Citat:
Ursprungligen postat av
Jan-A
Jag är FÖR att det privata, oavsett om det är Nobelstiftelsen eller en nattklubb väljer HELT FRITT vilka de vill släppa in.
Vill man inte ha Åkesson så bjuder man inte in honom. Vill man inte ha MENA folk på sin nattklubb så välkomnar man inte de.
Nu tillämpas ju inte detta fria val fullt ut utan det är en skev obalans in hur det tillämpas men jag är för den fria rätten att inte bjuda in de man inte vill ha i sitt sällskap.
Jag ser det också so mycket positivt för SD eftersom det spär på stigmat kring partiet och gör folk ännu argare och mer benägna att rösta på de. Speciellt de som har tvekat de sista valen.
Själv har jag enbart röstat på SD i riksdagsvalet sedan 1998.
Jag håller i allt väsentligt med dig, problemet tycks bestå i att allmänheten uppfattar Nobelstiftelsen som en statlig stiftelse, och i det fallet hade det givetvis varit ännu mer löjeväckande att inte bjuda in företrädaren för Sveriges numera största parti.
Eftersom detta
inte är fallet får vi Sverigevänner helt enkelt skaka på axlarna och svara med samma mynt när SD väl kommer till makten. Med andra ord på alla möjliga sätt göra det förjävligt för journalistkåren och kultureliten: I princip aldrig ställa upp på intervjuer/jippon som sker på massmedias villkor, aldrig bjuda hournalister på mat, i utländsk media håna Nobelstiftelsen och i övrigt raljera om Sveriges samhällsförfall m.m. Listan kan göras lång.