Citat:
Igen...Du hvdar att pstendet att "han sedan flg en Boeing 757 som om han aldrig gjort ngot annat" r en i allt vsentligt korrekt tergivning av deras uppfattningar.
terigen upprepar jag drfr min frga:
Vem, mer n du, menar att ditt pstende r en i allt vsentligt korrekt tergivning av deras uppfattningar?
Citat:
Hur visste Bernard vad?
Citat:
r det ngon som hvdar att Baxter och Conner uttalat sig om hur de ser p Hanjours frmga att peka ett Boeing 757 mot en byggnad och trffa den?
Citat:
Allt Bernard sger r att han inte tvekar p att Hanjour skulle klara att rikta planet [flight 77] mot en byggnad och trffa den. Han kommenterar inte vad ansvariga utredare pstr.
Citat:
Allt Bernard sger r att han inte tvekar p att Hanjour skulle klara att rikta planet [flight 77] mot en byggnad och trffa den. Han kommenterar inte vad ansvariga utredare pstr.
Citat:
Nej.Dock vet jag att minimilder fr att hyra bil hos de flesta bolag i USA r 25 r (yngre kan f hyra mot tillggsavgift).
Fr att hyra ett flygplan finns svitt jag vid snabb koll kan se ingen ldersgrns (men man mste sklart ha certifikat fr flygplanstypen).
Med andra ord finns det i s fall mjligt fr en 16-rig certifierad segelflygare att hyra ett segelflygplan (ven motorseglare) och fr en 17-rig sport pilot/private pilot mjligt att hyra ett flygplan han/hon r certifierad fr, men fr att f hyra en bil mste man betala en tillggsavgift om man r under 25 r ven om man haft krkort sen man var 16 r
Varfr r det ldersgrns vid bilhyrning, men inte vid flygplanshyrning tror du?
Citat:
Att uthyrningsfretagets frskringsvillkor krvde det
Citat:
https://gamefaqs.gamespot.com/boards...0312606?page=5
And our insurance requires that he flies with one of our instructors to be found competent to rent. And that was the process that he was going through.
Citat:
JaVad har ditt trams om biluthyrning p macken och Hanjours flygcertifikat/flygtimmar fr koppling till ditt pstende:
Citat:
Har du std fr det pstendet, eller hittade du bara p?
Citat:
Nej, men nu pstod du ju att om misstag grs vid start och/eller landning s blir ofta resultatet ddligt.
Citat:
Har du std fr att resultatet ofta blir ddligt, eller hittade du bara p?
Citat:
Du pstod att certifikat krver storleksordningar mer tid n krkort
Citat:
varvid jag redovisade jmfrelse av kraven p vningstid fr krkort respektive de vanligaste typerna av privat flygcertifikat och visade att ditt pstende var felaktigt.Hur kontrollsystemet fr vningskrning med bil r upplagt r off-topic.
Citat:
Hanjour kunde flyga, men han flg dligtDet finns mnga med krkort som krt minst 600 timmar och nd kr dligt.
Citat:
Det str dig fritt att gra, men det r visat att du har fel och saknar std fr ditt pstende.En 14-ring fr soloflyga med ett segeflygplan (inklusive motorseglare) och man fr ta certifikat fr segelflygplan vid 16 rs lder.
En 16-ring fr soloflyga med ett konventionellt flygplan och man fr ta certifikat fr LSA/PPL vid 17 rs lder.
I sllskap med instruktr fr man vningsflyga oavsett lder och det finns exempel p mycket unga pilotelever. Yngsta knda tror jag r en 8-ring.
Vanligaste minimildern fr vningskrning med bil i USA r 15 r, man fr aldrig vningskra ensam (solo) och krkortsldern varierar mellan 16-18 r.
Varfr r krkort ljligt mer enkelt att ta n ett grundlggande flygcertifikat nr lderskraven r likvrdiga frutom att en pilotelev fr flyga ensam, vilket en krkortselev aldrig fr?
Citat:
Trams.
Citat:
Ok, ibland slarvar du och r inte s noga med sanningen. Det har jag mrkt.
Citat:
JaFr att utredningen i allt vsentligt visar vad som hnde och varken du eller ngon annan har ftt mig tvivla p riktigheten i utredningens slutsatser.
Senast redigerad av Prudent 2019-11-20 kl. 20:03.
Senast redigerad av Prudent 2019-11-20 kl. 20:03.