2019-12-11, 18:56
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leifhooker
Håller med.Stämpeln över "fake news" förstärks starkt genom att mobba HK-protestors.

Don Jr Trump skriver:
"Time leaves out the Hong Kong Protesters fighting for their lives and freedoms to push a teen being used as a marketing gimmick. How dare you?"

Donald Trump kommer säkert att nämna Greta på sitt sätt snart.

Jag läser kommentarerna från tiotals olika sidor, typ tusentals men 90% är negativa medan positiva är väldigt frånvarande. Några saker som man kan läsa:
  • Många anser att det är "child-abuse".
  • Tyvärr stackars Gretas taktik genom att förstärka och överdriva slår back rejält.
  • Det är lätt genomskådat. Hon sa att människorna lider redan och dör och utrotning närmar sig. Ingen går på det.
  • Sen beskyller hon ledarna att de inte gör något men själv har hon inte föreslagit en vettig lösning.
  • Greta kommer bara med hot, känslomässiga beskyllningar och noll debatt.
  • Snowflake-generationen som märker alla som inte lyssnar på dem som hatarna, medan de själva lyssnar på bara sig själva.
  • Hur kommer Greta att reagera om hon märker att antalet "hatare" är så stor.
  • Hur kommer paparazzi i Sverige behandla henne? Kan hon bli en vanlig elev igen?
  • Och att hon själv kommer från överklassfamilj är det största orsaken att man hatar henne
Trollfabriken fick väl härdsmälta över den prestigefylla utmärkelsen, samma konton, samma dravel. Nåja imorgon hatar dom något annat medans Greta tuffar på.
2019-12-11, 19:01
Medlem
Giant Squids avatar
Greta kommer från en priviligerad bakgrund, men det kan hon naturligtvis själv inte klandras för.
Men hon känner till det och är mer än villig att låna ut sin röst till andra aktivister. Men då lyssnar inte belackarna på dessa andra aktivisters budskap utan de blir mobbade i sin tur.
2019-12-11, 19:04
Medlem
leifhookers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Greta kommer från en priviligerad bakgrund, men det kan hon naturligtvis själv inte klandras för.
Men hon känner till det och är mer än villig att låna ut sin röst till andra aktivister. Men då lyssnar inte belackarna på dessa andra aktivisters budskap utan de blir mobbade i sin tur.

Man kan ju lyssna på henne, men ha en annan åsikt? Hon måste ju lära sig att kunna övertyga också. Just nu är hon helt värdelös och spelar bara på känslor.

Själv hatar jag inte henne, tycker att hon har varit modig och rätt så sansad. Däremot hur hon blir styrd det tål jag inte. Intressant hur hon kommer att reagera nu. Semester från media är kanske hennes topprioritering. Sen måste hon tänka om, för att spela en unge som är på autopilot och babblar samma sak...kommer att bakslå ännu mera. Å andra sidan om hon kommer att uppmana till handling(våld)...det är skrämmande. Då börjar jag hata henne också.
Senast redigerad av leifhooker 2019-12-11 kl. 19:09.
2019-12-11, 19:08
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leifhooker
Man kan ju lyssna på henne, men ha en annan åsikt? Hon måste ju lära sig att kunna övertyga också. Just nu är hon helt värdelös och spelar bara på känslor.

Själv hatar jag inte henne, tycker att hon har varit modig men hur hon blir styrd det tål jag inte. Det som kommer att vara intressant hur hon kommer att reagera nu. Skulle tippa på att ta semester från media är hennes topprioritering. Sen måste hon tänka om, för att spela en unge som är på autopilot och babblar samma sak...kommer att bakslå ännu mera. Å andra sidan om hon kommer att uppmana till handling(våld)...det är skrämmande. Då börjar jag hata henne också.
Det är ju klart att det måste till handling, det får ju inte stanna upp med ständigt babblande det har ju redan börjat smått, dock lite från politiskt håll, mer från gräsrötterna
2019-12-11, 19:12
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Det innebär att hon vinner.
T.o.m hennes syrra får dödshot, sjuka människor det finns, hoppas de polisanmäls.

Vart kan man läsa om dessa hot Greta med familj får?
2019-12-11, 19:38
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Vart kan man läsa om dessa hot Greta med familj får?
Citat:
Ursprungligen postat av persona.von.grata
Testade. Inga träffar. Your move.

Konstigt. Själv får jag en del träffar. T.ex:

Citat:
Greta Thunberg: Hatarna går på även min syster

– Alla människor där. Min familj. Min syster, som har det väldigt svårt just nu. Alla de här hatarna går inte bara på mig utan de går på henne. Det är jobbigt att ens syster mår dåligt.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...ven-min-syster
Citat:
Allt eftersom hon blir ”Greta” med världen så ökar hatet till en fullkomlig lavin. Senare ska familjen få dödshot i sociala medier och avföring med posten. Socialtjänsten ska få in orosanmälningar.

https://www.svd.se/hatet-och-hoppet-...iserat-varlden
Citat:
Man åtalas för hot mot Greta Thunberg

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...greta-thunberg
Senast redigerad av -Info- 2019-12-11 kl. 19:41.
2019-12-11, 19:39
Medlem
arbetets avatar
Om ni missade Rapport så gå och kolla SVT Play när kvällens avsnitt kommer upp. Erika Bjerström uttryckligen varnade för Klimat-Gretas vänstervridning i barska ordalag.

2019-12-11, 19:40
Medlem
Och

https://nyheter24.se/nyheter/931510-...ll-kunna-flyga

Man åtalad för dödshot mot Greta och hennes mamma.
Senast redigerad av ghou 2019-12-11 kl. 19:59.
2019-12-11, 19:45
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ghou
Och

Man åtalad för dödshot mot Greta och hennes mamma.

Hon hotar å andra sidan hela världen.
2019-12-11, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Om ni missade Rapport så gå och kolla SVT Play när kvällens avsnitt kommer upp. Erika Bjerström uttryckligen varnade för Klimat-Gretas vänstervridning i barska ordalag.

Högern vill formulera vad som är vad och då blir motstånd mot fascism, kolonialism och patrarkalisk makt vänstervridning och populism. Av det får man väl dra slutsatsen att högerblocket är för fascism och kolonialt förtryck. Jag trodde faktiskt att åtminstone de demokratiska partierna hade rensat ut sånt.

Hoppas de kanske att hon ska börja föra fram högerparoller för jämviktens skull?
2019-12-11, 20:15
Medlem
Flaskbackares avatar
Undrar vem av föräldrarna det är som bidrar med så fattiga gener: "Greta Thunberg har diagnosticerats med Aspergers, högfungerande autism och OCD, tvångssyndrom. Lillasystern Beata har diagnoserna adhd, med drag av Aspergers och trotssyndrom."

Båda barnen har en handfull diagnoser.

Sen kan man tolka det här lite som man vill –"Alla människor där. Min familj. Min syster, som har det väldigt svårt just nu. Alla de här hatarna går inte bara på mig utan de går på henne."

Vilka är alla de här hatarna och hur ska man tolka att någon går på ens syster?

Ivf så är det sorgligt om någon dödshotar hennes syster som giant squid påstår men inte vill visa vart hen fått dessa uppgifter ifrån.
2019-12-11, 20:17
Medlem
leifhookers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Hon hotar å andra sidan hela världen.

https://www.breitbart.com/the-media/2019/12/11/greta-thunberg-named-times-2019-person-of-the-year/#disqus_thread

Denna tråd har över 20000 inlägg??? I USA bara på breitbart har fått 5600 på några timmar. På första sidan synns det över 14000 vid kom.rutan så jag vet inte vad som gäller.

"Greta-effekten" är stor. Hoppas Greta inte blir besviken på vad som står där.

Greta kanske har haft samma källa som Ursula von der Leyen?
https://www.aftonbladet.se/debatt/a/0nz5lM/eus-svar-pa-gretas-och-vara-ungas-protester

Jag kommer att föreslå inrättandet av en fond för en rättvis omställning – och jag vill att den med hjälp av Europeiska investeringsbanken och privata medel som hävstång ska mobilisera ett hundra miljarder euro i investeringar under de kommande sju åren. Vi kommer att se till att hjälpa de europeiska regioner som behöver ta ett större steg så att vi inte lämnar någon i sticket.

Människor i hela Europa, såväl gamla som unga, efterlyser inte endast klimatåtgärder.

De håller redan på att ändra sin livsstil: tänk bara på pendlare som väljer att cykla eller åka kollektivtrafik, föräldrar som väljer återanvändbara blöjor, företag som avstår från plastartiklar för engångsbruk och erbjuder hållbara alternativ på marknaden.

Miljontals ungdomar har demonstrerat för klimatet under parollen ”Fridays for Future” rörelsen som har växt fram ur den svenska 16-åringen Greta Thunbergs ensamma skolstrejk utanför riksdagen.

Nio EU-medborgare av tio efterlyser kraftfulla klimatåtgärder.* Våra barn litar på oss. Européerna vill att deras union ska agera här hemma och ha en ledande roll utomlands.

GRATTIS GRETA! DU HAR VERKLIGEN LYCKATS! TACK VARE DIG ÄR VI RÄDDADE!

*-Greta har bara 10% av Eu-borna kvar att övertyga. Åk hem och fira!
(nu vet jag varför jag har slutat att läsa Aftonbladet&Expressen 2016. )
Senast redigerad av leifhooker 2019-12-11 kl. 20:33.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in