2019-12-11, 20:20
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Undrar vem av föräldrarna det är som bidrar med så fattiga gener: "Greta Thunberg har diagnosticerats med Aspergers, högfungerande autism och OCD, tvångssyndrom. Lillasystern Beata har diagnoserna adhd, med drag av Aspergers och trotssyndrom."

Båda barnen har en handfull diagnoser.

Sen kan man tolka det här lite som man vill –"Alla människor där. Min familj. Min syster, som har det väldigt svårt just nu. Alla de här hatarna går inte bara på mig utan de går på henne."

Vilka är alla de här hatarna och hur ska man tolka att någon går på ens syster?

Ivf så är det sorgligt om någon dödshotar hennes syster som giant squid påstår men inte vill visa vart hen fått dessa uppgifter ifrån.

"Last week, she (Greta) revealed that her 13-year-old sister is a victim of online death threats"

https://www.newshub.co.nz/home/world...formation.html
2019-12-11, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Det är ju klart att det måste till handling, det får ju inte stanna upp med ständigt babblande det har ju redan börjat smått, dock lite från politiskt håll, mer från gräsrötterna
Greta drar nu till Italien. Demonstrerar med fff i Turi n.
2019-12-11, 20:28
Medlem
Surtrutens avatar
5 minuter på CNN om Greta Thunberg!

Även på SVT var GT i rampljuset, men jag gillar inte att GT blie mera politisk.
Jag tror det är dåligt för klimatfrågan.
2019-12-11, 20:30
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vatskebrist
Greta drar nu till Italien. Demonstrerar med fff i Turi n.
Coolt, ja det är ju två fredag kvar till julefriden infinner sig, kanske även ett till land utöver Italien står på schemat på Gretas världsturne.
2019-12-11, 20:30
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten

Det har hon alltid varit men det är bra att fler ser det nu.
2019-12-11, 20:31
Medlem
leifhookers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten

CNN:s tittarsiffror de lägsta på länge. Lägre än Nickeldeon. I usa alltså.
2019-12-11, 20:37
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
"Last week, she (Greta) revealed that her 13-year-old sister is a victim of online death threats"

https://www.newshub.co.nz/home/world...formation.html

Tack för länk, denna tidning hänvisar till Dagens nyheter men jag hittar inte nånstans att Beata ska ha blivit hotad till livet.
Egentligen sak samma men rätt ska vara rätt.
2019-12-11, 20:41
Medlem
Picamagpies avatar
Vad menar Greta med att rasismen har skapat den så kallade miljökrisen? Har forskarna sagt det?
2019-12-11, 20:47
Medlem
Citat:
Tack för länk, denna tidning hänvisar till Dagens nyheter men jag hittar inte nånstans att Beata ska ha blivit hotad till livet.
Egentligen sak samma men rätt ska vara rätt.

Är samma sak med alla som vill stoppa henne/aktivisterna enligt Greta, ingen vet ingen som ens frågar om hon kan förtydliga.
2019-12-11, 20:49
Medlem
CyberIngmars avatar
Citat:
Undrar vem av föräldrarna det är som bidrar med så fattiga gener: "Greta Thunberg har diagnosticerats med Aspergers, högfungerande autism och OCD, tvångssyndrom. Lillasystern Beata har diagnoserna adhd, med drag av Aspergers och trotssyndrom."

Båda barnen har en handfull diagnoser.

Sen kan man tolka det här lite som man vill –"Alla människor där. Min familj. Min syster, som har det väldigt svårt just nu. Alla de här hatarna går inte bara på mig utan de går på henne."

Vilka är alla de här hatarna och hur ska man tolka att någon går på ens syster?

Ivf så är det sorgligt om någon dödshotar hennes syster som giant squid påstår men inte vill visa vart hen fått dessa uppgifter ifrån.

När en social media kändis hotades visade det sig mestadels vara minderåriga som stod bakom hoten och hatet. Spekulativt, de som skriver till systern kan vara ungar från samma skola som vill jävlas.
2019-12-11, 20:57
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Vart vill du komma?

Det finns fler "goda" personer än "onda" personer på listan.

Citat:
Ursprungligen postat av Picamagpie
Behöver man stå på nån lista för att ge kritik?

Nej.

Men fnyser man och visar förakt för att en person får en viss utmärkelse, då ska man titta var man själv står först.

Vill jag skratta åt en tjej som vinner 100 m löpning i OS, då bör jag först titta på hur fort jag själv springer samma sträcka. Har jag en chans mot henne?

Annars blir det lite löjligt.

Saklig kritik är alltid ok. Men det var inte fråga om det här. Det var enbart fråga om sedvanlig mobbing.
2019-12-11, 20:59
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Är samma sak med alla som vill stoppa henne/aktivisterna enligt Greta, ingen vet ingen som ens frågar om hon kan förtydliga.

Jag vet, förmodligen 10% sanning och resten hittepå.

Citat:
Ursprungligen postat av CyberIngmar
När en social media kändis hotades visade det sig mestadels vara minderåriga som stod bakom hoten och hatet. Spekulativt, de som skriver till systern kan vara ungar från samma skola som vill jävlas.

Ja men det blir jävla bra rubriker både för tidningar och för varumärket Greta. Catshinnnnnng!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in