2019-11-22, 20:26
Medlem
Som Malmöbo förvånar det här inte mig alls.
Vi har en hel del irakier här, varav många är politiskt aktiva i Irak.
En gammal irakisk man, som är arbetslös här, och vän till en bekant, har visat upp bilder på hans lyxiga kontor där han skakar hand med andra välkända politiker, och video på en stor konvoj som följer honom när han är ute och kör i Irak. Det är bara stormrika politiker som har tillgång till sånt.

Protesterna och konflikten mellan regeringen och folket i Irak märks även av här i Malmö.
Jag har fått höra att Malmö-irakier som stödjer protesterna på Facebook har dödshotats av personer som hotar med att skicka samma sorts torpeder som Jaffar och Karolin Hakim fick på sig.
Citera
2019-11-22, 20:28
Medlem
Finns det någon chans att vår regering inte kände till detta? Nog måste vi väl ha någon slags koll på problematiska länders ministrar?
Citera
2019-11-22, 20:33
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Nu har Aftonhoran också vaknat och jag är mest imponerad av sista raderna i deras notis, trodde inte att horan kunde ge pluspoäng till en ”SD-närstående sajt”.
Text enligt nedan:

Den SD-närstående sajten Nyheter Idag, som var först med att rapportera om svensken som är Iraks försvarsminister, uppger också att al-Shammari just nu utreds av polis för bidragsbrott och folkbokföringsbrott.
Citera
2019-11-22, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Studio Ett tog inte upp om mannen uppbär något ekonomiskt stöd från Sverige. Det var kanske lite för magstarkt att ta upp.

Helt befängt ! Studio ett betonar under hela reportaget om han kan sitta i Irakiska regeringen med dubbla medborgarskap och om demonstranterna i Irak och farorna i Bagdad med tårgas. Ingenting om hans lögner i Swe.ingenting ! Verkligen vinklat !
Citera
2019-11-22, 20:38
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hobb
Finns det någon chans att vår regering inte kände till detta? Nog måste vi väl ha någon slags koll på problematiska länders ministrar?

Måste? I dagens Sverige?
"Våra" styrande klöverhögare har inte ens koll på sina egna regeringsmedlemmar.
Citera
2019-11-22, 20:40
Medlem
Givetvis borde SÄPO ha informerat regeringen men det råder brist på säkra rum. Så frågan har fått anstå.
Detta inlägg är en ironisk dräpa.
Citera
2019-11-22, 20:42
Medlem
Smutsiga Aftonbladet hade redan en artikel färdig der dem länkar till arabiska nyhetssajter istället får nyheter idag. Artikeln är självklart intre publicerad för det ingår inte i deras intresse att informera medborgare, deras intresse är att påverka medborgares åsiktrer.
Citera
2019-11-22, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FelGud
att hålla på med omvänd bevisbörda är medeltida.
Det är du som påstår att det är samma person som är sjukskriven i Stockholm som är minister i Irak. Jag säger inte att det är så men utifrån de bevis som lagts fram är det inte bevisat än.

Alla har olika krav på bevis vissa tror på gud utifrån att det står i bibeln.

Mina krav på bevis är uppenbarligen större än dina.
Hur går det med försöken att vederlägga den här nyheten... Du som är så stensäker på att det är lögn borde ju inte ha några problem att hitta bevis på att den är en helt annan person och att en förväxling skett - eller?
Citera
2019-11-22, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Midsommardagen
Är det någon som har personnumren (maskera lite * med översättning) på far och son så kan jag skanna vad BögFörsvarsMinistern dömts för och vad hans son dömt för.

Återkommer därefter med rapport.

Har Sverige och Hultqvist samarbete med Irak i försvarsfrågor?

Två svenska försvarsministrar samtidigt är historia! Har aldrig hänt förut.

Tänk om någon käck myndighet utlyser en tävling där vi svenskar ombeds rösta på vilken nuvarande svensk försvarsminister som gör bäst jobb?

Hultqvist blir tvåa. Prisutdelning på Globen.

Också intresserad!
Sveriges försvarsminister har för övrigt inte gjort lumpen, det kanske den "svenska" försvarsministern i Irak har.

Citera
2019-11-22, 20:48
Medlem
S.Kandals avatar
Absurdistan levererar igen!

Kan tänka mig att detta är så oerhört märkligt att majoriteten av svenskarna inte kan ta in det.
Det räcker att läsa svd:s huvudrubrik och det lär bli kortslutning i läsarens hjärna.

Citat:
Iraks försvarsminister är svensk

"-Ääääämm, det kan inte vara möjligt! Hur gick det i matchen egentligen?"
Senast redigerad av S.Kandal 2019-11-22 kl. 20:51.
Citera
2019-11-22, 20:54
Medlem
Lost.Villains avatar
Så en kriminell, bidragstagande och bidragsfuskande irakier har fått svenskt medborgarskap och är numera försvarsminister i Irak, trots att han plockar ut bidrag från Sverige och troligtvis kommer att få gratis sjukvård och svensk pension framöver.

Finn fem fel.
Citera
2019-11-22, 20:58
Medlem
Detta är ju lite pinsamt för Irak. Föreställ er omvänt scenario. Sveriges försvarsminister Peter Hultqvist är registrerad som medborgare i Irak där han lyft bidrag och varit långtidssjukskriven med minnessvårigheter.

Landet Irak blir fullkomligt bortgjort inför hela Europa...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in