Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-12-06, 08:37
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Jag såg ett foto för några dagar sedan men minns inte vart. Det var Malena och Greta i en fåtölj och någon identifierade de två fåtöljerna på bilden till att kosta ca: hundratusen st. Letat i tråden men inte hittat, någon som sett den i tråden?

Leta efter "ekeromobler" i tråden. Fåtöljer tillverkade av fina träslag och djurskinn så att den vegetariskt lagda familjen har någonstans att parkera sina ädlaste kroppsdelar. :-)
2019-12-06, 08:45
Medlem
leifhookers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Glasgow students want Greta to be their next rector
https://www.heraldscotland.com/news/...a-next-rector/

Jag hoppas på att Greta får flera tillfälle att briljera, såsom "rector" eller debatter.
Såg skavlan. Hon är ju inte intelligentare än de dummare 10-11 år femteklassare.

Ju mer "oskriptat" man kommer att höra av henne desto fortare kommer folk att tröttna på henne.
Dock kommer alltid en skara att behandla henne som gudinna.

Nästa rektor! LOL
Kommer aldrig att ske utan klausul "förbjudet att fråga Greta eller debattera"
2019-12-06, 09:31
Medlem
Citat:
Glasgow students want Greta to be their next rector
https://www.heraldscotland.com/news/...a-next-rector/
Idioter. I och för sig är det inte studenterna i allmänhet som ställ sig bakom idén, det är ett påfund av en liten krets aktivister kring kårtidningen - men det är i alla fall som om Lundagård skulle lobba för att få Blondinbella eller Alice Bah som nästa rektor i Lund.
2019-12-06, 09:59
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Jag såg ett foto för några dagar sedan men minns inte vart. Det var Malena och Greta i en fåtölj och någon identifierade de två fåtöljerna på bilden till att kosta ca: hundratusen st. Letat i tråden men inte hittat, någon som sett den i tråden?
Hittade denna länk.
https://www.reddit.com/r/metacanada/..._starter_pack/
2019-12-06, 10:06
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Hittade denna länk.
https://www.reddit.com/r/metacanada/..._starter_pack/
Tack båda som kommit med info, ska använda i diverse Facebookgrupper som argument för den stackars Greta.
2019-12-06, 10:15
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Tack båda som kommit med info, ska använda i diverse Facebookgrupper som argument för den stackars Greta.
Så du ska använda Gretas föräldrars fotölj som argument mot Greta och klimatkrisen. Wow, tungt.
2019-12-06, 10:42
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Citat:
Citat:
Så du ska använda Gretas föräldrars fotölj som argument mot Greta och klimatkrisen. Wow, tungt.

Ha ha... Fantastiskt...

Jag skrev igår att Gretahatarna har en stor fantasi när det gäller hitta på nya argument för att bekämpa hennes ständiga framgångar. Varje gång hon har en stor framgång, som t.ex denna:

Citat:
Thunbergs bok toppar försäljningslista i USA

Svenska klimataktivisten Greta Thunbergs bok ”No one is too small to make a difference” toppar försäljningslistan från organisationen American Booksellers Association, som samlar försäljningssiffror från bokhandlar i hela USA.

https://www.dn.se/kultur-noje/thunbe...gslista-i-usa/

så måste de komma med något negativt. Som en typisk mobbare. En avundsjuk mobbare.

Hennes lukt tog en Gretahatare upp nu senast. Men nu har de tydligen även gett sig på hennes föräldrars möbler...

Vad kommer härnäst? Jag måste erkänna att min fantasi är alltför begränsad för att tänka ut vad de hittar på härnäst. Jag trodde det skulle vara något med skosnören, men det här var ju långt mer fantasifullt.
Senast redigerad av -Info- 2019-12-06 kl. 10:49.
2019-12-06, 10:48
Medlem
Trollmias avatar
Citat:

Varför inte - hon gnäller ju på att gemene man (alla som kör bil egentligen) har STULIT hennes barndom - det låter ju som om folk har tagit i ifrån henne mat, levnad m.m.

Och så har vi denna bild där hennes mor i detta rum har flera möbler som är värda flera tusen euro - min mamma när hon såg det hela hon bara gapa - ja sa ja.... det är DIN GRETA där..... sen när man lägger till hur folk flygs hux o flux för att tösabiten ska komma hit o dit.... jag skyller ingenting på Greta - det är jävulskapet bakom henne som ska stå till svars... Men å andra sidan... hon närmar sig arton år = myndig..... så.... kanske man kan börja lägga ann o skylla på henne också...
2019-12-06, 10:56
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Ha ha... Fantastiskt...

Jag skrev igår att Gretahatarna har en stor fantasi när det gäller hitta på nya argument för att bekämpa hennes ständiga framgångar. Varje gång hon har en stor framgång, som t.ex denna:

så måste de komma med något negativt. Som en typisk mobbare. En avundsjuk mobbare.

Hennes lukt tog en Gretahatare upp nu senast. Men nu har de tydligen även gett sig på hennes föräldrars möbler...

Vad kommer härnäst? Jag måste erkänna att min fantasi är alltför begränsad för att tänka ut vad de hittar på härnäst. Jag trodde det skulle vara något med skosnören, men det här var ju långt mer fantasifullt.
Greta tillhör en priviligerad elit och har ingen aning om hur vanligt folk får kämpa för att få livpusslet att gå ihop.
Jag vet att hon hade det tufft under en stor del av sin skolgång, hon var ett anorlunda barn och barn kan vara jävligt elaka mot de som annorlunda.

Men de ger henne ingen rätt att döma andra så hårt som hon gör, de kämpar med att få tiden till jobb matahandlande, dagishämtande och hemarbete att gå ihop och de får skäll för att de kör bil, eller unnar sig en köttbit till helgen.
De kör inte bil för att det är kul, bilkörning kostar mycket pengar, de kör för att de måste.
Deras skatter duger men de som personer verkar inte göra det.
Senast redigerad av Knut-Anne 2019-12-06 kl. 11:03.
2019-12-06, 11:03
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Greta tillhör en priviligerad elit och har ingen aning om hur vanligt folk får kämpa för att få livpusslet att gå ihop.
Jag vet att hon hade det tufft under en stor del av sin skolgång, hon var ett anorlunda barn och barn kan vara jävligt elaka mot de som annorlunda.

Men de ger henne ingen rätt att döma andra så hårt som hon gör, de kämpar med att få tiden till jobb matahandlande, dagishämtande och hemarbete att gå ihop och de får skäll för att de kör bil.
De kör inte bil för att det är kul, bilkörning kostar mycket pengar, de kör för att de måste.
Deras skatter duger men de som personer verkar inte göra det.
Det motsägelsefulla i detta är att det som du uppfattar som att kämpa, livspusslet, köra bil är det som är problemet för klimatet. Som förstör Gretagenerationens framtid.
Lyssna och ta till dig mer utav Greta, forskarna och ursprungsbefolkningarna ha en holistisk lösning på vardaglivet ist, för att köpa en ny tv varje black friday.
2019-12-06, 11:21
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Ha ha... Fantastiskt...

Det handlar inte om hat... men om man blir vegetarian eller vegan för klimatets skull så kan man inte i ena vevan se negativt på folk som äter djurens kött samtidigt som man i andra vevan tar bilder som visar att man använder djurhudar hemma för möbler som man inte egentligen behöver göra av djurhudar. Finns faktiskt konstläder, finns även tyg. Det handlar inte om hat, det handlar om vilken symbolik man vill tillgripa.

Hade de inte velat skryta med sin lyx inför tidningen så skulle "hatarna" få en sak mindre att orda om. Men nej, här ska det skrytas med en död kossa i vardagsrummet att sitta på samtidigt som man inte ska döda kossor för att äta dem. Hmmmm???
2019-12-06, 11:54
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AcchiaHe
Det handlar inte om hat... men om man blir vegetarian eller vegan för klimatets skull så kan man inte i ena vevan se negativt på folk som äter djurens kött samtidigt som man i andra vevan tar bilder som visar att man använder djurhudar hemma för möbler som man inte egentligen behöver göra av djurhudar. Finns faktiskt konstläder, finns även tyg. Det handlar inte om hat, det handlar om vilken symbolik man vill tillgripa.

Fåtöljen är inköpt innan Greta blev en känd klimataktivist. Till och med bilden är tagen långt innan hon blev en känd klimataktivist. Här finns samma bild från april 2018:

https://www.svd.se/gretas-halsa-blev...ans-klimatkamp

Då visste ingen vem Greta var.

Och visst har hela familjen en del gamla synder i bagaget. Omfattande synder faktiskt, då både Greta och Malena flög väldigt mycket förut. Mer än vanliga människor.

Men bit för bit kommer de till insikt. Det här med fåtöljen hade de väl inte den minsta tanke på just då. Ingen annan för den delen skulle jag tro. Ingen har tänkt på detta, tills nu när någon finurlig person kom på att denna bild (från tiden innan Greta blev känd) kan man göra något av.
Senast redigerad av -Info- 2019-12-06 kl. 12:13.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in