2007-04-21, 20:05
Medlem
Tjena,

Jag är väldigt otränad så jag tänkte att jag skulle börja springa ett par gånger varje vecka. Jag har hållt igång ca 4 veckor nu, och jag har ett stort problem. Jag tvingas spotta ut massa slem och skit som bildas under tiden jag springer, detta är väldigt jobbigt då det förstör andningen en hel del. Jag har bara haft ett pass då det varit "slemfritt" och det var det bästa passet hittills, andningen gick mycket bra och jag kunde springa längre än vad jag kunnat de andra gångerna. Kan detta bero på det faktum att jag är väldigt otränad?

Och nej, jag är inte förkyld, så det kan inte vara det.
Citera
2007-04-21, 20:14
Medlem
Fruktpojkens avatar
Jag spottar väldigt ofta när jag är ute och cyklar och jag skulle nog inte påstå att jag är otränad direkt. Det är väl något naturligt.
Citera
2007-04-21, 20:17
Medlem
kan bero på mjölk om du dricker det. Det är slembildande.
Citera
2007-04-21, 20:18
Medlem
tapirs avatar
du dricker för lite vatten?
Då blir salivet helt segt och till sist kan man inte ens spotta.

Köp ett vätskebälte att ha runt dig, testa och drick!
Citera
2007-04-21, 21:11
Medlem
Brukar ändå dricka ett par glas vatten innan jag springer, men det kanske är för tätt inpå. Bör jag dricka direkt innan eller ska jag dricka massa vatten, vänta 15-30 minuter (eller mer) för att sedan springa rundan?
Citera
2007-04-21, 21:17
Medlem
tapirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av juan1904
Brukar ändå dricka ett par glas vatten innan jag springer, men det kanske är för tätt inpå. Bör jag dricka direkt innan eller ska jag dricka massa vatten, vänta 15-30 minuter (eller mer) för att sedan springa rundan?

Du skall dricka under hela dagen innan. Kroppen tar inte upp för mycket på en gång, det kan istället ge håll och grejs.
Citera
2007-04-21, 21:23
Medlem
Okej, jag får testa att dricka mer kontinuerligt under dagen och se om det blir nåt vettigt av det. Annars återkommer jag
Citera
2007-04-21, 21:55
Medlem
CapoCriminis avatar
Kolla upp om du har ngn eventuell allergi. När man blandar fysisk ansträngning med allergi kan man få slembildning.
Citera
2007-04-23, 18:24
Medlem
Jag har pollenallergi vet jag om, men jag har inte känt av den än i år. Men jag brukar lida ganska kraftigt av den i mitten av maj - mitten av juli.
Citera
2007-04-24, 22:04
Medlem
Jag lider av samma problem, ju högre luftfuktigheten är, desto mindre känns det av för mig. Har funderat på att köpa ett vätskebälte då det antagligen skulle hjälpa ganska mycket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in