Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-11-29, 20:56
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hahahahahahaha
Det kan vara terrorist som new Zeeland. Vi kan enbart spekulera här

Som Värdegoda svenskar år 2019, är vi inlärda reagera med Yggeman-märgen att det kan vara ett dåd av "högerkrafter".

On Topic:

Ett skrämmande dåd med syfte att injaga rädsla för värdekonservatidm och fruktan för politisk förändring och att inspirera till att Den Välbeställda Röda Mede klassen organiserar breda och mangranna / kvinnogranna fackeltåg i snyggt scensatta vinterkvällar, med paroller som "Mitt Europa bygger inga murar", "Ingen är en främling" och "Krossa fascismen och rasismen NU".
Citera
2019-11-29, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av living4free
Bra video:
https://www.youtube.com/watch?v=vom7535MCu8

Han där i slutet som joggar ifrån platsen i en svart kappa ser ut att hålla en machete typ eller ser jag helt skevt?
Citera
2019-11-29, 20:58
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hanspippi
Min känsla är att dessa utagerande muslimer, som börjat utöva terror, inte har varit så extremt troende innan de helt plötsligt börjat karva, skjuta och spränga civiliserade människor, läs vita.

Det verkar som om de levt rövare, spelat, spritt sin säd åt diverse håll, supit och allmänt festat men vid fattigdomens rand, helt plötsligt funnit Allah.

Kan det vara så att de helt plötsligt fått en sponsor som ser till att fru, barn och övrig släkt får en ersättning för fullbordat verk?

Jag har svårt att se det högre syftet med en sådan här attack.
Citera
2019-11-29, 20:59
Medlem
Jaha, fler knivattack, denna gången i Haag.
Citera
2019-11-29, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Jag har svårt att se det högre syftet med en sådan här attack.

Ok. Han bara slant med kniven, halkade och kom åt?
Citera
2019-11-29, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TungPhung
Han där i slutet som joggar ifrån platsen i en svart kappa ser ut att hålla en machete typ eller ser jag helt skevt?
En större kökskniv som han lyckats vrida ur GMs hand.
Sannolikt den kniv som använts mot ett antal kvinnor lite tidigare.
Bredvid den döde GM ser man en något mindre kniv som andra vrängt ifrån honom (som jag förstår det)
Märkligt att en av de civila var så till den grad upprörd och enveten att en polis måste flytta på honom med våld innan man kunde skjuta GM (syns tydligt på en av filmerna)
Senast redigerad av tantigheter 2019-11-29 kl. 21:05.
Citera
2019-11-29, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TungPhung
Förmodligen tagit den från GM
Citera
2019-11-29, 21:11
Avstängd
Polisen var mycket snabba att deklarera att detta var "a major terrorist incident", alltså inte någon tillfällig galning med psykos. Den enda rimliga slutsatsen är att de kände igen honom när de fick fram liket. och visste att det rörde sig om en jihadist.
Citera
2019-11-29, 21:12
Medlem
Rodjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 07dec41
Inte en, utom två. Mars och Juni 2017:

https://sv.wikipedia.org/wiki/Attent...on_i_mars_2017
https://sv.wikipedia.org/wiki/Attent...on_i_mars_2017

Sammanlagd 8 oskyldiga döda och 88 sårade. Religiösa människor borde ses som sinnessjuka och behöver vård år 2019.
Samla inte alla "religiösa" under en och samma benämning tack....
Citera
2019-11-29, 21:16
Medlem
PlutoJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stegbil
Gissningsvis ungefär likadant. Men antagligen med fler skott. Eventuellt något snabbare då svensk polis är beväpnad medans det bara är vissa i UK som är beväpnade.

Man kan beskylla svensk polis för en hel del saker men i dom här lägena så vill jag påstå att svensk polis skulle hantera det på samma sätt.
Ganska troligt. Med tillägget att London sedan länge fullkomligt kryllar av beväpnad polis, och då är det i regel både pistol och förstärkningsvapen (G36 eller MP5) samtidigt.
Citera
2019-11-29, 21:17
Medlem
b00b00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boxlunch
Någon som kan linka film när han skjuts om finnes?

Tack!

Sök på Liveleak: London Bridge.
Citera
2019-11-29, 21:18
Medlem
Haag, som sagt. Knivdåd där.

Därefter Rågsved, två skjutna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto