Citat:
Ursprungligen postat av
MagnusBengtsen
Ja det var svrt att ta reda p. Duktig pojke. Tycker du sjlv att du strkt Greta Thunbergs och Al Gores trovrdighet?
"Vetenskapliga berkningar". Det r ingen sanning i sig. Ert problem r de ifrgasttanden folk faktiskt behagar komma med. ht beter sig du som en religist vertygad typ, dessa du i samma andetag hnar. Och jag vill inte ha med klimathysteriker att gra. Beskatta er sjlva vetja! Det fr ni fr min del gra hur mycket ni vill.
Varfr skulle jag tro att jag strkt
Gores och/eller
Thunbergs trovrdighet? Ingen av dem r ngot annat n "budbrare" som lyfter fram budskap som inte har med deras egen trovrdighet att gra utan r resultaten av andras.
Att du lyfter fram just dem tyder vl visserligen p att du enbart ser detta ur ett politiskt perspektiv och inte ett vetenskapligt...
Jo, "vetenskapliga berkningar" r just sanningen i sig, tills dess de har motbevisats. Det r just det som gr dem till "vetenskap" och inte bara "tro".
Well, vilken klimathysteriker det r du vnder dig till nr du citerar mig vet jag inte. Men jag r definitivt inte vertygad om att det r ngot klimatkris p gng.
Jag delar definitivt inte
Greta Thunbergs vertygelser (Inte
Al Gores heller fr den delen.) men det r vl med dig som med mnga andra panikslagna lirare som ftt sin vrldsbild ifrgasatt... Det r lttare att se flisan i ngon annans ga n bjlken i sitt eget och allt snt dr.
Att det finns folk som varken tror p det ena eller det andra nr det kommer till klimatfrndringarna och drmed str utanfr bde "klimathysterin" och "klimatfrnekandet" har aldrig slagit dig, va?
Verkligheten r vldigt sllan helt svart-vit och "enkla lsningar" funkar inte alltid p komplexa "problem". Att du tror att det hela r en frga om "vi och dom" visar vl p hur enkelsprigt ditt tnk r om ngot...
Det r nog ingen fara med planeten, det r inte den som har problem det r mnskligheten som har det.
r du frvnad ver att folk lyssnar p Thunberg nr majoriteten av alla med samma mjligheter till informationsspridning som hon har lgger strre delen sin tid i rampljuset och det mesta av sin energi p navelskderi?