Citat:
Ursprungligen postat av
Madagascar
Jag är absolute inte enig med dig att det är enkelt. DUP är unionister. De vill förstås inte bli en del av republiken och jag tror samt antar att de är ointresserade av mer autonomi också. De vill att NI ska vara en del av UK.
Varav därför jag säger att man ger dem mer autonomi så att de kan själva bestämma över sitt medlemskap i EU, det skulle innebära att de skulle vara lika fria som Åland eller Grönland är, vilket är att de fortfarande skulle vara en del av Storbritannien men de skulle kunna bestämma över vissa saker själva.
Det är i dagsläget det mest optimala för att inte bara dra undan mattan under NIRAs fötter men man skulle i praktiken även dra undan golvet för dem då det skulle betyda att våld skulle ha en ännu mindre funktionell betydelse.
Det skulle även visa att det engelska parlamentet inte ignorerar de som bor i Nordirland och därmed potentiellt hindra folk från att kunna bli rekryterade, hade det engelska parlamentet dock genuint startat utredningar och försökt skapa lösningar så hade autonomi inte ens varit något att tänka på, men så som det hela har hanterats nu så är det tyvärr något som man måste ta in i ekvationen.
För om man vill lämna EU om 16 dagar så måste man skapa snabba lösningar