Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-11-09, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onopono

Att kunna flyga alls = att kunna flyga ett litet Cessna enligt de kriterier som krvs fr att uppbra ett flygcertifikat fr modellen i frga.

https://omni.se/29-aring-kapade-plan...ovrar/a/G1A8Ox

S denna person, som allts flg och enligt kllan kunde gra otroliga manvrar, kunde inte flyga alls enligt dig? Han uppfyllde ju inte kriterier fr flygcertifikat. Men nd flg han. Hur gick det till!?
Citera
2019-11-09, 19:04
Medlem
Citat:
Nej. Jag drar slutsatser frn tillgngliga fakta. Om flyginstruktr sitter bredvid en aspirant som flyger s illa att denne har problem med att kontrollera planet i luften och i synnerhet vid landning, s FRUTSTTER jag att instruktren assisterar aspiranten s att det hela inte slutar i katastrof.
Du fick fakta p att instruktren inte alltid tar ver spakarna trots att aspiranten har problem med landningen:
https://youtu.be/1xjJuWkSUGA
Var har du fakta p ditt pstende att "Hanjour hade till exempel vldiga problem med att landa planet p egen hand dr instruktrerna fick ta ver eller assistera varje frsk som gjordes"?

Citat:
Att instruktrerna trots tre frsk nekar Hanjour att hyra ett plan och drp frhr sig om dennes fregivna certifikat och fregivna flygtimmar eftersom att de inte kan frena aktuella frdigheter med dessa, visar att samma problem var allt annat n triviala.
Att han trots allt fick gra frsk nummer tv och tre innan han nekades hyra tyder p att han hade mer kunskaper n att de var vertygade om hans bristande kunskaper efter frsk ett.

Citat:
Hur tolkar du det hr om inte som att assistans behvdes? Verbal, eller handgriplig?
Varfr har du lagt till verbal assistans nu?

Citat:
Det framkommer av kontexten:

1. Hanjour fick tre frsk att visa att han kunde flyga planet p egen hand p stt som vertygade instruktrerna att han kunde hyra ett plan. Han misslyckades.

2. Instruktrerna frhrde sig dessutom om hans fregivna certifikat och flygtimmar eftersom dessa inte gick att frena med hans prestationer vid de tre bedmningsflygningarna.

Dvs, problemen var allt annat n triviala = assistans. Verbal, eller handgriplig.
Ser inget som bekrftar tjnstefel. Kan du lnka kllan?

Citat:
Fick Hanjour det?
Nej, han fick inte hyra planet. Har du missat det?

Citat:
Helt fel.
Trams

Citat:
Sg till om du hittar ett mer vlbevakat lokalt luftrum anno 2001.
Redan din egen klla visar att du ljg nr du pstod att luftrummet kring Pentagon var vrldens mest hrdbevakade luftrum
Citat:
military restricted airspace such as that which surrounds both the White House and the Pentagon, as well as a number of military installations around the globe.
men ett enkelt exempel p mer vlbevakat lokalt luftrum anno 2001 r lokala luftrummet kring USS Ronald Reagan.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/USS_Ronald_Reagan
Att g in p mer detaljer i dess bevakningssystem r dock off-topic
Senast redigerad av Prudent 2019-11-09 kl. 19:30.
Citera
2019-11-09, 19:12
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Nej. Jag drar slutsatser frn tillgngliga fakta. Om flyginstruktr sitter bredvid en aspirant som flyger s illa att denne har problem med att kontrollera planet i luften och i synnerhet vid landning, s FRUTSTTER jag att instruktren assisterar aspiranten s att det hela inte slutar i katastrof.

Att instruktrerna trots tre frsk nekar Hanjour att hyra ett plan och drp frhr sig om dennes fregivna certifikat och fregivna flygtimmar eftersom att de inte kan frena aktuella frdigheter med dessa, visar att samma problem var allt annat n triviala.

Hur tolkar du det hr om inte som att assistans behvdes? Verbal, eller handgriplig?
However, when Baxter and fellow instructor Ben Conner took the slender, soft-spoken Hanjour on three test runs during the second week of August, they found he had trouble controlling and landing the single-engine Cessna 172. Even though Hanjour showed a federal pilot's license and a log book cataloging 600 hours of flying experience, chief flight instructor Marcel Bernard declined to rent him a plane without more lessons.

By Thomas Frank
WASHINGTON BUREAU

September 23, 2001

https://911research.wtc7.net/cache/d...day_sep23.html
Som att han hade problem med att kontrollera planet vid landning men att de vgrade att assistera honom?

Det framkommer av kontexten:

1. Hanjour fick tre frsk att visa att han kunde flyga planet p egen hand p stt som vertygade instruktrerna att han kunde hyra ett plan. Han misslyckades.

2. Instruktrerna frhrde sig dessutom om hans fregivna certifikat och flygtimmar eftersom dessa inte gick att frena med hans prestationer vid de tre bedmningsflygningarna.

Dvs, problemen var allt annat n triviala = assistans. Verbal, eller handgriplig.

Fick Hanjour det?

Helt fel.

Vi r alla olika. Vissa har mycket ltt fr att snabbt lra sig att t.ex. kra bil. Andra fr hlla p i r och nd inte klara kortet.

Hr tillhr Hanjour definitivt den senare kategorin om man gr p vittnesmlen. Med ett undantag, den israeliska fallskrmsjgaren, Eddy Shalev.

Det finns skl till att certifikat utfrdas och flygtimmar loggas. Visste du inte det?

Igen? Vad fattas dig?

Inte mot Flight 77 nr det fortfarande var i luften, nej. Mot Hanjour nr han i s fall var i frd med att strta in i Pentagon med efterspel. Ska jag lyckas eller kommer jag blir nedskjuten? Kommer jag att missa mlet? Kommer jag att tappa kontrollen ver jtteplanet i vars cockpit jag r helt clueless?

Infr vrldens gon. Sjlvklart.

On 9/11 Cheney ordered the stand down of the air defense missiles around the Pentagon and the Washington DC area

The jet that hit the Pentagon, United Airlines flight 77 was able to penetrate that highly protected airspace without the proper MODE 4A military I.F.F. response, (indentify friendly or foe enemy aircraft) and no communications with air traffic control of any kind, no clearance issued of any kind, and yet UA 77 flew a nice leisurely 330 degree turn after passing right past the White House, the more desirable high value target.

The Identification Friend or Foe system uses a special MODE 4A feature that only military aircraft use, and requires special encryption. Additionally, a mission specific MODEX aka SEDSCAF number for each plane is assigned and if it must meet the PLAN OF THE DAY for the area. The proper MODEX / SEDSCAF NUMBER is what enables an aircraft then to penetrate prohibited or military restricted airspace such as that which surrounds both the White House and the Pentagon, as well as a number of military installations around the globe.

Without this IFF any aircraft would be shot down. No ifs, no ands and no buts!!!!

http://pilotsfor911truth.org/forum/i...howtopic=21948
Sg till om du hittar ett mer vlbevakat lokalt luftrum anno 2001.

Eftersom det finns gott om kllor p att det inte fanns ngot som helst missilfrsvar runt Pentagon s r detta givetvis ngot du mste belgga med kllor - men det ska vl inte vara ngot problem?
Senast redigerad av SnakePlisssken 2019-11-09 kl. 19:35.
Citera
2019-11-09, 19:23
Medlem
Citat:
men du tycks immun mot varje spr av intellektuell heder.

P tal om heder. S hr har du skrivit tidigare:

Jag kllhnvisar nr ngon ber mig om det. Alltid.

Kan du d ntligen redovisa dina kllor fr fljande pstende:

Hanjour hade till exempel vldiga problem med att landa planet p egen hand dr instruktrerna fick ta ver eller assistera varje frsk som gjordes. Med det mest enkla av flygplan.

Inget trams om vad du tror/hoppas/frutstter. Du kommer med ett pstende som du presenterar som fakta och d mste du sjlvklart backa upp detta pstende med kllor.

P samma tema har du ven skrivit s hr:
[...]glm inte att presentera den information du gr p.

Eller hll truten.

S om du nu har ngon heder och lever som du lr r det vl hg tid att du presenterar dina kllor nu. Inget trams. Inga undanflykter. Inga antaganden eller vad du frmodar. Kllor. Fakta. Frn dig. Onopono.
Citera
2019-11-10, 06:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Varfr fick han frska 2 gnger till samma vecka om han nu inte kunde flyga - alls?
Drfr att han enligt de tv instruktrerna inte ens kunde flyga ett litet Cessna p egen hand.
Citera
2019-11-10, 06:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DanielDO
P tal om heder. S hr har du skrivit tidigare:

Kan du d ntligen redovisa dina kllor fr fljande pstende:

Hanjour hade till exempel vldiga problem med att landa planet p egen hand dr instruktrerna fick ta ver eller assistera varje frsk som gjordes. Med det mest enkla av flygplan.

Inget trams om vad du tror/hoppas/frutstter. Du kommer med ett pstende som du presenterar som fakta och d mste du sjlvklart backa upp detta pstende med kllor.

P samma tema har du ven skrivit s hr:
[...]glm inte att presentera den information du gr p.

Eller hll truten.

S om du nu har ngon heder och lever som du lr r det vl hg tid att du presenterar dina kllor nu. Inget trams. Inga undanflykter. Inga antaganden eller vad du frmodar. Kllor. Fakta. Frn dig. Onopono.
Nja, det r snarare DU som ska frklara varfr en instruktr som sitter bredvid en aspirant som har problem att kontrollera planet och problem med att landa, inte skulle assistera denne fr att om inte annat, n att undvika att stryka med om planet havererar.

Har du ngon genomtnkt teori hr?
Citera
2019-11-10, 08:43
Medlem
Citat:
Nja, det r snarare DU som ska frklara varfr en instruktr som sitter bredvid en aspirant som har problem att kontrollera planet och problem med att landa, inte skulle assistera denne fr att om inte annat, n att undvika att stryka med om planet havererar.

Nej jag ska faktiskt snarare inte gra det. Om jag dremot hade psttt att Hanjour aldrig behvt ngon assistens ngon gng nr han flg ngot plan hade jag dremot behvt backa upp det. Men nu har jag aldrig skrivit det.

Du dremot har skrivit fljande:

Vi har nu ver 20 gnger bett om kllor som visar det, ngot du inte har kunnat bidra med. Det blir extra mrkligt d du ocks skrivit:

S sluta tramsa om vad du tror/hoppas/vill/frutstter etc. Sluta tramsa om att jag snarare ska gra olika saker. Visa nu istllet dina kllor som styrker att Hanjour hade vldiga problem med att landa planet p egen hand dr instruktrerna fick ta ver eller assistera varje frsk som gjordes. Med det mest enkla av flygplan. Varje flygning. Samtliga. Allihop. Det r nmligen det du skriver. Alternativt kan du erknna att du ljg nr du skrev detta. Eller, ytterligare ett alternativ, som bygger p ett till citat frn dig:

[...]glm inte att presentera den information du gr p. Eller hll truten.

Tre alternativ:
1. Backa upp ditt pstende med kllor (vilket du enligt dig sjlv alltid gr nr ngon ber om det men som du misslyckats med ver 20 gnger nu).
2. Erknn att du ljg
3. Hll truten

Det r du som ska visa saker hr eftersom det r du som kommit med pstenden. Du. Onopono.
Citera
2019-11-10, 09:39
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Drfr att han enligt de tv instruktrerna inte ens kunde flyga ett litet Cessna p egen hand.
Verkar det inte oerhrt underligt att instruktrerna bad honom komma tillbaks och frska 2 gnger till samma vecka om han nu inte kunde flyga - alls? Lter det inte snarare som om han egentligen var vldigt nra att slppas igenom? Om han inte hade kunnat flyga - alls - s borde vl en testflygning varit mer n nog fr att avfrda honom...

Och s var det ju det dr pstdda missilfrsvar runt Pentagon som du skulle redogra fr ocks..?
Senast redigerad av SnakePlisssken 2019-11-10 kl. 09:42.
Citera
2019-11-10, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DanielDO
Nej jag ska faktiskt snarare inte gra det. Om jag dremot hade psttt att Hanjour aldrig behvt ngon assistens ngon gng nr han flg ngot plan hade jag dremot behvt backa upp det. Men nu har jag aldrig skrivit det.

Du dremot har skrivit fljande:

Vi har nu ver 20 gnger bett om kllor som visar det, ngot du inte har kunnat bidra med. Det blir extra mrkligt d du ocks skrivit:

Jag har bde citerat och kllhnvisat det stycke som jag menar mste tolkas p det sttet. Men visst, kan jag bevisa att de tv flyginstruktrerna som fljde med i planet assisterade honom nr han fick problem med kontrollen av planet och fick problem med att landa detsamma?

Nej, men jag drar den enda logiska slutsatsen att de assisterade honom eftersom det r deras jobb och funktion = flyginstruktrer.

Citat:
S sluta tramsa om vad du tror/hoppas/vill/frutstter etc. Sluta tramsa om att jag snarare ska gra olika saker. Visa nu istllet dina kllor som styrker att Hanjour hade vldiga
Vldiga = terkommande problem under TRE flygfrsk av en art som gjorde att han dels inte fick hyra planet och dels utfrgades om sina certifikat och flygtimmar eftersom de bda i instruktrerna inte fick ihop dessa med hans uppvisade (bristande) kunskaper.

Obs. Jag citerade inte de tv instruktrerna. Jag tergav frn minnet vad jag menar r kontentan av deras tergivna upplevelser av Hanjour.

Citat:
problem med att landa planet p egen hand
Exakt.

Citat:
dr instruktrerna fick ta ver eller assistera varje frsk som gjordes.
Om en aspirant fr problem med att landa s menar du p fullaste allvar att instruktren som sitter bredvid inte assisterar denne fr att undvika en olycka?

Allvar?

Citat:
Med det mest enkla av flygplan. Varje flygning. Samtliga. Allihop. Det r nmligen det du skriver. Alternativt kan du erknna att du ljg nr du skrev detta.
Jag skrev inte att jag citerade de tv instruktrerna, nej. Och, jag ljuger aldrig hr p forumet.

Citat:
Eller, ytterligare ett alternativ, som bygger p ett till citat frn dig:

[...]glm inte att presentera den information du gr p. Eller hll truten.
Jag har presenterat klla och citat och min helt legitima slutsats jag drar ifrn det. Att du inte delar den slutsatsen och tvrtom menar att instruktrerna istllet fr att assistera Hanjour nr han fick problem med att landa, knpp tysta inte rrde en fena, fr st fr dig.

Lycka till.

Citat:
Tre alternativ:
1. Backa upp ditt pstende med kllor (vilket du enligt dig sjlv alltid gr nr ngon ber om det men som du misslyckats med ver 20 gnger nu).
2. Erknn att du ljg
3. Hll truten
Jag VET att det blir helt glasklart fr var och en som orkar lsa ditt pladder att Du inte p ngot stt vill klargra vad som hnde 9/11 och utan tvrtom, gr allt fr att s inte sker.

Ynkedom.

Citat:
Det r du som ska visa saker hr eftersom det r du som kommit med pstenden. Du. Onopono.
Jag har visat mitt underlag och hur jag drar mina slutsater frn det. Nu frgar jag dig vilka slutsatser du drar och varfr.

Hlsa stimmet.
Senast redigerad av onopono 2019-11-10 kl. 11:45.
Citera
2019-11-10, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Verkar det inte oerhrt underligt att instruktrerna bad honom komma tillbaks och frska 2 gnger till samma vecka om han nu inte kunde flyga - alls?
Om de istllet var av uppfattningen att Hanjour helt p egen hand kunde flyga planet s hade de ju hyrt ut till honom efter frsta frsket.

Inte alls = inte ens ett lite Cessna p egen hand.

Citat:
Lter det inte snarare som om han egentligen var vldigt nra att slppas igenom? Om han inte hade kunnat flyga - alls - s borde vl en testflygning varit mer n nog fr att avfrda honom...

Inte alls = inte ens ett litet Cessna p egen hand. n mindre en jttelik Boeing 757 under de manvrer som ansvariga utredare insisterar p att han genomfrde. I en cockpit han aldrig tidigare har suttit i, n mindre flugit.

En dyngrak chimpans kan flyga lite grand.

Citat:
Och s var det ju det dr pstdda missilfrsvar runt Pentagon som du skulle redogra fr ocks..?
Jag har inga 100% bevis. Endast vittnesml och common sense. Top Secret. Lol.

Att vrldens enda kvarvarande militra supermakt INTE skulle ha ett missilfrsvar av Pentagon/Vita huset = sjlva centrum = hjrnan av sitt imperium med pgende militra konflikter och tusentals militrbaser och militra installationer i ver 160 lnder vrlden ver, torde i s fall ha varit komplett vanvett.

Be my guest.
Senast redigerad av onopono 2019-11-10 kl. 11:46.
Citera
2019-11-10, 12:10
Medlem
Citat:
Jag har bde citerat och kllhnvisat det stycke som jag menar mste tolkas p det sttet.

Jag tergav frn minnet vad jag menar r kontentan av deras tergivna upplevelser av Hanjour.

Och, jag ljuger aldrig hr

Att du inte delar den slutsatsen och tvrtom menar att instruktrerna istllet fr att assistera Hanjour nr han fick problem med att landa, knpp tysta inte rrde en fena, fr st fr dig.

Vgg av trams dr det minst irrelevanta fr st kvar.

Otur igen! Sluta tramsa. Jag struntar ven i vad du tolkar. Jag struntar i vad du ur minnet menar r kontentan. Jag struntar i att du ljuger om att du aldrig ljuger (ska vi verkligen ta det hr igen? Klla och citat p att jag, enligt utsago, r hysterisk njd med den officiella teorin om 9/11 som du psttt eller sluta upprepa dina lgner).

Men du kommer med fler lgner allts?

Att du inte delar den slutsatsen och tvrtom menar att instruktrerna istllet fr att assistera Hanjour nr han fick problem med att landa, knpp tysta inte rrde en fena, fr st fr dig.
Nr har jag skrivit ngot sdant? Klla! Citera! Eller nnu en lgn? ven hr struntar jag i vad du tolkar/tror/hoppas etc. Citera nr jag skriver att jag menar att instruktrer satt knpp tysta och inte rrde en fena (tips, frsk inte d jag aldrig skrivit detta. Nu lgn frn dig allts).

Ls lngsamt. Det r DITT citat som diskuteras och som lyder s hr:

Eftersom det r DU som pstr detta ska DU redovisa kllor som styrker att vid SAMTLIGA flygningar Hanjour gjorde fick instruktrerna ta ver eller assistera vid landningarna. Alla gnger. Samtliga flygningar. Allihop. 100% av tillfllena. Du var ju inte med vid flygningarna s d mste du ju ha kllor till ditt pstende. Eller s ljg du.

Vi kr din bevingade ord igen:

Fram med dina kllor och citat frn kllorna dr detta visas:

Hanjour hade till exempel vldiga problem med att landa planet p egen hand dr instruktrerna fick ta ver eller assistera varje frsk som gjordes. Med det mest enkla av flygplan

[...]glm inte att presentera den information du gr p. Eller hll truten. - citat: onopono
Citera
2019-11-10, 12:15
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Om de istllet var av uppfattningen att Hanjour helt p egen hand kunde flyga planet s hade de ju hyrt ut till honom efter frsta frsket.
Precis, men de var uppenbarligen varken vertygade om att han kunde det eller INTE kunde det eftersom de lt honom komma tillbaks tv gnger till inom loppet av en vecka fr att visa sina kunskaper..
Den enda logiska slutsatsen r frsts att Hanjour var en halvdan pilot som de var tveksamma till/nra att godknna fr att f hyta Cessnan ifrga.

Shr sa dessutom garen av Cessnan - Marcel Bernard - eftert:
"Despite Hanjour's poor reviews, he did have some ability as a pilot, said Bernard of Freeway Airport. "There's no doubt in my mind that once that [hijacked jet] got going, he could have pointed that plane at a building and hit it,"
Citat:
Inte alls = inte ens ett lite Cessna p egen hand.
Inte enligt Bernard som slutligen inte lt Hanjour hyra planet... se ovan

Citat:
Inte alls = inte ens ett litet Cessna p egen hand. n mindre en jttelik Boeing 757 under de manvrer som ansvariga utredare insisterar p att han genomfrde. I en cockpit han aldrig tidigare har suttit i, n mindre flugit.
Inte enligt Bernard som slutligen inte lt Hanjour hyra planet... se ovan

Citat:
Jag har inga 100% bevis. Endast vittnesml och common sense. Top Secret. Lol.
Att vrldens enda kvarvarande militra supermakt INTE skulle ha ett missilfrsvar av Pentagon/Vita huset = sjlva centrum = hjrnan av sitt imperium med pgende militra konflikter och tusentals militrbaser och militra installationer i ver 160 lnder vrlden ver, torde i s fall ha varit komplett vanvett.
Be my guest.
Du for allts med osanning igen nr du skrev att det r "vrldens mest hrdbevakade luftrum" och att dr fanns ett "missilfrsvar" tvrs ver gatan frn en stor civil flygplats..

Artikel frn r 2002:
Pentagon arms missile batteries around D.C.
For the first time since the Cuban missile crisis almost 40 years ago, armed missile launchers will be protecting the nation's capital by day's end Tuesday -- a precaution that comes amid a heightened alert status on the eve of the one-year anniversary of the September 11 attacks.

The Pentagon said the military had begun moving Stinger missiles from storage sites in the Washington area to the deployed systems.

The Pentagon says for "security and deterrent" reason it will not discuss the exact location of the air defense sites, but one Army Avenger missile system can be seen outside the Pentagon.
https://edition.cnn.com/2002/US/09/1...nse/index.html
Senast redigerad av SnakePlisssken 2019-11-10 kl. 12:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in