Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-11-11, 12:00
  #793
Medlem
GaltJohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zzahir
Mord eller medhjälp till mord, hur ska dom ha det?
Rättens ordförande sa medhjälp.
Citera
2019-11-11, 12:03
  #794
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaltJohn
Har inte mer info från tingsrätten nu. Advokaten smet undan journalisterna.


Tack för att du rapporterade till oss i tråden här.
Citera
2019-11-11, 12:03
  #795
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaltJohn
Rättens ordförande sa medhjälp.

Medhjälp kan då vara att hon var den som lockade ut honom och nån annan genomförde handlingen om det skedde vid dörren till lägenheten
Citera
2019-11-11, 12:07
  #796
Medlem
zzahirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaltJohn
Rättens ordförande sa medhjälp.

Okej. I artikeln går de fram och tillbaka mellan att hon är häktad för mord och medhjälp till mord
Citera
2019-11-11, 12:14
  #797
Medlem
GaltJohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zzahir
Okej. I artikeln går de fram och tillbaka mellan att hon är häktad för mord och medhjälp till mord
Samtliga reportrar på plats blev väldigt förvirrade när ordföranden sa medhjälp.
Citera
2019-11-11, 12:15
  #798
Medlem
Dr.Damans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zzahir
Okej. I artikeln går de fram och tillbaka mellan att hon är häktad för mord och medhjälp till mord

Det står att han begärdes häktad för mord men häktades för medhjälp till mord. Men visst, artikeln kunde varit tydligare.

Jag tolkar det hela som att rätten ansåg att åklagaren inte hade tillräckligt bevis för att L.E dödat honom men att hon befunnit sig på platsen vid händelsen. Jag vet inte hur annars vi ska tolka det?
Citera
2019-11-11, 12:17
  #799
Medlem
zzahirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Daman
Det står att han begärdes häktad för mord men häktades för medhjälp till mord. Men visst, artikeln kunde varit tydligare.

Jag tolkar det hela som att rätten ansåg att åklagaren inte hade tillräckligt bevis för att L.E dödat honom men att hon befunnit sig på platsen vid händelsen. Jag vet inte hur annars vi ska tolka det?

Så måste det vara.
Citera
2019-11-11, 12:22
  #800
Medlem
GaltJohns avatar
Åklagaren vill få igenom yppandeförbud men fick det avslaget. Därför var det trist att advokat Banke försvann utan att kommentera.
Citera
2019-11-11, 12:31
  #801
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hampan1994
Är ytligt bekant med LE då jag och hon hängt en del i samma grupper på Facebook och även om jag inte har haft kontakt med henne på tre år så förvånar detta mig väldigt mycket. Jag skulle inte bli det minsta förvånad om hon sedan visar sig vara oskyldig. Hon var med i många stödgrupper för personer med olika former av psykisk ohälsa. Jag och hon har haft många telefonsamtal när jag mådde dåligt för ett antal år sedan och då har hon varit den som stöttat.

Någon som känner henne bättre, som märkt av om hon ändrats mycket som person sista åren (förutom viktnedgången)? Hon är nämligen den sista jag skulle tro var kapabel till något sådant här.

Nu försvarar jag inte henne om hon är skyldig, då har hon förbrukat sin existensrätt, men jag skulle inte bli förvånad om så inte är fallet, med tanke på den bilden jag har av henne från 2012-2016...oavsett så lär utredningen ge oss svar förr eller senare!

Olika omständigheter kan nästan göra vem som helst till mördare
Men visst är det tragiskt oavsett att det är så unga människor, både offer och misstänkt.
Citera
2019-11-11, 12:59
  #802
Medlem
twoeggss avatar
Nu är detta spekulationer. Men med tanke på att båda BO och den misstänkte medhjälparen varit aktiva nyligen på samma dejtingsite och att den misstänkte sökt kontakter av oseriös/tillfällig art så skulle det kunna handla om en träff som gått fel. Vanligast i kvinnors våld mot män är att mannen först ger sig på kvinnan. Förmodligen handlar det om dråp och inte överlagt mord. Tänker mig något likt detta fall:

https://malmo.lokaltidningen.se/nyhe...t-5609600.html

Om det nu inte visar sig vara en tredje part inblandad, men jag ser inte det som allt för troligt.
Citera
2019-11-11, 13:18
  #803
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Nu är detta spekulationer. Men med tanke på att båda BO och den misstänkte medhjälparen varit aktiva nyligen på samma dejtingsite och att den misstänkte sökt kontakter av oseriös/tillfällig art så skulle det kunna handla om en träff som gått fel. Vanligast i kvinnors våld mot män är att mannen först ger sig på kvinnan. Förmodligen handlar det om dråp och inte överlagt mord. Tänker mig något likt detta fall:

https://malmo.lokaltidningen.se/nyhe...t-5609600.html

Om det nu inte visar sig vara en tredje part inblandad, men jag ser inte det som allt för troligt.

Nu händer det att kvinnor knivhugger folk men det är inte så vanligt. Nu kanske hon fick tag i kniven i lägenheten annars så måste hon ha haft med den och då måste avsikten varit att döda/skada honom.
Citera
2019-11-11, 13:27
  #804
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Nu är detta spekulationer. Men med tanke på att båda BO och den misstänkte medhjälparen varit aktiva nyligen på samma dejtingsite och att den misstänkte sökt kontakter av oseriös/tillfällig art så skulle det kunna handla om en träff som gått fel. Vanligast i kvinnors våld mot män är att mannen först ger sig på kvinnan. Förmodligen handlar det om dråp och inte överlagt mord. Tänker mig något likt detta fall:

https://malmo.lokaltidningen.se/nyhe...t-5609600.html

Om det nu inte visar sig vara en tredje part inblandad, men jag ser inte det som allt för troligt.

Det är just så mina tankar kring detta går.
Jag vet ju vem SN är irl, och lärde känna honom via en dejtingsida. Han verkade som sagt väldigt trevlig i början, kanske inte min stil utseende mässigt men helt klart värt en chans tänkte jag. Tills dess att jag började kolla upp saker han sa ,magkänslan sa att allt inte stämde. Och mycket riktigt så var det flera saker som inte riktigt var som han sa och när han dessutom verkade ha ett rejält alkohol problem så sa jag tack och hej.

Är väldigt nyfiken på motivet här, varför . Tror ju inte att han är helt oskyldig i detta. Han måste (antar jag) ha gjort något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in