Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-11-20, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DanielDO
Lite magstarkt med tanke p din egen frtrffliga frmga att komma till korrekta slutsatser. Hur var det nu igen? Du hade efter att ha lst din klla kommit fram till att personerna i pilotsfor911truth samtliga kunde flyga? Sen nr det visade sig att du ljg (nej, sklart, hade kommit fram till fel slutsats) fick du chansen att ndra dig. D kom du istllet fram till att samtliga var professionella vilket ocks var fel. Tredje gngen kom du fram till slutsatsen att nstan samtliga r eller var professionella vilket fga verraskande ven det var fel. P fjrde frsket kom du sen fram till slutsatsen att flertalet r/var professionella. Detta efter att anvndaren du nu frsker hna tlmodigt hjlpt dig att komma fram till hur det faktiskt lg till efter dina upprepade, felaktiga slutsatser. Du r oerhrt otacksam med tanke p hur mycket hjlp du fr.
Nej. Jag skrev att samtliga piloter MIG VETERLIGEN var professionella och korrigerade drp mitt pstende s hr:
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Jag ger dig rtt i sak hr. Jag skulle noga ha gtt igenom hela medlemslistan innan jag uttalade mig. Fel av mig. Jag omformulerar:

- Flertalet piloter r/var professionella.

Njd?
P vad stt r det hr ett exempel p en ofrmga att dra korrekta LOGISKA slutsatser?

Citat:
Nu nr du ftt lite tid p dig. Har du hittat ngon klla som backar upp detta citat n?

Hanjour hade till exempel vldiga problem med att landa planet p egen hand dr instruktrerna fick ta ver eller assistera varje frsk som gjordes. Med det mest enkla av flygplan.
Det r en ndvndig logisk slutsats utifrn de givna premisserna. En flyginstruktr som sitter bredvid en aspirant som fr problem med landningen och det av en art som gr att samma instruktr/er inte anser att aspiranten p egen hand kan flyga och landa planet utan professionell assistans bredvid = Hanjour behvde assistans vid varje frsk.

Har du problem med ngot av leden? Citera och frklara.

Citat:
Kllor som styrker att instruktrer fick ta ver varje frsk. Alla frsk. Samtliga frsk. 100% av frsken. Finns ngra sdana? Din frmga att sjlv dra slutsatser r av frklarliga skl ointressant.
Om Hanjour inte kunde visa att han sjlv kunde flyga/landa planet utan assistans vid hela tre frsk s r det en helt ndvndig slutsats att han vid varje frsk visade att han inte kunde flyga/landa utan assistans.

Med det klarlagt, hur var det nu igen med dig, DanielDO?

1. Har du ngra bevis fr att Hanjour kunde flyga/landa ett litet Cessna 172 helt p egen hand utan assistans i stet bredvid?

2. Har du ngra bevis fr att Hanjour kunde flyga/landa ett jttelikt Boeing 757 helt p egen hand utan assistans i stet bredvid?

3. Har du ngra bevis fr att Hanjour flg Flight 77 den dagen?

4. Har du ngra bevis fr att Hanjour fanns i planet (Flight 77) den dagen?

5. Har du ngra bevis fr att Flight 77 kraschade in i Pentagon den dagen?

6. Skulle du med gott samvete lta dina nra och kra flyga i ngot som helst plan med en person med Hanjours knda flygkunskaper som ensam pilot utan assistans? Med assistans?

Nu vill jag att du nogsamt besvarar var och en av dessa frgor en i taget innan jag bemter ngot annat du skriver.
Citera
2019-11-20, 13:22
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Nej. Jag skrev att samtliga piloter MIG VETERLIGEN var professionella och korrigerade drp mitt pstende s hr:
Du korrigerade dig till att du skulle ha avsett samtliga piloter "dig veterligen" - men vad du initialt skrev var just att alla var professionella piloter..
Citat:
Det r frga om professionella piloter och alla kan drmed flyga enligt varje knd definition.

Egentligen r dett endast 108 medlemmar p sidan, pensionerade, flygvrdinnor, tekniker, privatlicensierade, "in training",och ven professionella i en salig blandning.
Sidan verkarfr vrigt inte heller uppdaterad p ngot rtionde..
Senast redigerad av SnakePlisssken 2019-11-20 kl. 14:20.
Citera
2019-11-20, 14:08
Medlem
Citat:
Du definierar professionell pilot som att man r pilot i sitt yrke/tjnar pengar p sitt flygande. Du vet allts att skilja p professionell och privat pilot.
Du hade ftt veta att en stor del av medlemmarna helt saknar flygutbildning.
Trots det pstod du en att i en organisation av privatpersoner dr en stor del av medlemmarna helt saknar flygutbildning s r dig veterligen samtliga med flygutbildning professionella piloter.
Citat:
piloterna i organisationen r mig veterligen samtliga professionella och kan drmed flyga enligt varje knd definition.
Drmed kan dig veterligen ingen vara privat pilot.

Den korrekta slutsatsen:
Citat:
Flertalet piloter r/var professionella.
drog du frst efter att jag efter upprepade frsk ftt dig inse att vissa medlemmar saknar helt pilotutbildning, andra r privatpiloter och vriga har ngon form av professionell bakgrund som pilot.

Uppenbarligen var du ofrmgen att dra korrekt LOGISK slutsats utan vgledning i flera steg.
Citera
2019-11-20, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prudent
Ok. Du har allts ingen klla till att pstendet att "han sedan flg en Boeing 757 som om han aldrig gjort ngot annat" r en i allt vsentligt korrekt tergivning av deras uppfattningar utan det r du sjlv som pstr ditt pstende r en i allt vsentligt korrekt tergivning av deras uppfattningar.
Hade ju varit enklare om du skrev det med en gng
Jag r lite osker hr p vad det r som du har s frtvivlat svrt att fatta?

Nej, det r inget citat frn ngon text eller audio ngot jag varit hysteriskt tydlig med frn start.
Citat:
Det var inget citat. Det r deras uppfattning att Hanjour mste ha varit REALLY lucky om det var han som satt bakom spakarna = manvern var av ett slag som signalerar en hyfsat skicklig pilot.
Citat:
Om du i stllet hade frgat om det var ett citat, s hade jag svarat nej, helt riktigt.
Citat:
En bra tumregel r ju annars att citattecken anger om det r frga om direkta citat och inte som hr, en slutsats frn en mngd aktrers uppfattning i frgan.

Testa, vetja.
Citat:
Nej, du fattar fortfarande inte. ven om ngon av kllorna inte ordagrant har uttryckt sig s, s r det en i allt vsentligt korrekt tergivning av deras uppfattningar.
Citat:
Nej. Jag frsker f dig att svara p om du hller med om att talesttet:

- som om han inte gjort ngot annat = lika kompetent eller bttre n en p modellen utbildad genomsnittlig pilot.

Ja eller nej?

Nej. Jag menar att det r en i allt vsentligt korrekt tergivning av vad Pilots for 9/11 Truth sger p sin hemsida. Om DU inte hller med s gr det som sagt bra att frklara varfr.
Hr r texten igen:
So, lets go on what we have. The last known altitude reported for AA77 was 7000 feet. And travelled 33 miles in 5 minutes. Thats 6.6 miles per minute or 396 knots (Update: FDR data shows 325 knots average airspeed. 9/11 Commission Report is inaccurate). Then the aircraft began a 330 degree spiraling dive, leveling at 2200 feet to accelerate to the Pentagon while continuing descent. He started the maneuver at 7000 feet, 396 knots, dove almost 5000 feet within a 330 degree turn and covered 5 miles in about 3 minutes. According to the 9/11 Commission Report, the final impact speed was 530 mph. Update: FDR is now available and the 9/11 report is inaccurate in terms of impact speed.

So lets take an avg speed throughout the dive of 430 knots (7 miles/min). We know a standard rate turn is 2 mins for 360 degrees. So lets say he completed the turn in just under 2 minutes. Since we dont know bank angles or speed. That means he was descending at better than 2500 fpm dropping almost 5000 feet only gaining 30 knots. No problem for guys like you and me, but for Hani? We'll get to him later...

Once this maneuver was completed, without going into a graveyard spiral, he started to pull out of the descent at 2200 feet and accelerated only 30 knots more at full power to 460 knots in a descent from 2200 feet to the pentagon in about a minute (Whats Vmo at sea level for a 757? Flap speed? Since it looks like he may have found the flap handle only accelerating 60 knots from 7000 feet, the from 2200 feet at full power). AA77 crossed the highways, knocking down light poles, entered ground effect, didnt touch the lawn and got a 44 foot high target (Tail height of 757) into a 77 foot target completely, without overshooting or bouncing off the lawn, or spreading any wreckage at 460 knots. With a 33 foot margin for error. Wow, impressive. Takes a real steady hand to pull that off. I know it would take me a few tries to get it so precise, especially entering ground effect at those speeds. Any slight movement will put you off 50 feet very quickly. Im sure we all would agree.
Dvs, Pilots of 9/11 Truth pstr hr att manvrerna som Flight 77 genomfrde enligt den officiella frklaringen var av ett slag som bara en mycket kompetent pilot kan genomfra p frsta frsket.

Min summering:

Mycket kompetent pilot av en Boeing 757 = flg en Boeing 757 som om han inte gjort ngot annat.

Vad av det hr r fel?

Citat:
Det har du rtt i. Det var bristerna vid hans flygningar av Cessna 172 som gjorde att han nekades hyra flygplan.
Ja, och det finns dokumenterat. Det som dremot INTE finns dokumenterat r fljande:

Igen:

Hur visste Bernard det nr han:

1. Inte sjlv satt med i planet under de tre misslyckade frsken med ett litet Cessna 172?

2. Inte visste vilka manvrer Flight 77 ska ha gjort innan den pstdda pricken in i Pentagon?

Hade du ngon id hr?

Citat:
Jag har inte sett ngra uppgifter p om Baxter och Conner uttalat sig om hur de ser p Hanjours frmga att peka ett Boeing 757 mot en byggnad och trffa den.
Har du ngra uppgifter p att Baxter eller Conner sagt att Hanjour inte skulle klara av att rikta ett Boeing 757 mot en byggnad och trffa den?
Hr r det nog den som hvdar att s r fallet, som har bevisbrdan.

Citat:
Vilket Bernard heller inte gr. Allt han sger r att det inte r ngon tvekan om att Hanjour skulle klara att rikta planet [flight 77] mot en byggnad och trffa den.
D hller du sledes med om att Bernards uttalande inte kan lna sig till frestllningen om att Hanjour helt p egen hand flg Flight 77 p det stt ansvariga utredare pstr att han gjorde, 9/11?

Citat:
Jag har inte psttt det heller.
D hller du sledes med om att Bernards uttalande inte kan lna sig till frestllningen om att Hanjour helt p egen hand flg Flight 77 p det stt ansvariga utredare pstr att han gjorde, 9/11?

Citat:
Jas?
Har du std fr det pstendet, eller hittar du bara p nu?

P 25 r skedde det 1874 flygolyckor vid kommersiell flygning och av dessa hade 454 (24%) ngon form av ddlig utgng.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Aviation_safety

Vidare sker dock enligt nedanstende 97% av flygolyckorna [i USA] vid icke kommersiell flygning och d rr det sig om ca 500 dda vid drygt 1800 olyckor per r, vilket innebr att ven om det bara r en dd i varje olycka s leder nara 28% av dessa olyckor till ngon form av ddlig utgng.

https://www.kreindler.com/Articles/S...talities.shtml

Det tyder ju snarare p att en flygolycka leder oftast inte till dden
Ok, jag omformulerar med en frga istllet.

- Vet du ngot exempel p dr ngon efter att ha uppvisat bilkrkort nd mste kra en runda runt macken med uthyraren bredvid innan denne fr hyra bilen?

Om inte, vad drar du fr slutsats av det frhllandet visavi Hanjours uppvisade certifikat + 600 flygtimmar och att han nd var tvungen att visa sin kompetens med assistent bredvid i planet?

Har det ngot med typen av fortskaffningsmedel att gra, tror du?

Citat:
vervgande delen av ddsfallen vid flygolyckor sker av naturliga skl nr planet gr i marken, men att misstag vid start och/eller landning ofta ger ddligt resultat fr du lov att belgga om du inte vill bli anklagad fr lgn igen.
Jag r ingen expert p flygolyckor men jag drar slutsatsen att flertalet mer allvarliga olyckor sker i de mer kritiska momenten, dr start och landning ingr.

Har jag fel hr, menar du?

Citat:
Ytterligare ngot du bara verkar hitta p.

Fr krkort i staten Washington mste man vara 15 r fr att f brja vningskra och 18 r fr att ta krkort. Utbildningen ska innehlla minst 7 timmar vningskrning med instruktr och 50 timmar med frlder eller liknande. Allts tminstone ca 60 timmar vervakad krning.
https://www.dol.wa.gov/driverslicens...rtraining.html
- Och hur menar du att man kontrollerar de 60 timmarna med frlder eller liknande?

- Och hur fr du ihop det med Hanjours 600 timmar och nd inte kunna flyga p egen hand utan assistans ... eller ens MED assistans?

Citat:
Enligt tex Freeway Aviation fr man brja skolning fr LSA (Sport Pilot License), enklaste formen av flygcertifikat, samt ven flyga solo vid 16 r och ta flygcertifikat vid 17 rs lder. Utbildningen ska innehlla minst 20 timmar flygtrning varav 15 timmar med instruktr och 5 timmar solo (vilket man allts fr gra som 16-ring). Trningen uppskattas ta ca 2 - 3 mnader.
http://www.freewayaviation.com/sport...ng-course.html
Och jag vidhller att det r ljligt mer enkelt att ta ett bilkrkort n ett grundlggande flygcertifikat i USA.

Citat:
Nsta niv av certifikat, PPL, krver minst 45 timmar flygtrning varav 25 timmar med instruktr och 10 timmar (frn marken) vervakad soloflygning och 10 timmar valfritt upplgg, men ven det r mindre n totalen vid krkort fr bil.

LSA krver allts bara 20 timmar (varav 5 timmar solo) s varfr pstr du att flygcertifikat krver mer tid n ett vanligt krkort?
Ljuger du eller hittar du bara p hr?
Jag har aldrig ljugit p det hr forumet, nej. Dremot har jag vid tillflle haft mer eller mindre fel, men d r det alltid i god tro och jag erknner ocks alltid nr s r fallet.

Ni r tre fyra 9/11-apologeter aktiva i trdarna och jag r bara en. Ibland blir penseldragen lite bredare och mindre precisa.

Nu till dig, Prudent. Tror du att Hanjour flg Flight 77 p det stt ansvariga utredare hvdar att han gjorde 9/11? Om s, varfr tror du det?
Citera
2019-11-20, 14:28
Medlem
Citat:

Tjaa du, kan det mjligen bero p detta tror du? Frst lser du om din klla (antar jag iaf, ven om det verkar som att du helt chansade utan att lsa) och kom fram till detta:

Det r frga om professionella piloter och alla kan drmed flyga enligt varje knd definition.

Prudent ptalade att detta var fel. Din nya slutsats var d denna:

Dvs, piloterna i organisationen r mig veterligen samtliga professionella.

Prudent visade att din nya slutsats var fel. D kom du med en tredje slutsats som ld:

Mig veterligen s r nstan samtliga professionella/f.d. professionella.

ven denna slutsats var fel, vilket Prudent s vnligt visade. Till slut kom du d fram till:

Det r en viss skillnad frn din frsta slutsats. S nej, till och med nr du fr hjlp tycks du ha oerhrt svrt med att komma med logiska slutsatser och i detta fall krvdes tre nya frsk samt att en annan anvndare vgledde dig till rtt svar.

Jag ser ven i din vgg av text att du fortfarande inte har ngon klla till pstendet:

Hanjour hade till exempel vldiga problem med att landa planet p egen hand dr instruktrerna fick ta ver eller assistera varje frsk som gjordes. Med det mest enkla av flygplan.

Det hade rckt med att du skrev att du inte hade ngon klla.
Citera
2019-11-20, 14:32
Medlem
Citat:

Jag har aldrig ljugit p det hr forumet, nej.

Den hr lgnen brjar bli trttsam. Men vi kr vl igen d. Citat frn dig, skrivet till mig:

Du r enligt egen utsago fullt njd med den officiella mytologin om 9/11. Hysteriskt njd.

Fram med citatet dr jag psttt detta. Jag r ju, enligt dig, enligt egen utsago fullt njd med den officiella mytologin om 9/11. Till och med hysteriskt njd. Du vet vad enligt egen utsago betyder, eller hur? S fram med citatet!
Citera
2019-11-20, 14:56
Medlem
Citat:
Den hr lgnen brjar bli trttsam. Men vi kr vl igen d. Citat frn dig, skrivet till mig:

Du r enligt egen utsago fullt njd med den officiella mytologin om 9/11. Hysteriskt njd.

Fram med citatet dr jag psttt detta. Jag r ju, enligt dig, enligt egen utsago fullt njd med den officiella mytologin om 9/11. Till och med hysteriskt njd. Du vet vad enligt egen utsago betyder, eller hur? S fram med citatet!
Jag r numera vertygad om att du har mer n en skruv ls, DanielDO. Igen, jag skriver inte att du har skrivit att du r hysteriskt njd. Det r helt och hllet min egen uppfattning. Dvs, jag ser att det kan uppst ett syftningsfel och har drfr ett mycket stort antal gnger frtydligat vad jag avser.

Hur mnga gnger till mste jag skriva det innan du FATTAR?

100 gnger till? 1000? 10 000?

Bara s att jag och eventuella lsare av trden vet?

Igen:

1. Har du ngra bevis fr att Hanjour kunde flyga/landa ett litet Cessna 172 helt p egen hand utan assistans i stet bredvid?

2. Har du ngra bevis fr att Hanjour kunde flyga/landa ett jttelikt Boeing 757 helt p egen hand utan assistans i stet bredvid?

6. Skulle du med gott samvete lta dina nra och kra flyga i ngot som helst plan med en person med Hanjours knda flygkunskaper som ensam pilot utan assistans? Med assistans?

Nu vill jag att du nogsamt besvarar var och en av dessa frgor en i taget innan jag bemter ngot annat du skriver.
Citera
2019-11-20, 15:15
Medlem
Citat:
Tjaa du, kan det mjligen bero p detta tror du? Frst lser du om din klla (antar jag iaf, ven om det verkar som att du helt chansade utan att lsa) och kom fram till detta:

Prudent ptalade att detta var fel. Din nya slutsats var d denna:

Dvs, piloterna i organisationen r mig veterligen samtliga professionella.

Prudent visade att din nya slutsats var fel. D kom du med en tredje slutsats som ld:

Mig veterligen s r nstan samtliga professionella/f.d. professionella.

ven denna slutsats var fel, vilket Prudent s vnligt visade. Till slut kom du d fram till:

Det r en viss skillnad frn din frsta slutsats. S nej, till och med nr du fr hjlp tycks du ha oerhrt svrt med att komma med logiska slutsatser och i detta fall krvdes tre nya frsk samt att en annan anvndare vgledde dig till rtt svar.

Jag ser ven i din vgg av text att du fortfarande inte har ngon klla till pstendet:

Det hade rckt med att du skrev att du inte hade ngon klla.
Flertalet av piloterna r/har varit professionella.

Har det hr ngon som helst betydelse fr mitt argument, menar du? Dvs, jag skummade snabbt igenom listan p core members och formulerade mig lite slarvigt. Nr frtydligande efterfrgades skrev jag mig veterligen och nr inte heller det rckte s formulerade jag mig som hr ovan.

OM det hr hade varit p ngot stt centralt fr mitt argument s hade jag gjort en mer detaljerad skning med en mer precis formulering. Nu var det inte s.

Har det enligt DIG, DanielDO ngon som helst betydelse fr mitt argument om samtliga piloter r/har varit professionella vs. flertalet piloter r/ha varit professionella?

Om s, vilken?

Citera
2019-11-20, 15:50
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:

t.ex. PENTTBOM
Commission report
NIST
Filmer
Foton
Licenser
Vittnen

Visste du verkligen inte det?
Har du ngra bevis fr att det inte skulle vara s? (EDIT: Bst att frtydliga. Att du tycker eller tror eller tolkar ngot p ditt eget vis r inte bevis)
Senast redigerad av SnakePlisssken 2019-11-20 kl. 15:53.
Citera
2019-11-20, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
t.ex. PENTTBOM
Commission report
NIST
Filmer
Foton
Licenser
Vittnen

Visste du verkligen inte det?
Har du ngra bevis fr att det inte skulle vara s? (EDIT: Bst att frtydliga. Att du tycker eller tror eller tolkar ngot p ditt eget vis r inte bevis)
Citera. Kllhnvisa. Frklara.

En punkt i taget.
Senast redigerad av onopono 2019-11-20 kl. 16:39.
Citera
2019-11-20, 16:50
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Citera. Kllhnvisa. Frklara.

En punkt i taget.

PENTTBOM - klla PENTTBOM (kllhnvisning, frklaringar och citat har du ftt tidigare)
Commission report - klla Commission Report (kllhnvisning, frklaringar och citat har du ftt tidigare)
NIST - klla NIST (kllhnvisning, frklaringar och citat har du ftt tidigare)
Filmer - kllhnvisningar, frklaringar och citat har du ftt tidigare
Foton - kllhnvisningar, frklaringar och citat har du ftt tidigare
Licenser - kllhnvisningar, frklaringar och citat har du ftt tidigare
Vittnen - kllhnvisningar, frklaringar och citat har du ftt tidigare

Och om det mot frmodan skulle varangot av detta du INTE ftt kllhnvisningar citat och frklaringar p tidigare s str det garanterat att finna hr i trdarna alternativt med en enkel skning p ntet
s om du nu verkligen inte vet eller har glmt precis allting kan du ju alltid brja hr: http://therightbloggerbastard.blogspot.com/2012/09/

Exakt VAD tror du att du kommer f ut av att upprepa samma frgor om och om igen nr de redan besvarats om och om igen? Hoppas du p att folk ska trttna p dig och att det "sista ordet" d p ngot magiskt stt blir sanning?
Senast redigerad av SnakePlisssken 2019-11-20 kl. 17:03.
Citera
2019-11-20, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
pladder ... kan du ju alltid brja hr: http://therightbloggerbastard.blogspot.com/2012/09/
.... pladder.
Ok, d tar vi dina bevis punkt fr punkt:
Video Evidence
- Original Footage (Higher quality and clearer)
Var hittar vi bevisen fr att pixlarna i respektive video:

1. r kta vara?

2. OM kta vara, att de visar Flight 77, eller ens en Boeing 757?
Senast redigerad av onopono 2019-11-20 kl. 18:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in