2019-12-09, 18:13
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Han menar att mördaren är 22 år. Sen har han också den sköna inställningen att alla ser rätt på huvudbonader. Därav en GM med mössa och en annan rädd gubbe med keps.
Ja jag tror rätt signalement på GM är "yngre man, klädd i en blå täckjacka" (utlarmades från bil 2520) med mörk stickad mössa (FUP 108, 295, 362)

Det är bara Lars Jeppsson som ser gubbe med keps (FUP 479, 481, 504, 511, 512, 513, 514, 545)
Senast redigerad av 299792458 2019-12-09 kl. 18:22.
Citera
2019-12-09, 18:30
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 299792458
Ja jag tror rätt signalement på GM är "yngre man, klädd i en blå täckjacka" (utlarmades från bil 2520) med mörk stickad mössa (FUP 108, 295, 362)

Det är bara Lars Jeppsson som ser gubbe med keps (FUP 479, 481, 504, 511, 512, 513, 514, 545)

Det är fler än LJ som pratar om keps
Citera
2019-12-09, 18:34
Medlem
Det gick ut två olika signalement från bil 2520, varav ett signalement passar in på Skandiamannen.

"Jag beordrade piketgruppens befäl Kjell Östling att med sin personal omedelbart uppta förföljande efter springande och misstänkta personer, vilket utfördes utan dröjsmål. En hysterisk kvinna, som jag antog hade varit i sällskap med den svårt blödande mannen, sprang omkring och vädjade förtvivlat om hjälp. Jag gjorde flera misslyckade försök att kontakta henne för att få ett signalement på gärningsmannen. Jag lämnade henne därför tillfälligt och anropade istället polisens sambandscentral (SBC) och informerade, att 2520 fanns på plats...att en man blivit skjuten... att piketpersonal från 3230 upptagit förföljande efter misstänkta personer som sprungit Tunnelgatan österut mot Malmskillnadsgatan. Jag beräknar att denna min radiokontakt togs en minut efter vår ankomst till brottsplatsen.

En knapp minut senare meddelade Windén att han från ett vittne erhållit ett vagt signalement på en misstänkt gärningsman (yngre man, klädd i en blå täckjacka), vilket jag tillsåg att Windén utlarmade från vår bil 2520. Samtidigt anlände ambulansen och dess personal fortsatte en stund med upplivningsförsöken genom att bl a använda syrgas.

I det sammanhanget utlarmades ett annat signalement på en misstänkt gärningsman (äldre man, klädd i en lång överrock samt mössa med öronlappar), och jag vet ej vem som meddelade detta. Jag tog en förnyad kontakt med den hysteriska kvinnan och frågade henne ännu en gång efter signalementet på gärningsmannen samt personuppgifter på såväl henne själv som på hennes sällskap, och då skrek hon: 'Är du inte klok! Känner du inte igen mig? Jag är ju Lisbeth Palme, och där (pekade) ligger min man Olof!'"
Citera
2019-12-09, 18:48
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Det gick ut två olika signalement från bil 2520, varav ett signalement passar in på Skandiamannen.

"Jag beordrade piketgruppens befäl Kjell Östling att med sin personal omedelbart uppta förföljande efter springande och misstänkta personer, vilket utfördes utan dröjsmål. En hysterisk kvinna, som jag antog hade varit i sällskap med den svårt blödande mannen, sprang omkring och vädjade förtvivlat om hjälp. Jag gjorde flera misslyckade försök att kontakta henne för att få ett signalement på gärningsmannen. Jag lämnade henne därför tillfälligt och anropade istället polisens sambandscentral (SBC) och informerade, att 2520 fanns på plats...att en man blivit skjuten... att piketpersonal från 3230 upptagit förföljande efter misstänkta personer som sprungit Tunnelgatan österut mot Malmskillnadsgatan. Jag beräknar att denna min radiokontakt togs en minut efter vår ankomst till brottsplatsen.

En knapp minut senare meddelade Windén att han från ett vittne erhållit ett vagt signalement på en misstänkt gärningsman (yngre man, klädd i en blå täckjacka), vilket jag tillsåg att Windén utlarmade från vår bil 2520. Samtidigt anlände ambulansen och dess personal fortsatte en stund med upplivningsförsöken genom att bl a använda syrgas.

I det sammanhanget utlarmades ett annat signalement på en misstänkt gärningsman (äldre man, klädd i en lång överrock samt mössa med öronlappar), och jag vet ej vem som meddelade detta. Jag tog en förnyad kontakt med den hysteriska kvinnan och frågade henne ännu en gång efter signalementet på gärningsmannen samt personuppgifter på såväl henne själv som på hennes sällskap, och då skrek hon: 'Är du inte klok! Känner du inte igen mig? Jag är ju Lisbeth Palme, och där (pekade) ligger min man Olof!'"
Nej, "jag vet ej vem som meddelade detta" betyder inte att detta meddelades från bil 2520
Senast redigerad av 299792458 2019-12-09 kl. 18:51.
Citera
2019-12-09, 18:52
Medlem
Citat:
"jag vet ej vem som meddelade detta" betyder inte att detta meddelades från bil 2520

Kanske det, men det gick tydligen ut två olika signalemént i princip samtidigt.
Båda kan vara fel eller så är något av dem rätt.
Citera
2019-12-09, 18:56
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Kanske det, men det gick tydligen ut två olika signalemént i princip samtidigt.
Båda kan vara fel eller så är något av dem rätt.
Det verkar som om signalemént nummer två gick ut efter ambulansen anlände
Citera
2019-12-09, 18:57
Medlem
Citat:
Det verkar som om signalemént nummer två gick ut efter ambulansen anlände

Kommer den informationen från dina hemliga källor?
Citera
2019-12-09, 19:00
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Kommer den informationen från dina hemliga källor?
Nej, det är från din källa
Citat:
Samtidigt anlände ambulansen och dess personal fortsatte en stund med upplivningsförsöken genom att bl a använda syrgas. I det sammanhanget utlarmades ett annat signalement på en misstänkt gärningsman (äldre man, klädd i en lång överrock samt mössa med öronlappar)
Citera
2019-12-09, 19:02
Medlem
Citat:

Båda signalementen kan vara felaktiga eller så är något av dem rätt.

Den som vet svaret får gärna berätta.
Citera
2019-12-09, 19:11
Medlem
SGDFs avatar
Citat:

Jag kan överhuvudtaget inte säga att du har fel i något av det du skriver. Men jag är inte emotionellt övertygad på det sätt som du är. Det går ju i princip göra samma sak som du gör med SE och CA också, en del har gjort det.

Men om jag varit i dina kläder, så hade jag tagit en tripp till killen med en vetelängd, och pratat om saken. Det vore ju fantastiskt att få prata lite med Olof Palmes mördare. Varför gör du inte det, istället för att hänga ut honom anonymt på Flashback?

Dina bevekelsegrunder för ditt idoga skrivande, vill du redogöra för dom?

Sköt du Olof Palme?
Citera
2019-12-09, 19:55
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SGDF
Jag kan överhuvudtaget inte säga att du har fel i något av det du skriver. Men jag är inte emotionellt övertygad på det sätt som du är. Det går ju i princip göra samma sak som du gör med SE och CA också, en del har gjort det.

Men om jag varit i dina kläder, så hade jag tagit en tripp till killen med en vetelängd, och pratat om saken. Det vore ju fantastiskt att få prata lite med Olof Palmes mördare. Varför gör du inte det, istället för att hänga ut honom anonymt på Flashback?

Dina bevekelsegrunder för ditt idoga skrivande, vill du redogöra för dom?

Sköt du Olof Palme?
Palmemordet är ett nationellt trauma, ett öppet sår i den svenska folksjälen, som inte läker. Den hittills resultatlösa mordutredningen måste ses som ett av de största misslyckandena i svensk rättshistoria. Sverige måste få en lösning på detta 33 år långa trauma för att kunna läka och gå vidare. Vi får aldrig acceptera att ett statsministermord lämnas ouppklarat, SGDF

Bevekelsegrund: Kärlek, jag älskar Sverige.
Citera
2019-12-09, 20:27
Medlem
konstapels avatar
Citat:
Palmemordet är ett nationellt trauma, ett öppet sår i den svenska folksjälen, som inte läker. Den hittills resultatlösa mordutredningen måste ses som ett av de största misslyckandena i svensk rättshistoria. Sverige måste få en lösning på detta 33 år långa trauma för att kunna läka och gå vidare. Vi får aldrig acceptera att ett statsministermord lämnas ouppklarat, SGDF

Bevekelsegrund: Kärlek, jag älskar Sverige.

Fast där har du fel. En stor del av nuvarande Sverige var inte ens födda när Palme mördades och än mindre vet vem han var - eller rättare sagt, är uppfostrade genom S-Sverige att tro att Palme var någon slags halvgud. Tiden läker alla sår som det sägs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in