2019-12-12, 03:03
Avstngd
53280s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-
ret innan andra vrldskriget startade.

Sossarna ville tom nobels fredpris till Adolf. Greta r bara marionett docka fr ngons onda agenda. S Thunberg och Hitler r farliga personer.

Problemet med klimatet r antalet mnniskor p jorden mste minska.. Vi har alldeles fr mnga muslimer och judar p den hr planeten.
Senast redigerad av 53280 2019-12-12 kl. 03:05.
Citera
2019-12-12, 05:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Varfr skulle jag det? S mycket bryr jag mig inte om henne till skillnad frn dig som verkar dyrka henne som Jungfru Maria sjlv.

Finns inget som tyder p en massutrotning inom de nrmsta hundratals miljarder ren oavsett vad din idol sger. Serisa forskare inom klimatet sger nmligen att klimatet inte pverkas av CO2 och att mnniskan inte kan gra s mycket t saken.

Nja, du bryr dig tillrckligt om henne fr att sprida lgner om henne, frska frminska hennes insatser och medvetet hnvisa till vad en frkrossande minoritet av forskare inom omrdet har lyckats haspla ur sig samtidigt som du helt ignorerar den stora koncensus som finns i frgan.

Avundsjuka och fake news verkar vara din grej helt enkelt. Precis som fr s mnga andra som av ngon anledning tycket det r rtt att hna en 16-rig tjej bara fr att hon lyckats med ngot s bra som hon har.
Citera
2019-12-12, 06:48
Medlem
FelGuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalamity
Om fem r r Gretus glmd. Att vrldsledare lyssnar p ett bortskmt autistiskt barn beror p att de fr fr sig att det appellerar p vljargrupper de vill n. Men fr varje vnsterextremt hycklande uttalande alienerar hon en klick av sina vanliga sympatisrer i den medelklass vars rster de hr vrldsledarna fiskar efter. Och nr de politiska rdgivarna brjar inse att vljarna inte lngre tjusas av det arga trollet med fltor kommer inbjudningarna att sluta komma.

Fr den som inte enbart fljer svenska och allmnt liberala mediers filterbubblor kan man brja mrka att the jig is up. Folk brjar kritisera Greta. Hnfulla memes brjar dyka upp och likeas. Buffelhjorden brjar byta riktning. Och nr det brjar bli tydligt ven fr handen som styr marionetten Greta kommer hon att kastas bort p samma stt som redan skett med exempelvis afghandrottningen Fatima Khavari.

Du behver vakna upp ut Greta-koman. Du har sttt p ronen rakt ner i propagandagrten.
Eeeh fel igen.

Hennes makt vxer fr varje dag, hennes fljare blir fler och fler. Demonstrationerna sprider sig ver hela vrlden, hon r en ideologisk ledare fr en global miljrrelse som inte visar ngra tecken p att minska.

Om du har lst ledarskapsteorier p universitetsniv s frstr du att hon r en transformativ ledare, dvs en av mest kraftfulla ledarskapsstilarna som transformerar fljarna till att ta tills sig hennes vision och gra det till sin egen.

Hon kontrollerar barnen till vrldsledare, frstr du vilken potentiell maktklla det r?

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Tran...nal_leadership
Citera
2019-12-12, 07:24
Medlem
Keonels avatar
Hysteri verkar vara ett vldans utmrkande drag hos primaten mnniskan
Citera
2019-12-12, 07:25
Medlem
Antivalents avatar
Jag har tidigare i mitt liv varit ofrstende i hur religisa ledare kan vxa fram och hur rationella, vanligtvis intellektuella mnniskor slpper allt som logik heter. Nu har den moderna varienten uppkommit i form av den ateistiska ddskulten "Gretaism", som helt ppet utspelats framfr vra gon och lockat miljoner mnniskor. Extrema negativa framtidsscenarios i kombination med en frlsare dr allt cirkulerar kring domedagen med stort d.

Fr alla ni som med religs fanatism frsvarar henne: hon kan ju faktiskt vldigt lite om klimatforskning. Ingen 16rig tjej (eller kille fr den delen) har ngonsin varit tillrckligt insatt i en global problematik fr att ens ha en tillstymmelse av en genomtnkt lsning. Hennes ord om att lyssna p forskning? Ja, absolut. Men jag har lst hundratals forskningsrapporter och alla r verkligen inte av hgsta kvalitet. De r motstridiga och urval fr publikationer sker utan egentlig insyn. De forskare som r mest aktivistiska fr gretas skull r heller inte klimatforksare utan socionomer och queerteoretiker.
Citera
2019-12-12, 07:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bleeckerstreet
r inte sjuk i huvudet, men hller med dig om att jag inte ska ha ngot pris. Spnnande nya uppgifter du delar med dig av fr vrigt, det dr att Jorden r 6 miljarder r.

Hur gammal r jorden d?
Citera
2019-12-12, 07:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ghou
Kan du komma p ngon som haft strre inflytande under ret n Greta?

Nej frvisso.

Hon har ett inflytande ver massorna, det r sant och skrmmande, inte sant? Framfrallt har de starka krafterna inflytande ver henne. Blir hon obekvm att ha att gra med, tex brjar tvivla p vad hon hittills sjlv trott p, kommer hon frsvinna frn rampljuset drfr att d har hon blivit ett problem och inte lngre ett verktyg t andra.
Citera
2019-12-12, 08:11
Medlem
Mullrets avatar
Oavsett vad Greta gr, tycker eller sger.

S r det positivt om planeten blir mindre frorenad av sopor, plast i haven, luftfroreningar, kemikalier och allt annat skit som pverkar.

Ikon, frlsare, budbrare eller talesperson. Spelar ingen roll vilket. Syftet r bra.
Citera
2019-12-12, 08:19
Moderator
Allaballawallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusBengtsen
Hur gammal r jorden d?

4.54 0.05 miljarder r enligt vetenskapliga berkningar. Du vet det dr lirarna som hvdar att klimatfrndringarna r p riktigt hller p med.

Ungefr 6000 enligt religisa ntters berkningar. Du vet snt dr mnga som menar att klimatfrndringarna r "fake news" hller p med.

Sedan r det upp till var och en att avgra vilken "sanning" man vill frhlla sig till...

Nu fr tiden har det blivit allt vanligare att folk sjlva vljer vilken del man vill ta till sig baserat p politisk hemvist framfr allt annat genom s kallad "cherry picking". Detta r sedan tidigare vldigt vanligt i religisa kretsar och ngot som fr bara ngra r sedan sgs som naivt trams exempelvis Muhammedanerna och anhngare till andra frldrade stt att se p vrlden hll p med. Men p senare r har det vuxit fram som ett utmrkt alternativt frhllningsstt till omvrlden som ftt ngot av en renssans och fr vrigt exempelvis SD lgger en stor del av sin energi p. Inte fr att man hade den instllningen fr ngra r sedan, men funkar det i USA s funkar det kanske i Sverige och den vljargrupp som helst slipper tnka sjlva verkar attraheras av det, s varfr inte liksom...

Detta verkar fr vrigt i son tur vara en av anledningarna till att Greta Thunberg fr s mycket uppmrksamhet i media. Ena sidan r inne p hennes linje och lyfter fram henne p grund av det och andra sidan r helt inne p motsatt linje och lyfter fram henne p grund av det. Vad man n tror s verkar det vara Thunberg som vinner p det hela d det r hon som lyfts fram som exempel av bda sidor. Ngot som nu allts lett till att hon ftt s mycket uppmrksamhet att hon utsetts til Person of the year...

Folk tycker en hel del om henne och det hon hller p med och hon/hennes team verkar ha frsttt vinsten med uppmrksamhet och bred exponering. Det ser faktiskt ut som om det r hon som vinner p det upplgget d det i detta fall verkligen verkar stmma med tesen om att "all publicitet r bra publicitet"...
Citera
2019-12-12, 08:24
Medlem
FreeThinkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antje-J
Hur r miljdebatten i Kina?

Det kanske r bra att Kina inte r en demokrati, d kan man stta in kraftfulla tgrder, som har ngon realistiskt verkan.

Kina rkar ju riktigt illa ut vid hgre temperaturer. Ja, inte bara illa ut. Kina kommer inte kunna existera verhuvudtaget om Himalayas glacirer brjar smlta. Det samma gller Indien och hela stasien. Allt och alla r beroende av de stora floderna.

Jag hoppas p att det r regimen i Kina som gr frst och drar in sna frmner som privatbilism, privata flygresor, stora bostder.

Ngot den medellders vsterlndske mannen aldrig skulle ge upp. Han tar hellre livet av sig n lever utan bil, utlandssemestrar och egen villa. Bilen r helig.

Kina r ju i grunden konfucianstiskt och man gr som man blir tillsagd.

Avskumm!
Som pendlande pappa i smort tycker jag du ska ta livet av dig. Du r vrdels och du fattar inget om verkligheten.
Citera
2019-12-12, 08:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Allaballawalla
4.54 0.05 miljarder r enligt vetenskapliga berkningar. Du vet det dr lirarna som hvdar att klimatfrndringarna r p riktigt hller p med.

Ungefr 6000 enligt religisa ntters berkningar. Du vet snt dr mnga som menar att klimatfrndringarna r "fake news" hller p med

Ja det var svrt att ta reda p. Duktig pojke. Tycker du sjlv att du strkt Greta Thunbergs och Al Gores trovrdighet?

"Vetenskapliga berkningar". Det r ingen sanning i sig. Ert problem r de ifrgasttanden folk faktiskt behagar komma med. ht beter sig du som en religist vertygad typ, dessa du i samma andetag hnar. Och jag vill inte ha med klimathysteriker att gra. Beskatta er sjlva vetja! Det fr ni fr min del gra hur mycket ni vill.
Citera
2019-12-12, 09:00
Moderator
Allaballawallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusBengtsen
Ja det var svrt att ta reda p. Duktig pojke. Tycker du sjlv att du strkt Greta Thunbergs och Al Gores trovrdighet?

"Vetenskapliga berkningar". Det r ingen sanning i sig. Ert problem r de ifrgasttanden folk faktiskt behagar komma med. ht beter sig du som en religist vertygad typ, dessa du i samma andetag hnar. Och jag vill inte ha med klimathysteriker att gra. Beskatta er sjlva vetja! Det fr ni fr min del gra hur mycket ni vill.

Varfr skulle jag tro att jag strkt Gores och/eller Thunbergs trovrdighet? Ingen av dem r ngot annat n "budbrare" som lyfter fram budskap som inte har med deras egen trovrdighet att gra utan r resultaten av andras.

Att du lyfter fram just dem tyder vl visserligen p att du enbart ser detta ur ett politiskt perspektiv och inte ett vetenskapligt...

Jo, "vetenskapliga berkningar" r just sanningen i sig, tills dess de har motbevisats. Det r just det som gr dem till "vetenskap" och inte bara "tro".

Well, vilken klimathysteriker det r du vnder dig till nr du citerar mig vet jag inte. Men jag r definitivt inte vertygad om att det r ngot klimatkris p gng.

Jag delar definitivt inte Greta Thunbergs vertygelser (Inte Al Gores heller fr den delen.) men det r vl med dig som med mnga andra panikslagna lirare som ftt sin vrldsbild ifrgasatt... Det r lttare att se flisan i ngon annans ga n bjlken i sitt eget och allt snt dr.

Att det finns folk som varken tror p det ena eller det andra nr det kommer till klimatfrndringarna och drmed str utanfr bde "klimathysterin" och "klimatfrnekandet" har aldrig slagit dig, va?

Verkligheten r vldigt sllan helt svart-vit och "enkla lsningar" funkar inte alltid p komplexa "problem". Att du tror att det hela r en frga om "vi och dom" visar vl p hur enkelsprigt ditt tnk r om ngot...

Det r nog ingen fara med planeten, det r inte den som har problem det r mnskligheten som har det.

r du frvnad ver att folk lyssnar p Thunberg nr majoriteten av alla med samma mjligheter till informationsspridning som hon har lgger strre delen sin tid i rampljuset och det mesta av sin energi p navelskderi?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in