Citat:
Ursprungligen postat av
icefrontier76
En nära släkting till mig har satsat 20k på bitcoins (tror jag) genom denna site.
På detta får han runt 500 kr i avkastning dagligen samtidigt som pengarna finns kvar någonstans.
Han kan inte förklara öht hur avkastningen kan vara så hög och han vet inte ens hur eller om han kan ta ut sina pengar. Dock bedyrar han (och jag har ingen anledning att inte tro honom) att han har fått ut avkastningen på ett speciellt kreditkort som han använt och att han nu, efter ett par månader, redan ligger plus. Skattefritt och det funkar att handla för i de flesta affärer.
Kan någon förklara vad detta är för verksamhet? Har sökt men hittar absolut ingenting.
Känns lite som att 500kr/dag i avkastning för en investering på 20k inte kan vara annat än kriminellt.
Någon som vet nåt? Tacksam för all input.
ps. Om det inte är tillåtet att diskutera specifika siter på det här sättet ser jag gärna en generell diskussion, men eftersom hela saken är så diffus, vet jag inte hur jag ska göra annat än att specificera vilken site det rör sig om.
Googla bitconnect förmodligen samma scam. Men kommer man in i rätt tid så kan man tjäna mycket pengar innan det stängs ner.