Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-11-20, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Jag r lite osker hr p vad det r som du har s frtvivlat svrt att fatta?

Nej, det r inget citat frn ngon text eller audio ngot jag varit hysteriskt tydlig med frn start.
Igen...
Du hvdar att pstendet att "han sedan flg en Boeing 757 som om han aldrig gjort ngot annat" r en i allt vsentligt korrekt tergivning av deras uppfattningar.
terigen upprepar jag drfr min frga:
Vem, mer n du, menar att ditt pstende r en i allt vsentligt korrekt tergivning av deras uppfattningar?

Citat:
Hur visste Bernard det nr han:

1. Inte sjlv satt med i planet under de tre misslyckade frsken med ett litet Cessna 172?

2. Inte visste vilka manvrer Flight 77 ska ha gjort innan den pstdda pricken in i Pentagon?

Hade du ngon id hr?
Hur visste Bernard vad?

Citat:
Hr r det nog den som hvdar att s r fallet, som har bevisbrdan.
r det ngon som hvdar att Baxter och Conner uttalat sig om hur de ser p Hanjours frmga att peka ett Boeing 757 mot en byggnad och trffa den?

Citat:
D hller du sledes med om att Bernards uttalande inte kan lna sig till frestllningen om att Hanjour helt p egen hand flg Flight 77 p det stt ansvariga utredare pstr att han gjorde, 9/11?
Allt Bernard sger r att han inte tvekar p att Hanjour skulle klara att rikta planet [flight 77] mot en byggnad och trffa den. Han kommenterar inte vad ansvariga utredare pstr.

Citat:
D hller du sledes med om att Bernards uttalande inte kan lna sig till frestllningen om att Hanjour helt p egen hand flg Flight 77 p det stt ansvariga utredare pstr att han gjorde, 9/11?
Allt Bernard sger r att han inte tvekar p att Hanjour skulle klara att rikta planet [flight 77] mot en byggnad och trffa den. Han kommenterar inte vad ansvariga utredare pstr.

Citat:
Ok, jag omformulerar med en frga istllet.

- Vet du ngot exempel p dr ngon efter att ha uppvisat bilkrkort nd mste kra en runda runt macken med uthyraren bredvid innan denne fr hyra bilen?
Nej.
Dock vet jag att minimilder fr att hyra bil hos de flesta bolag i USA r 25 r (yngre kan f hyra mot tillggsavgift).
Fr att hyra ett flygplan finns svitt jag vid snabb koll kan se ingen ldersgrns (men man mste sklart ha certifikat fr flygplanstypen).
Med andra ord finns det i s fall mjligt fr en 16-rig certifierad segelflygare att hyra ett segelflygplan (ven motorseglare) och fr en 17-rig sport pilot/private pilot mjligt att hyra ett flygplan han/hon r certifierad fr, men fr att f hyra en bil mste man betala en tillggsavgift om man r under 25 r ven om man haft krkort sen man var 16 r
Varfr r det ldersgrns vid bilhyrning, men inte vid flygplanshyrning tror du?

Citat:
Om inte, vad drar du fr slutsats av det frhllandet visavi Hanjours uppvisade certifikat + 600 flygtimmar och att han nd var tvungen att visa sin kompetens med assistent bredvid i planet?
Att uthyrningsfretagets frskringsvillkor krvde det
Citat:
And our insurance requires that he flies with one of our instructors to be found competent to rent. And that was the process that he was going through.
https://gamefaqs.gamespot.com/boards...0312606?page=5

Citat:
Har det ngot med typen av fortskaffningsmedel att gra, tror du?
Ja

Vad har ditt trams om biluthyrning p macken och Hanjours flygcertifikat/flygtimmar fr koppling till ditt pstende:
Citat:
Pongen r att en olyckshndelse som oftast leder till dden om ett flygplan strtar.
Har du std fr det pstendet, eller hittade du bara p?

Citat:
Jag r ingen expert p flygolyckor men jag drar slutsatsen att flertalet mer allvarliga olyckor sker i de mer kritiska momenten, dr start och landning ingr.

Har jag fel hr, menar du?
Nej, men nu pstod du ju att om misstag grs vid start och/eller landning s blir ofta resultatet ddligt.
Citat:
Om misstaget grs vid start och/eller landning s blir ofta resultatet ddligt.
Har du std fr att resultatet ofta blir ddligt, eller hittade du bara p?

Citat:
- Och hur menar du att man kontrollerar de 60 timmarna med frlder eller liknande?
Du pstod att certifikat krver storleksordningar mer tid n krkort
Citat:
Har du ngon id hr om varfr certifikat krver storleksordningar mer tid att ta n ett vanligt krkort?
varvid jag redovisade jmfrelse av kraven p vningstid fr krkort respektive de vanligaste typerna av privat flygcertifikat och visade att ditt pstende var felaktigt.
Hur kontrollsystemet fr vningskrning med bil r upplagt r off-topic.

Citat:
- Och hur fr du ihop det med Hanjours 600 timmar och nd inte kunna flyga p egen hand utan assistans ... eller ens MED assistans?
Hanjour kunde flyga, men han flg dligt
Det finns mnga med krkort som krt minst 600 timmar och nd kr dligt.

Citat:
Och jag vidhller att det r ljligt mer enkelt att ta ett bilkrkort n ett grundlggande flygcertifikat i USA.
Det str dig fritt att gra, men det r visat att du har fel och saknar std fr ditt pstende.
En 14-ring fr soloflyga med ett segeflygplan (inklusive motorseglare) och man fr ta certifikat fr segelflygplan vid 16 rs lder.
En 16-ring fr soloflyga med ett konventionellt flygplan och man fr ta certifikat fr LSA/PPL vid 17 rs lder.
I sllskap med instruktr fr man vningsflyga oavsett lder och det finns exempel p mycket unga pilotelever. Yngsta knda tror jag r en 8-ring.
Vanligaste minimildern fr vningskrning med bil i USA r 15 r, man fr aldrig vningskra ensam (solo) och krkortsldern varierar mellan 16-18 r.
Varfr r krkort ljligt mer enkelt att ta n ett grundlggande flygcertifikat nr lderskraven r likvrdiga frutom att en pilotelev fr flyga ensam, vilket en krkortselev aldrig fr?

Citat:
Jag har aldrig ljugit p det hr forumet, nej. Dremot har jag vid tillflle haft mer eller mindre fel, men d r det alltid i god tro och jag erknner ocks alltid nr s r fallet.
Trams.

Citat:
Ni r tre fyra 9/11-apologeter aktiva i trdarna och jag r bara en. Ibland blir penseldragen lite bredare och mindre precisa.
Ok, ibland slarvar du och r inte s noga med sanningen. Det har jag mrkt.

Citat:
Nu till dig, Prudent. Tror du att Hanjour flg Flight 77 p det stt ansvariga utredare hvdar att han gjorde 9/11?
Ja
Citat:
Om s, varfr tror du det?
Fr att utredningen i allt vsentligt visar vad som hnde och varken du eller ngon annan har ftt mig tvivla p riktigheten i utredningens slutsatser.
Senast redigerad av Prudent 2019-11-20 kl. 20:03.
Citera
2019-11-20, 19:24
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ok, d tar vi dina bevis punkt fr punkt:
Video Evidence
- Original Footage (Higher quality and clearer)
Var hittar vi bevisen fr att pixlarna i respektive video:

1. r kta vara?

2. OM kta vara, att de visar Flight 77, eller ens en Boeing 757?

h - jag som trodde konspirationsteoretiker var bra p Connect the dots...

Vittnen sg flygplanet
Radaroperatrer sg flygplanet
Minst en pilot fljde flygplanet
Sen kommer den kassa vervakningsfilmen som visar hur ngot brakar in i Pentagon.
Eftert har vi lik och vrakdelar frn flygplanet utspridda i och utanfr Pentagon.

Om du tror filmen istllet visar ngot helt annat n det uppenbart sjlvklara r det helt upp till dig att bevisa vad det skulle vara...

Givetvis r filmen en del i beviskedjan - ven om vriga bevis hade varit mer n nog..
Citera
2019-11-20, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken

Vittnen sg flygplanet

Om du tror filmen istllet visar ngot helt annat n det uppenbart sjlvklara r det helt upp till dig att bevisa vad det skulle vara...

Givetvis r filmen en del i beviskedjan - ven om vriga bevis hade varit mer n nog..
Dessutom har vi ju de professionella piloterna, och annat lst folk, p Pilots for 911 truth som sger att det definitivt inte var en missil, global hawk eller annat:
Citat:
I definitely do NOT offer that is was a missle, global hawk or otherwise
http://pilotsfor911truth.org/pentagon.html

Men det krsbret lr onopono antagligen lta hnga kvar tills det ruttnar...
Citera
2019-11-20, 20:17
Medlem
Citat:
Jag r numera vertygad om att du har mer n en skruv ls, DanielDO. Igen, jag skriver inte att du har skrivit att du r hysteriskt njd. Det r helt och hllet min egen uppfattning.

Projicering, r det din nya grej?

Jo, du skriver faktiskt att jag skrivit att jag r hysteriskt njd. r det de onoponiska sprkkunskaperna som spkar igen? D ska jag frklara igen vad du skriver.

Du r enligt egen utsago fullt njd med den officiella mytologin om 9/11. Hysteriskt njd.

Ser du orden enligt egen utsago? Det betyder som du vet (eftersom jag frklarat det fr dig) att jag mste ha skrivit s, annars r det inte enligt egen utsago. Hur mnga gnger till mste jag hjlpa dig med sprket? 100? 1000? 10000? Din tolkningar/gissningar(vta?) drmmar etc. har inget med min egen utsago att gra.

Till och med en uppenbart svagbegvad person som du (du vill ju tydligen kra med personangrepp) mste vl inse att DU inte kan ha en uppfattning om MIN egen utsago? Eller r du s korkad? Min egen utsago r vad jag skrivit hr inne.

S fram med citatet nu. Eller ljg du nr du pstod att jag enligt egen utsago fullt njd med den officiella mytologin om 9/11. Hysteriskt njd.
Senast redigerad av DanielDO 2019-11-20 kl. 20:20.
Citera
2019-11-20, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken

Vittnen sg flygplanet

Du lnkar till en sida som du menar bevisar en av mina 6 frgestllningar, nummer 5 hr nedan.

1. Har du ngra bevis fr att Hanjour kunde flyga/landa ett litet Cessna 172 helt p egen hand utan assistans i stet bredvid?

2. Har du ngra bevis fr att Hanjour kunde flyga/landa ett jttelikt Boeing 757 helt p egen hand utan assistans i stet bredvid?

3. Har du ngra bevis fr att Hanjour flg Flight 77 den dagen?

4. Har du ngra bevis fr att Hanjour fanns i planet (Flight 77) den dagen?

5. Har du ngra bevis fr att Flight 77 kraschade in i Pentagon den dagen?

6. Skulle du med gott samvete lta dina nra och kra flyga i ngot som helst plan med en person med Hanjours knda flygkunskaper som ensam pilot utan assistans? Med assistans?

Jag brjar d med dina bevis bakom lnken vilken inleder med videor.

Jag frgar igen. Hur vet du utifrn videorna enbart att det var Flight 77 som kraschade in i Pentagon?
Senast redigerad av onopono 2019-11-20 kl. 20:48.
Citera
2019-11-20, 20:39
Medlem
Citat:

Har det hr ngon som helst betydelse fr mitt argument, menar du? Dvs, jag skummade snabbt igenom listan p core members och formulerade mig lite slarvigt. Nr frtydligande efterfrgades skrev jag mig veterligen och nr inte heller det rckte s formulerade jag mig som hr ovan.

Mmm, just det. Du formulerade dig lite slarvigt tre gnger i rad innan du fick det rtt fjrde gngen efter Prudent tagit dig i handen och hjlpt dig.

Huruvida det har betydelse fr ngons argument kanske du kan svara p? Det var ju DU som brjade tramsa om att andra inte kunde komma fram till korrekta slutsatser. D visade jag helt enkelt hur vrdels du r p det, till och med nr du fr hjlp. Men det kanske blev lite trkigt...

Sen frstr jag inte varfr du fortstter skriva vggar av text? En punkt i taget ska det vl vara, enligt dig? Och vi har sjukt nog inte kommit frbi punkt 1. Men vi kan ta den igen!

Ditt citat:
Hanjour hade till exempel vldiga problem med att landa planet p egen hand dr instruktrerna fick ta ver eller assistera varje frsk som gjordes. Med det mest enkla av flygplan.

Du satt ju inte med nr Hanjour flg och omjligen kan veta vad som hnde vid varje landningsfrsk. Drfr r vi flera som bett dig om kllor till ditt pstende. Att instruktrerna fick ta ver eller assistera varje frsk som gjordes. Alla frsk som gjordes. Samtliga frsk som gjordes. 100% av de frsk som gjordes. Har du klla, ja eller nej?

Jag sjlv kan inte nogsamt besvara denna frga, eftersom jag inte knner till vad som hnde vid varje frsk som gjordes. Du dremot, du tycks veta annorlunda! Dela med dig av kllorna nu!
Citera
2019-11-20, 20:46
Medlem
Citat:
Som sagt, du har suttat p ngot som kan lna sig till ett litet syftningsfel under mycket lng tid nu, DanielDO. Jag kan tyvrr inte hjlpa dig mer n att frklara fr dig hur du lser in ngot i min formulering som inte finns dr. Tyvrr. Du mste vackla sista biten sjlv.

Det r, tyvrr, inte ett syftningsfel. Det r en lgn frn din sida. Men du kanske hakat upp dig p just hysteriskt njd? Okej, d ltsats vi att du bara skrev lite fel som s ofta senaste tiden (vrst vad du mste omformulera nu fr tiden). Vi bryter ned det s kanske till och med du kan frst. Ditt citat:
Du r enligt egen utsago fullt njd med den officiella mytologin om 9/11.

Var skriver jag att jag r fullt njd med den officiella mytologin om 9/11? Klla? Det r ju, enligt dig, enligt min egen utsago.
Senast redigerad av DanielDO 2019-11-20 kl. 20:49.
Citera
2019-11-20, 20:55
Medlem
Orkar inte lsa alla sidor men. Men fr att flyga in i pentagon krvs inte s mycket kunskap. Knappa in kordinaterna i navigations datorn sl p autopiloten s flyger planet dit sjlv. Sedan r det bara och strta det. Krvs typ 2 timmar i en vettig flygsimulator.
Citera
2019-11-20, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrsharpangel
Orkar inte lsa alla sidor men. Men fr att flyga in i pentagon krvs inte s mycket kunskap. Knappa in kordinaterna i navigations datorn sl p autopiloten s flyger planet dit sjlv. Sedan r det bara och strta det. Krvs typ 2 timmar i en vettig flygsimulator.
S hr skriver Pilots for 9/11 Truth om den pstdda manvern:
So, lets go on what we have. The last known altitude reported for AA77 was 7000 feet. And travelled 33 miles in 5 minutes. Thats 6.6 miles per minute or 396 knots (Update: FDR data shows 325 knots average airspeed. 9/11 Commission Report is inaccurate). Then the aircraft began a 330 degree spiraling dive, leveling at 2200 feet to accelerate to the Pentagon while continuing descent. He started the maneuver at 7000 feet, 396 knots, dove almost 5000 feet within a 330 degree turn and covered 5 miles in about 3 minutes. According to the 9/11 Commission Report, the final impact speed was 530 mph. Update: FDR is now available and the 9/11 report is inaccurate in terms of impact speed.

So lets take an avg speed throughout the dive of 430 knots (7 miles/min). We know a standard rate turn is 2 mins for 360 degrees. So lets say he completed the turn in just under 2 minutes. Since we dont know bank angles or speed. That means he was descending at better than 2500 fpm dropping almost 5000 feet only gaining 30 knots. No problem for guys like you and me, but for Hani? We'll get to him later...

Once this maneuver was completed, without going into a graveyard spiral, he started to pull out of the descent at 2200 feet and accelerated only 30 knots more at full power to 460 knots in a descent from 2200 feet to the pentagon in about a minute (Whats Vmo at sea level for a 757? Flap speed? Since it looks like he may have found the flap handle only accelerating 60 knots from 7000 feet, the from 2200 feet at full power). AA77 crossed the highways, knocking down light poles, entered ground effect, didnt touch the lawn and got a 44 foot high target (Tail height of 757) into a 77 foot target completely, without overshooting or bouncing off the lawn, or spreading any wreckage at 460 knots. With a 33 foot margin for error. Wow, impressive. Takes a real steady hand to pull that off. I know it would take me a few tries to get it so precise, especially entering ground effect at those speeds. Any slight movement will put you off 50 feet very quickly. Im sure we all would agree.

http://pilotsfor911truth.org/pentagon.html
Hade den gtt att knappa in i autopiloten, menar du?
Senast redigerad av onopono 2019-11-20 kl. 22:00.
Citera
2019-11-20, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DanielDO
Men nu har du ju otur igen! Vi diskuterade ju detta citat, frn dig:

Jag undrar var jag skrivit att jag r det, eftersom du hvdar att jag, enligt utsago, r fullt njd? Visa nu med citat!

Extra pinsamt blir ju detta fr dig d jag skrivit, till just dig, flera gnger i trden att jag tycker mycket i utredningen kunde gjorts annorlunda.

Men strunt i det. Fram med citatet nu!
Du fr nog leta upp det dr sjlv om du vill att jag ska kommentera det. Lnk.
Citera
2019-11-20, 21:05
Medlem
Citat:
Du fr nog leta upp det dr sjlv om du vill att jag ska kommentera det. Lnk.

Ska jag leta upp sjlv var jag skrivit att jag r fullt njd? Det gr inte, eftersom jag ALDRIG har skrivit det. Dremot vet vi ju bda att du har skrivit:

Nr har jag uttryckt mig s? Citat! Eller... vill du omformulera dig igen kanske?

Eller du kanske menade att du ville att jag skulle visa att jag skrivit till dig att jag tycker mycket i utredningen kunde sett annorlunda ut? Visst! Inlgg 32245, sida 2688 i stora trden, skrev jag detta till dig:
Sen hller jag med dig, utredningen kunde skert sett annorlunda ut.
Senast redigerad av DanielDO 2019-11-20 kl. 21:14.
Citera
2019-11-20, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DanielDO
Ska jag leta upp sjlv var jag skrivit att jag r fullt njd? Det gr inte, eftersom jag ALDRIG har skrivit det. Dremot vet vi ju bda att du har skrivit:

Nr har jag uttryckt mig s? Citat! Eller... vill du omformulera dig igen kanske?
Jag kommer inte ihg exakt i vilket sammanhang jag skrev det. Du tycks dremot ha laserminne nr det kommer till inbillade ofrtter, s, lnk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in