Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-11-09, 12:03
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Hemsidan har en redaktion. Redaktionen sanktioneras av organisationens medlemmar. Det som presenteras p hemsidan representerar drmed sagda medlemmars uppfattning i respektive frgestllning.

De gick med i en organisation som engagerar piloter som ifrgastter den officiella desinformationen om 9/11, varav sagan om Hani Hanjour utgr en delmngd.

"De r s vertygade om att en person med Hanjours dokumenterade flygkunskaper omjligt kan ha flugit Flight 77 s som ansvariga utredare pstr att han gjorde, att de har anslutit sig till Pilots for 9/11 Truth. [/i]"

Det finns givetvis en stor mngd annan desinformation som de vill att en bredare allmnhet ska f ta del av, helt riktigt. Inte enbart den om stackars Hani Hanjour, msterflygaren.

Vad av det hr r det som du den hr gngen ltsas att du inte frstr?

Det jag inte frstr r hur du kunde pst att "De r s vertygade om att en person med Hanjours dokumenterade flygkunskaper omjligt kan ha flugit Flight 77 s som ansvariga utredare pstr att han gjorde, att de har anslutit sig till Pilots for 9/11 Truth. " fast inlgget om Hanjour inte ens fanns p hemsidan nr de anslt sig.

Det jag inte frstr r hur du kan pst att De r s vertygade om att en person med Hanjours dokumenterade flygkunskaper omjligt kan ha flugit Flight 77 s som ansvariga utredare pstr att han gjorde, att de har anslutit sig till Pilots for 9/11 Truth. fast citatet ifrga tydligt sger att manvern r fullt mjlig fr skribenten men osannolik fr Hanjour ...

Shr skriver organisation sjlva p "Join us"(eller snarare skrev - sidan har inte uppdaterats sedan 2013):

If you have as many questions as our members have regarding 9/11, the catalyst which changed the world, please feel free to join us in speaking out.
Var ser du ngot om Hanjour, Hanjours flygkunskaper, eller pstdda svrigheter att styra ett Boeing dr?
Citera
2019-11-09, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DanielDO
P tal om att vnta p information. Vi vntar fortfarande p kllan till detta pstende du kommit med:

Hanjour hade till exempel vldiga problem med att landa planet p egen hand dr instruktrerna fick ta ver eller assistera varje frsk som gjordes. Med det mest enkla av flygplan.

Jag kllhnvisar nr ngon ber mig om det. Alltid. Citat: onopono

[...]glm inte att presentera den information du gr p.

Eller hll truten. Citat: onopono

Det r sjtte (6:e) gngen detta efterfrgas. Kan vi f kllan nu?

Av dig.

Onopono.
(FB) Hani Hanjours flygkunskaper.
Citera
2019-11-09, 12:24
Medlem
Citat:

Sluta tramsa. Klla, citera. Argumentera.

Hanjour hade till exempel vldiga problem med att landa planet p egen hand dr instruktrerna fick ta ver eller assistera varje frsk som gjordes. Med det mest enkla av flygplan.

Visa nu dina kllor med citat dr instruktrer fick ta ver eller assistera VARJE frsk som gjordes nr Hanjour skulle landa. Samtliga. Allihop. Fr du ljg vl inte?
Citera
2019-11-09, 12:57
Medlem
Citat:
Sluta tramsa. Klla, citera. Argumentera.

Visa nu dina kllor med citat dr instruktrer fick ta ver eller assistera VARJE frsk som gjordes nr Hanjour skulle landa. Samtliga. Allihop. Fr du ljg vl inte?
However, when Baxter and fellow instructor Ben Conner took the slender, soft-spoken Hanjour on three test runs during the second week of August, they found he had trouble controlling and landing the single-engine Cessna 172. Even though Hanjour showed a federal pilot's license and a log book cataloging 600 hours of flying experience, chief flight instructor Marcel Bernard declined to rent him a plane without more lessons.

By Thomas Frank
WASHINGTON BUREAU

September 23, 2001

https://911research.wtc7.net/cache/d...day_sep23.html
Citera
2019-11-09, 12:58
Medlem
Citat:
Dr str inget om att instruktrerna tog ver eller assisterade varje frsk som gjordes.
Hanjour kunde allts landa en Cessna, om n med problem
Citat:
Hanjour had trouble controlling and landing the aircraft.

Du fick tidigare exempel p att en person utan flygutbildning startade, flg i 75 minuter samt till och med gjorde en roll med ett Q400.
Med tanke p att en person utan flygutbildning klarar att starta, flyga 75 minuter och rolla ett tvmotorigt trafikplan p lg hjd r det inte alls orimligt att en person med flygutbildning klarar en sjunkande 330 svng med ett strre trafikplan.
Citera
2019-11-09, 13:04
Medlem
Citat:
However, when Baxter and fellow instructor Ben Conner took the slender, soft-spoken Hanjour on three test runs during the second week of August, they found he had trouble controlling and landing the single-engine Cessna 172. Even though Hanjour showed a federal pilot's license and a log book cataloging 600 hours of flying experience, chief flight instructor Marcel Bernard declined to rent him a plane without more lessons.

By Thomas Frank
WASHINGTON BUREAU

September 23, 2001

Fortfarand inga uppgifter p att instruktrerna tog ver eller assisterade varje frsk som gjordes. Bara en bekrftelse p att han kunde landa, om n med problem.
Citera
2019-11-09, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prudent
Dr str inget om att instruktrerna tog ver eller assisterade varje frsk som gjordes.
Hanjour kunde allts landa en Cessna, om n med problem
De satt bredvid och assisterade. Nr Hanjour visade att han hade svrigheter att landa frutstter jag att de fr skerhets skull tog ver. Allt annat hade varit ddsfrakt och tjnstefel.

Citat:
Du fick tidigare exempel p att en person utan flygutbildning startade, flg i 75 minuter samt till och med gjorde en roll med ett Q400.
Med tanke p att en person utan flygutbildning klarar att starta, flyga 75 minuter och rolla ett tvmotorigt trafikplan p lg hjd r det inte alls orimligt att en person med flygutbildning klarar en sjunkande 330 svng med ett strre trafikplan.
1. Jag sger inte att det var 100% omjligt fr en med Hanjours dokumenterade flygkunskaper att flyga en jttelik Boeing 757 s som ansvariga utredare hvdar. Jag sger att det i s fall hade tangerat begreppet, mirakel.

2. Du fr sjlvklart jmfra hur mnga pplen du vill med hur mnga pron du vill. Men frgan blir d naturligtvis varfr du vill gra det.

Varfr?
Citera
2019-11-09, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prudent
Fortfarand inga uppgifter p att instruktrerna tog ver eller assisterade varje frsk som gjordes. Bara en bekrftelse p att han kunde landa, om n med problem.
Var str det att han kunde landa?

Citera
2019-11-09, 13:10
Medlem
Citat:

Citat:

By Thomas Frank
WASHINGTON BUREAU

September 23, 2001

Varfr skickade du det dr? Det svarade ju inte p ditt pstende som ld s hr:

Ny chans! Visa klla och citat dr det framgr att Hanjour vid SAMTLIGA tillfllen behvde assistans eller att andra fick ta ver vid landningarna.

Citera
2019-11-09, 13:34
Medlem
Citat:
De satt bredvid och assisterade. Nr Hanjour visade att han hade svrigheter att landa frutstter jag att de fr skerhets skull tog ver. Allt annat hade varit ddsfrakt och tjnstefel.
Det str att de fljde med fr att utvrdera hans pilotkunskaper, inte att de satt bredvid och assisterade.

Ok, ditt pstende "Hanjour hade till exempel vldiga problem med att landa planet p egen hand dr instruktrerna fick ta ver eller assistera varje frsk som gjordes" saknar helt std och bygger enbart p ngot du frutstter.
Varfr skrev du inte det p en gng istllet fr hnvisa till kllor som bara bekrftar att ditt pstende saknade std?

Hur kan du avgra att det var ddsfrakt och tjnstefel att inte ta ver nr du inte vet hur landningarna sg ut och vilka problemen var?
Klla p att det r tjnstefel att inte ta ver vid svrighet i samband med landning?

Fyra landningar med svrigheter vid varje landning, tv gnger assisterar instruktren, men tar inte ver. Tv gnger rr han inte styrspaken.
Ddsfrakt och tjnstefel?
https://youtu.be/1xjJuWkSUGA

Citat:
1. Jag sger inte att det var 100% omjligt fr en med Hanjours dokumenterade flygkunskaper att flyga en jttelik Boeing 757 s som ansvariga utredare hvdar. Jag sger att det i s fall hade tangerat begreppet, mirakel.

2. Du fr sjlvklart jmfra hur mnga pplen du vill med hur mnga pron du vill. Men frgan blir d naturligtvis varfr du vill gra det.

Varfr?
1. Vad har du fr kunskaper att avgra det?

2. Det visar att en person utan flygutbildning kan klara av att flyga och gra avancerade manvrer.
Hanjour hade flygutbildning och en sjunkande 330 svng r enklare n en roll p lg hjd
Senast redigerad av Prudent 2019-11-09 kl. 14:23.
Citera
2019-11-09, 14:45
Medlem
Citat:
Varfr skickade du det dr? Det svarade ju inte p ditt pstende som ld s hr:

Ny chans! Visa klla och citat dr det framgr att Hanjour vid SAMTLIGA tillfllen behvde assistans eller att andra fick ta ver vid landningarna.

Citat:
.
Citera
2019-11-09, 14:54
Medlem
Citat:
.

Sluta tramsa. Jag bryr mig inte ett dugg om vad du frutstter. Du skrev fortfarande detta:

Det r ett pstende. Du skrev att instruktrerna fick ta ver eller assistera varje frsk som gjordes. Med de r mest enkla av flygplan. Inte att du frutsatte det. S:

Fram med klla p ditt pstende att instruktrerna fick ta ver eller assistera varje frsk som gjordes.

Jag kllhnvisar nr ngon ber mig om det. Alltid. Citat: onopono

Eller erknn att du ljg nr du skrev att instruktrerna fick ta ver eller assistera varje frsk som gjordes. Med det mest enkla av flygplan.

Vad du nu i efterhand kommit p att du hoppas/tror/gissar/vill/nskar/frutstter etc r totalt ointressant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in