundhetstecken.
Svara nu om du tycker det är något som är fel eller konstigt med det jag skrev om hotbild mot Greta.
Senast redigerad av Jof 2019-10-11 kl. 16:38.
2019-10-11, 16:11
Medlem
Citat:

Vi får se. Om ett år.
Frågan är om inte det starkt förväntade, men uteblivna fredspriset kommer att fungera som en pyspunka? Jag tror att Greta™-kulten nu sakta men säkert kommer att tappa luft och styrfart. Media kan nog hålla liv i det fram till Santiago, men inte länge efter det.
2019-10-11, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hibiscrub
Vilka prestationer, menar du att sprida sin ångest och trycka ut sin propaganda och helt orealistiska mål.

Och OM Gretas mål uppfylldes skulle allting bli mycket värre. Bland annat skulle turismen dö och miljontals människor skulle förlora sin inkomst.
2019-10-11, 16:18
Medlem
Eckiumbums avatar
Det räckte tydligen inte med att tvinga henne att hoppa av gymnasiet för att resa runt i världen och hålla teatraliska tal fyllda av hat. Nu har de planetförstörande generationerna även nekat henne nobelpriset. How dare they?
2019-10-11, 16:32
Medlem
Citat:
Kan du i 5 punkter förklara varför krönikan är patetisk?

1. Hela konceptet Greta Thunberg är riktat mot unga som har mindre erfarenhet från tidigare domedagspredikanter som t.ex. Al Gore. Denna skribent förstår inte att hans egen son blir manipulerad av pr-maskinen Greta, det är tragiskt.

2. Skribenten skriver om att förneka en klimatkris, var är bevisen för att vi närmar oss en klímatkris? Detta är spekulation och teorier som av klimatalarmister gjorts om till fakta, patetiskt.

3. Skribenten uppskattar hennes ilska men hela FN-talet var ju extremt dålig teater, den sneda munnen och det höjda ögonbrynet, man kände ju hur oäkta det var. Bland det mest pinsamma tal jag sett. Även ilskan var ju påklistrad. Att tycka om det talet tyder på dåligt omdöme, patetiskt igen.

4. Skribenten lyfter fram hennes låga ålder och att det används som ett argument mot henne. Ja varför skulle det inte det, man spelar på hennes ålder, att hon är tjej, har diagnoser och ett knepigt utseende. Detta används för att försvåra kritik och ställa kritiker i dålig dager. Dessutom så har Greta inte ens gått gymnasiet och studerat på universitet så att lyfta henne till skyarna blir löjligt. Skribenten bortser från grundläggande byggstenar i Gretas mediagenomslag och missar logiken bakom. Att lufta upp Greta som någon symbol för räddning är patetiskt.

5. Och till slut lögnen om att barnen inte har någon framtid, frågan är hur trevlig framtid det blir med krossad ekonomi i jakten på minskade CO2-utsläpp och någon form av klimatdiktatur.
Men det är ju ett kraftigt verktyg att skrämma barn med att de inte har någon framtid dock extremt elakt och cyniskt. Så återigen skribenten är rakt igenom patetisk.
2019-10-11, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cyllidyv
Och OM Gretas mål uppfylldes skulle allting bli mycket värre. Bland annat skulle turismen dö och miljontals människor skulle förlora sin inkomst.

Ja det skulle krossa många människor i den fattigare delen av världen som lever på turism men det struntar ju Greta och sekten i.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in