Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-11-27, 08:48
Medlem
Har läst domen nu. Sinnessjukt att de inte döms till strängare straff, det måste överklagas!
Citera
2019-11-27, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sidthekiddo
Bra att namn är uppe. Må de brinna i helvetet och hoppas att vi på Flashback åtminstone kan ge de ett helvete när svensk lagföring är så pass skev.

Hoppas detta inte endast stannar vid tomma ord. Det behövs ett medborgargarde som försvarar kvinnorna i det här landet när domstolen sviker.
Citera
2019-11-27, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Wow 3 månader vilket skämt! Är det verkligen sant?
Detta måste ju givetvis överklagas.
Åklagarn måste ju vart mutad.
5 år skulle dem minst haft och sen livstidsutvisning.

Nej TR har följd HD-praxis (Se strängen tidigare). Där man kan döma till 3 mån+skyddstillsyn. Så TR gjorde vad de skulle efter gällande praxis. Min fråga varför inte fälla dem för Grov våldtäkt? Antingen ville inte TR det och jag gissar i så fall att de följer praxis. Eller så åtalade åklagaren inte för det för han/hon följde praxis.

Normalt ska rabatten ligga på 50 procent i deras ålder. Och normal döms man på den lägre delen av straffskalan så de skulle ha haft 1 år. Nu innebär skyddstillsyn en viss övervakning i ett år samt prövotid i tre år. Det kan också innebära vård mm.

Jag tycker straffet är lågt. Men jag tror inte man ska attackera TR eller åklagare.
Citera
2019-11-27, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Nej TR har följd HD-praxis (Se strängen tidigare). Där man kan döma till 3 mån+skyddstillsyn. Så TR gjorde vad de skulle efter gällande praxis. Min fråga varför inte fälla dem för Grov våldtäkt? Antingen ville inte TR det och jag gissar i så fall att de följer praxis. Eller så åtalade åklagaren inte för det för han/hon följde praxis.

Normalt ska rabatten ligga på 50 procent i deras ålder. Och normal döms man på den lägre delen av straffskalan så de skulle ha haft 1 år. Nu innebär skyddstillsyn en viss övervakning i ett år samt prövotid i tre år. Det kan också innebära vård mm.

Jag tycker straffet är lågt. Men jag tror inte man ska attackera TR eller åklagare.

Sen ska dem ha utvisning efter straffet.

Förstår inte detta vad man ska rabatt bara för man är yngre.
Är man myndig så är man fullt vuxen.
Citera
2019-11-27, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Vilket i praktiken innebär fotboja i två månader. Inte fängelse.

https://www.nyatider.nu/gruppvaldtog...aders-fotboja/

2 månader semester alltså.
Och inget skadestånd.

Vi kan likväl lägga ner domstolarna i Sverige.
Citera
2019-11-27, 12:08
Medlem
Citat:
Sen ska dem ha utvisning efter straffet.

Förstår inte detta vad man ska rabatt bara för man är yngre.
Är man myndig så är man fullt vuxen.

Tre förklaringar till rabatten

1 Hjärnan är inte fullt utvecklad på unga D.v.s De kan inte ta rationella beslut. 23-25 åldern så är den det

2 Den tidigare myndighetsåldern var 21 år. Vår rabatt börjar där

3 Sverige har sedan medeltiden försökt straffa yngre mildare

Jag förstår ditt argument. Antingen ska man höja myndighetsåldern till 21år igen. Eller ta bort rabatten från 18år. Det diskuteras nu av politikerna. Problemet är att nästa alla unga begår någon gång brott. Lösningen, som jag tror regeringen driver, är att grova brott inge ska ha någon rabatt för unga 18+.

När det gäller utvisning så diskuteras väl även där att göra det lättare att utvisa vid brott. Nu var ju minst en av GM svensk.
Citera
2019-11-27, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Tre förklaringar till rabatten

1 Hjärnan är inte fullt utvecklad på unga D.v.s De kan inte ta rationella beslut. 23-25 åldern så är den det

2 Den tidigare myndighetsåldern var 21 år. Vår rabatt börjar där

3 Sverige har sedan medeltiden försökt straffa yngre mildare

Jag förstår ditt argument. Antingen ska man höja myndighetsåldern till 21år igen. Eller ta bort rabatten från 18år. Det diskuteras nu av politikerna. Problemet är att nästa alla unga begår någon gång brott. Lösningen, som jag tror regeringen driver, är att grova brott inge ska ha någon rabatt för unga 18+.

När det gäller utvisning så diskuteras väl även där att göra det lättare att utvisa vid brott. Nu var ju minst en av GM svensk.

1. På visa människor blir nog hjärnan aldrig fullt utvecklad.

Ändå vid 18 års ålder tycker jag den ska vara tillräckligt utvecklad för att inte våldta någon.
Det är handlar mer om värderingar, vad man anser sig ha rätt till.

Sen ska vi så klart inte behålla utländska våldtäktsmän i Sverige.
Citera
2019-11-27, 12:51
Medlem
Citat:
1. På visa människor blir nog hjärnan aldrig fullt utvecklad.

Ändå vid 18 års ålder tycker jag den ska vara tillräckligt utvecklad för att inte våldta någon.
Det är handlar mer om värderingar, vad man anser sig ha rätt till.

Sen ska vi så klart inte behålla utländska våldtäktsmän i Sverige.

Ofta vid unga mäns våldtäkt så är ofta alkohol inblandat. Så det vett man borde kanske ha är ännu mindre. Forskningen håller inte med om att man är utvecklad. De gamla romarna hade en 25år gräns för alla skyldigheter. Däremot fick man rättigheter vid 15 år. Grekerna (Aten) hade 21års gräns. Jag tror nog att greker och romarna hade delvis rätt.

Jag har träffat ganska många kriminella. De flesta av dem beter sig som förvuxna tonåringar ända upp i bland till 40årsåldern. Av de som sitter i fängelse så är det nog ganska många av dem som har en bokstavskombination eller rent utsagt är mindre begåvade. Kanske inte förståndshandikappade men på gränsen. Sen har de ofta även ett missbruk.

När det gäller våldtäktsmän så är återfallsgraden mycket låg jmf med andra brott. Det kan vara ett skäl till varför man vill undvika fängelse. Anstalter är mer brottsgenererande än former av straff.
Citera
2019-11-27, 12:54
Medlem
2 babbar. Inte oväntat, de är ju såna...men herrejäklar den tredje är en svennebanan. Fyran jävla vider.

Vad i hela helvete driver en svennebanan att göra så? Häng aset!
Citera
2019-11-27, 13:40
Medlem
Cuckslayers avatar
Wiktor kan väl ändå inte vara etnisk svensk?

https://samnytt.se/mohammad-jamil-oc...skyddstillsyn/
Citera
2019-11-27, 14:13
Medlem
Wiktor Larsson är svensk och bor med sin efterblivna familj i Valbo. Se RATSIT vuxna barn bor hemma hos föräldrarna hur normalt är det? Mamman går ut i Arbetarbladet med sin snyfthistoria eftersom hon inte vill arbeta och måste försörja sina 4 BARN (varav 3 vuxna myndiga barn) tillsammans med sin man, vilka normala vuxna barn bor hemma och inte kan försörja sig själva?https://www.ratsit.se/20000410-Wikto...OVz9bISO-o1kzw

"– Nu får jag inget från Arbetsförmedlingen, inget från Försäkringskassan och inget försörjningsstöd från socialtjänsten. Jag har ingen inkomst alls. De menar att min make ska försörja mig, men det räcker inte. Vi har fyra hemmaboende barn. Jag vet inte hur vi ska klara oss.

Hon har uppmanats att sälja familjens hus i Valbo och leva på de pengarna.

– Vi har ju lån på huset. Det blir inga pengar över att leva på. Vi behöver hjälp nu. Jag förstår inte hur de kan vara så kallsinniga."https://www.arbetarbladet.se/artikel/ann-christin-blev-utforsakrad-trots-lakarintyg-uppmanas-leva-pa-sin-mans-inkomst
Citera
2019-11-27, 14:21
Medlem
nordiceagles avatar
I en fungerande stats rättssystem, så hade nog inte detta hänt på detta viset, åtminstone inte med några av de nu inblandade som inblandade. Hade detta mot all förmodan hänt i en fungerande stat, så hade straffet varit permanent och det hade aldrig hänt igen. Åtminstone inte från dessa avskums sida.

Men nu har vi ju ingen fungerande stat.... Så ja, håll till godo gott folk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in