2019-10-11, 21:26
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Bern tar den väg som är mest lyckad för att få genom "kritik". Men han är försiktig eftersom "rasfrågan" är en av de mest tabubelagda.

Det djupare planet är just etnicitet och de olika skillnaderna som finns mellan grupper som etnisk bas. IQ och impulskontroll, sexuell aggressivitet och dylikt är saker och ting en "kultur" inte kan rå på, och varifrån kommer alla dessa kulturella mönster, någonstans borde det i sådana fall finnas personer som kunde bryta det och åtminstone göra klansamhällen moderna och mer fria från grovt våld.

Du förenklar om pigmentering, när det i själva verket säger mer om en individ och en grupp än vad "kultur" gör.

Mycket enskilda och isolerade händelser behöver inte handla inte om etniskt ursprung men när samma mönster upprepar sig var än gruppen är, och egentligen utan att det finns ett "behov" av det som i svåra sociala omgivningar eller rena försvarsreaktioner så visar det på ett samband som inte kan ignoreras. Tullberg har nuddat vid frågan om brottslighet och etnicitet, att det är ett icke-ämne för forskare i dag och Tullberg är minst lika vuxen som Bern är.

Än så länge har Swebbtv inte vågat diskutera hur massinvandringen drar ner IQ-snittet (det är dock inte bara den som är faktorn).

Jag stödjer dig inte helt på den punkten. Vi finner fullt ut intelektuellt funktionabla Iranier, Turkar, Polacker etc.
Även om jag inte har lyckats finna någon från tex Somalia.

Jag är övertygad om att problemet ligger i deras kulturella syn på sig själva o sin plats i universum. Likaså att de litar på o känner sina kusiner o deras barn. Vilket få gör av svenskarna.
Citera
2019-10-11, 21:29
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Nej, inte vad jag vet. Men i den åldern kan det gå fort.

Mannen är bara 70. Fullt kapabel att bestiga berg o kvinnor. Numera är det efter 80 som gubbarna ska vara försiktiga med att skotta snö o ha avancerad sex.
Citera
2019-10-12, 16:39
Nytt avsnitt ute: Lars Bern - Globalisternas 8-stegs program.

Håller med honom om allt han säger. En sak han kunde tagit upp är dock att flyktingströmmarna går bara mot Väst. Varför vill Soros och andra globalister översvämma Väst men låter t ex Asien vara? (Jag misstänker själv att detta handlar om att man identifierat vita som ett hot och vill blanda bort dessa.)
Citera
2019-10-12, 21:43
Medlem
PUBG2018s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro

Håller med honom om allt han säger. En sak han kunde tagit upp är dock att flyktingströmmarna går bara mot Väst. Varför vill Soros och andra globalister översvämma Väst men låter t ex Asien vara? (Jag misstänker själv att detta handlar om att man identifierat vita som ett hot och vill blanda bort dessa.)

Det kan bero på av 2 anledningar skulle jag kunna säga! Asien är inte lika rikt som väst och större delen av asiatiska länder är mer kulturella/traditionella än västvärlden! Dem vill inte beblanda sig med andra kulturer och folkslag! Kina, Japan, Korea är länder på att man har bevarat sin folkslag och kultur rent flera tusen år tillbaka!

Japan och Korea tror jag är 99.99% homogena! Därför finns det knappt några brott eller stora konflikter i dessa regioner! Det enda hotbilden som finns är ju att globalisterna (NATO mm) håller militär närvaro vilket gör att läget blir lite spänt!
Citera
2019-10-12, 22:24
Medlem
Fris avatar
Citat:

Lars Bern är en judehatande konspirationsteoretiker som systematiskt undviker att prata om sakfrågorna. Det är alltid hans hemliga "internationella storföretag" som är roten till det onda. Det spelar ingen roll vad man frågar honom, han har alltid samma svar. Så långtråkigt att höra honom.

Den judehatande sovjetkommunisten Lars Bern knarkar piller och är rädd för döden, det är därför han också ljuger att "de internationella storföretagen" (läs: en James Bond-skurk till jude som klappar sin katt på kontoret i New York, för det har han sett på film att det är så världen fungerar) har förgiftat hans mat. Lars Bern är rädd för döden för att han inte har rent samvete när han ska träffa sin Skapare och redovisa vad han har gjort med sin tillvaro på Jorden.
Citera
2019-10-13, 09:36
Citat:
Ursprungligen postat av PUBG2018
Det kan bero på av 2 anledningar skulle jag kunna säga! Asien är inte lika rikt som väst och större delen av asiatiska länder är mer kulturella/traditionella än västvärlden! Dem vill inte beblanda sig med andra kulturer och folkslag! Kina, Japan, Korea är länder på att man har bevarat sin folkslag och kultur rent flera tusen år tillbaka!

Japan och Korea tror jag är 99.99% homogena! Därför finns det knappt några brott eller stora konflikter i dessa regioner! Det enda hotbilden som finns är ju att globalisterna (NATO mm) håller militär närvaro vilket gör att läget blir lite spänt!

Det besvarar inte frågan: Varför är ambitionen att blanda upp Väst men inte Asien (När jag skriver Asien tänker jag Indien, Sydostasien, Kina, Japan) …?

Det slår mig när jag skriver det här att Australien inte är ett undantag utan de är också utsatta för globalisternas manövrer, men de har (liksom Östeuropa) stått emot hyfsat har jag för mig.

Japans urbana områden tar, pga minskande befolkning, emot en hel del arbetskraftsinvandring har jag förstått. De kommer inte att förbli homogena.

(Inget land kommer i det långa loppet att förbli homogent. Det är inte heller något jag hoppas på. Dock är jag vän av ordning och uppskattar inte kaosmigration.)
Citera
2019-10-13, 09:47
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Lars Bern är en judehatande konspirationsteoretiker som systematiskt undviker att prata om sakfrågorna. Det är alltid hans hemliga "internationella storföretag" som är roten till det onda. Det spelar ingen roll vad man frågar honom, han har alltid samma svar. Så långtråkigt att höra honom.

Den judehatande sovjetkommunisten Lars Bern knarkar piller och är rädd för döden, det är därför han också ljuger att "de internationella storföretagen" (läs: en James Bond-skurk till jude som klappar sin katt på kontoret i New York, för det har han sett på film att det är så världen fungerar) har förgiftat hans mat. Lars Bern är rädd för döden för att han inte har rent samvete när han ska träffa sin Skapare och redovisa vad han har gjort med sin tillvaro på Jorden.

Varför lyssnar du på honom då? Det är inget måste, Bern är inte en inflytelserik person.

För min del, och jag misstänker även Berns, är globalister inte ett kodord för judar. En av de prominentaste globalistfamiljerna är Rockefeller, de är inte judar. Soros och Israel är fiender. Det leder fel att peka ut "judarna" som ansvariga.
Citera
2019-10-13, 12:37
Medlem
PUBG2018s avatar
Citat:
Det besvarar inte frågan: Varför är ambitionen att blanda upp Väst men inte Asien (När jag skriver Asien tänker jag Indien, Sydostasien, Kina, Japan) …?

Det slår mig när jag skriver det här att Australien inte är ett undantag utan de är också utsatta för globalisternas manövrer, men de har (liksom Östeuropa) stått emot hyfsat har jag för mig.

Japans urbana områden tar, pga minskande befolkning, emot en hel del arbetskraftsinvandring har jag förstått. De kommer inte att förbli homogena.

(Inget land kommer i det långa loppet att förbli homogent. Det är inte heller något jag hoppas på. Dock är jag vän av ordning och uppskattar inte kaosmigration.)

Ambitionen finns för att man har redan infiltrerat Europa och tack vare att globalisterna vann 2 världskriget och kört med propaganda om rasism mm har man kunna tysta alla nationella rörelser och patrioter i västvärlden! Ingen i västvärlden har kunnat göra riktigt motstånd mot globalisterna sedan slutet av 40-talet!
Globalisternas plan är långsiktiga och idag får vi erfara gällande massinvandring, white-trash kultur, utrotningen av folkhemmet, kärnfamiljen mm...

Öst Europa var/är för fattigt att tvinga på dem socialbidragande analfabeter...

Asien har en annan slags kultur än västvärlden, det är svårt att ändra deras syn om kärnfamiljen, klan-traditionerna mm.

Indien och co är redan multikulturella av en annan rang, men dem följer också ett slags kast samhälle och klan samhälle, vilket gör att dem kan bevara sina homogena folkgrupper traditionellt! Indien/Pakistan är fortfarande en skithåla pga. dessa klan traditioner.

Du kan drömma om att Japan, Korea, Kina kommer bli ett multikultur samhälle. Japan är som sagt en HÖGKULTURELL land, jämfört med t.ex. moderna VÄSTVÄRLDEN. Lär dig innebörden av det innan du spekulerar att dem kommer beblanda ut sig med lägre kulturella folkslag pga arbetskraftsinvandring. Kina likaså mer än 90% tillhör samma etnicitet och det har dem gjort i flera TUSEN ÅR! Deras kultur/identitet har inte rubbats på flera tusen år. Japans kejsar familj har haft samma blodslinje minst 2000 år tillbaka. Låg kulturella individer i väst kan inte ens förstå sig på en ädel kultur och traditioner för att det har suddats ut sakta men säkert av globalisterna genom indoktrineringen sedan decennier tillbaka, det börjar redan i förskolan... Det är så enkelt som att förstå sig på Japans kungahus och Sveriges kungahus...

Nu när globalisterna börjar tappa mark överallt i världen har istället KINA som är ultranationalistiska av sig börjat vinna mer mark över världen. Globalisterna har redan svårt på hemmaplan att kontrollera sina horder av hybrider, analfabeter, illojala folk som saknar identitet...

Globalisterna måste ha en triumf kort om dem ska slå ut homogena länder som t.ex. Japan, Kina, Korea innan dem slåss ut själva!
Citera
2019-10-13, 12:53
Medlem
Haddock93s avatar
https://socialblade.com/youtube/chan...Xxnj3fBhEj3Pyw

Vilken otrolig utveckling SwebbTV har haft de senaste året! Kolla kurvorna och siffrorna.

Vi får även tacka Youtube/staten för att de tog bort SwebbTV från Youtube ett tag, det blev motsatt effekt och gav de mycket mer publicitet (Streisand effekten).

Nu är de uppe och trendar med varje avsnitt av Fjärde statsmakten (med Lars Bern iaf). Just nu ligger de på #28. Jag tror detta är enormt viktigt för samtalsklimatet i Sverige och opinionsbildning. Detta eftersom det är mest normies som kollar populärt-fliken på Youtube. Tänk hur många bubblor som spricker.

Det är precis som Bern säger, en folkrörelse där SwebbTV är den yttersta spetsen.
Citera
2019-10-13, 13:01
Citat:
Ursprungligen postat av PUBG2018
Ambitionen finns för att man har redan infiltrerat Europa och tack vare att globalisterna vann 2 världskriget och kört med propaganda om rasism mm har man kunna tysta alla nationella rörelser och patrioter i västvärlden! Ingen i västvärlden har kunnat göra riktigt motstånd mot globalisterna sedan slutet av 40-talet!
Globalisternas plan är långsiktiga och idag får vi erfara gällande massinvandring, white-trash kultur, utrotningen av folkhemmet, kärnfamiljen mm...

Öst Europa var/är för fattigt att tvinga på dem socialbidragande analfabeter...

Asien har en annan slags kultur än västvärlden, det är svårt att ändra deras syn om kärnfamiljen, klan-traditionerna mm.

Indien och co är redan multikulturella av en annan rang, men dem följer också ett slags kast samhälle och klan samhälle, vilket gör att dem kan bevara sina homogena folkgrupper traditionellt! Indien/Pakistan är fortfarande en skithåla pga. dessa klan traditioner.

Du kan drömma om att Japan, Korea, Kina kommer bli ett multikultur samhälle. Japan är som sagt en HÖGKULTURELL land, jämfört med t.ex. moderna VÄSTVÄRLDEN. Lär dig innebörden av det innan du spekulerar att dem kommer beblanda ut sig med lägre kulturella folkslag pga arbetskraftsinvandring. Kina likaså mer än 90% tillhör samma etnicitet och det har dem gjort i flera TUSEN ÅR! Deras kultur/identitet har inte rubbats på flera tusen år. Japans kejsar familj har haft samma blodslinje minst 2000 år tillbaka. Låg kulturella individer i väst kan inte ens förstå sig på en ädel kultur och traditioner för att det har suddats ut sakta men säkert av globalisterna genom indoktrineringen sedan decennier tillbaka, det börjar redan i förskolan... Det är så enkelt som att förstå sig på Japans kungahus och Sveriges kungahus...

Nu när globalisterna börjar tappa mark överallt i världen har istället KINA som är ultranationalistiska av sig börjat vinna mer mark över världen. Globalisterna har redan svårt på hemmaplan att kontrollera sina horder av hybrider, analfabeter, illojala folk som saknar identitet...

Globalisterna måste ha en triumf kort om dem ska slå ut homogena länder som t.ex. Japan, Kina, Korea innan dem slåss ut själva!

Polen är inte särskilt fattigt. De är däremot inte lika lättledda som svenskar.

Jag drömmer inte om att länder ska bli multikulturella. Det är snarare ett faktum att jorden krymper och att vi kommer närmare varandra. Homogenitet är inte möjligt under sådana omständigheter:

Citat:
Since then the number of non-Japanese residents in Japan has exceeded pre-2009 figures, with 2.3 million foreigners registered as of June 2016. There has been sustained, if not rapid, growth in new groups and ethnicities over the past 10 years. Since 2006, migrants from China have become the largest non-Japanese minority. And Vietnamese and Nepalese migrants are the fastest growing groups of the last five years, with Vietnamese numbers increasing four-fold.

Non-Japanese citizens make up 1.8 per cent of the total population in Japan, with the number of naturalisations averaging a little over 1,000 a year. These figures pale in comparison to countries such as Australia, where 27 per cent of the population were born overseas. Nonetheless, movements of newcomers are reshaping communities on a local scale, particularly in the greater Tokyo area.

https://www.eastasiaforum.org/2016/1...diverse-japan/

Det handlar naturligtvis inte om ett folkutbyte över en till två generationer som I sverige, utan snarare, som artikelns titel anger, om etnisk diversifiering. (Vilket jag inte alls anser vara problematiskt.)

Kina vinner mark för att det inte är en demokrati. För att de är nationalistiska, och för att de är strategiskt inriktade på att främja sina egna intressen framför andras intressen.

Jag har stor respekt för såväl Kina som Japan.

Men inget av detta svarar på min fråga: Varför Väst men inte Asien, du räknar bara upp självklarheter som alla känner till.
Citera
2019-10-13, 13:01
Medlem
Lite fascinerande att Bern förutom det politiska "engagemanget" har en s a s privat
käpphäst, gällande det där med matsmältningen och att han inte kan prata så där
väldigt länge om de andra saker han "brinner" för utan att komma in på de rent
personliga problemen med den metabola pandemin. Men han gör sitt bästa för att
få den att passa in bland sitt övriga "tänk" ...

Rätt "intressant" att studera SwebbTV. Igår var man i Norge ...
Citera
2019-10-13, 13:45
Medlem
PUBG2018s avatar
Citat:
Polen är inte särskilt fattigt. De är däremot inte lika lättledda som svenskar.

Jag drömmer inte om att länder ska bli multikulturella. Det är snarare ett faktum att jorden krymper och att vi kommer närmare varandra. Homogenitet är inte möjligt under sådana omständigheter:

https://www.eastasiaforum.org/2016/1...diverse-japan/

Det handlar naturligtvis inte om ett folkutbyte över en till två generationer som I sverige, utan snarare, som artikelns titel anger, om etnisk diversifiering. (Vilket jag inte alls anser vara problematiskt.)

Kina vinner mark för att det inte är en demokrati. För att de är nationalistiska, och för att de är strategiskt inriktade på att främja sina egna intressen framför andras intressen.

Jag har stor respekt för såväl Kina som Japan.

Men inget av detta svarar på min fråga: Varför Väst men inte Asien, du räknar bara upp självklarheter som alla känner till.

För att globalisterna är en rörelse som kom upp i VÄSTVÄRLDEN! Sedan så styr dem mer eller mindre hela det finansiella systemet i väst då IMF, FED, World Bank är privata entiteter och har rätten att skapa pengar som dem lånar till staten, folket mm! Detta är inte så komplicerat egentligen!

Och därför kan dem köra sitt massinvandring/multikulturella experimentet här i Väst än i Asien! Globalisterna mer eller mindre skapat det moderna västerländska systemet, då man överbelånar hela stater och folkmassor som vi ser idag.

Förstår du nu?

https://youtu.be/YDYfyAQ8lUI
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in