Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-12-10, 17:11
  #37
Medlem
Alfred-Yaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polispotatis
Tack som fan!

Älskar fricky så jag tar väl det som en komplimang, samtidigt som man helst vill ha sitt egna sound. Har bara hållit på med musik sedan april i år så jag antar väl att det handlar om att bara grinda och testa sig fram tills det klickar helt

Ja precis, som jag skrev på gott och ont. Du är ju något på spåret och gör bra produktioner men tror det egna stuket kommer komma med tiden, bara fortsätta göra nya låtar Gör du beat osv själv?

/AY
Citera
2019-12-10, 17:15
  #38
Medlem
Polispotatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alfred-Yao
Ja precis, som jag skrev på gott och ont. Du är ju något på spåret och gör bra produktioner men tror det egna stuket kommer komma med tiden, bara fortsätta göra nya låtar Gör du beat osv själv?

/AY

Nej, beatsen är "Free for non profit" beats som man kan ladda ner via youtube. Har testat någon gång men tycker det är så jävla pilligt och krångligt i FL.
Citera
2019-12-10, 19:02
  #39
Medlem
Alfred-Yaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polispotatis
Nej, beatsen är "Free for non profit" beats som man kan ladda ner via youtube. Har testat någon gång men tycker det är så jävla pilligt och krångligt i FL.

Ok ja kanon ha träna med, men försök hooka ihop med någon producent som gör beats för att i framtiden kunna släppa eget!

/AY
Citera
2019-12-16, 17:44
  #40
Medlem
Polispotatiss avatar
Två nya godingar jag nyligen släppt, tacksam för all kritik. Positiv som negativ!

Skywalking : https://soundcloud.com/user-483543433/skywalking-1

Heartbreaker : https://soundcloud.com/user-483543433/heartbreaker
__________________
Senast redigerad av Polispotatis 2019-12-16 kl. 17:49.
Citera
2019-12-18, 21:39
  #41
Medlem
Riktigt bra måste jag säga. En annan köpte FL Studio, midi keyboard och mic på fyllan för ett år sen med planer på att göra egna beats och sjunga, haha. Sitter och pillar i FL Studio några timmar i veckan åtminstone och jag har väl lärt mig en hel del under året som gått. Har många ofärdiga projekt som jag har problem att göra färdigt haha.

Det kanske skulle vara enklare att göra färdigt beatsen om jag hade ett bra röstspår för att mixtra med elementen i FL studio till men det låter förjävligt när jag spelar in min röst. Vad använder du för program för att spela in din röst i och hur mixar du rösten?

Lycka till i fortsättningen, kommer definitivt att följa dig och om jag någonsin blir klar med ett bra beat så vore det roligt ifall du ville lyssna på det och se ifall det är något du kan göra något fett med. =D
Citera
2019-12-18, 22:25
  #42
Medlem
Polispotatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solum
Riktigt bra måste jag säga. En annan köpte FL Studio, midi keyboard och mic på fyllan för ett år sen med planer på att göra egna beats och sjunga, haha. Sitter och pillar i FL Studio några timmar i veckan åtminstone och jag har väl lärt mig en hel del under året som gått. Har många ofärdiga projekt som jag har problem att göra färdigt haha.

Det kanske skulle vara enklare att göra färdigt beatsen om jag hade ett bra röstspår för att mixtra med elementen i FL studio till men det låter förjävligt när jag spelar in min röst. Vad använder du för program för att spela in din röst i och hur mixar du rösten?

Lycka till i fortsättningen, kommer definitivt att följa dig och om jag någonsin blir klar med ett bra beat så vore det roligt ifall du ville lyssna på det och se ifall det är något du kan göra något fett med. =D

Tack så mycket! Använder autotune, EQ, soundgoodizer, reveerb, delay, kompressor och så brukar jag använda lite chorus för att det ska flyta ihop bättre med beatet. Det viktigaste är att få till en bra EQ, vilket är ett jävligt pilligt jobb och kräver ett bra musiköra.

Bara att fortsätta jobba och kämpa, hade varit kul att höra något beat från dig! Antar att det blir roligare desto mer du lär dig, när man kan programmet utantill så det flyter dvs.

Här har du en jävligt bra video som visar exakt hur du kan göra för feta vocals. : https://youtu.be/qpcUvD2Svtk
Citera
2019-12-19, 22:01
  #43
Medlem
Polispotatiss avatar
Ny låt idag igen

Crazy Little Psycho : https://soundcloud.com/user-483543433
Citera
2019-12-20, 12:37
  #44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Polispotatis
Ny låt idag igen

Crazy Little Psycho : https://soundcloud.com/user-483543433

Tack för tipsen och videon i förra inlägget, följer Busy Work Beats på Youtube och tittar på en del grejer de lägger upp

PHET låt!
Citera
2019-12-20, 14:33
  #45
Medlem
Polispotatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solum
Tack för tipsen och videon i förra inlägget, följer Busy Work Beats på Youtube och tittar på en del grejer de lägger upp

PHET låt!

Inga problem!

Kul att du gillade den
Citera
2019-12-20, 17:10
  #46
Medlem
ZEBBmusics avatar
Jäklar vilken utveckling från första inlägget till Crazy Little Psycho!
Gillar stilen och bra produktion!
Om jag skulle ge någon feedback känns basen i refrängen lite knasig. Om vissa toner är en oktav för låg så att det blir för grumligt eller om basen i sig är lite för grumlig. (för min smak)

Grym låt ser fram emot att höra mer!
Citera
2019-12-20, 22:55
  #47
Medlem
Polispotatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZEBBmusic
Jäklar vilken utveckling från första inlägget till Crazy Little Psycho!
Gillar stilen och bra produktion!
Om jag skulle ge någon feedback känns basen i refrängen lite knasig. Om vissa toner är en oktav för låg så att det blir för grumligt eller om basen i sig är lite för grumlig. (för min smak)

Grym låt ser fram emot att höra mer!

Tack kul att det märks, kör nog mellan 1-6 timmar per dag och har gjort det senaste två månaderna. Skönt som fan när man kommer in i ett flow!

Jag gör inte beatsen, om det var den basen du syftade på eller var det vocals?

Du är jävligt duktig då också, lyssnade på din soundcloud och det lät riktigt fett. Gav dig en follow!
Citera
2019-12-21, 15:43
  #48
Medlem
ZEBBmusics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polispotatis
Tack kul att det märks, kör nog mellan 1-6 timmar per dag och har gjort det senaste två månaderna. Skönt som fan när man kommer in i ett flow!

Jag gör inte beatsen, om det var den basen du syftade på eller var det vocals?

Du är jävligt duktig då också, lyssnade på din soundcloud och det lät riktigt fett. Gav dig en follow!

Ja det märks att du lagt tid på det! Man utvecklas mycket och fort i början om man kör på hårt!

Yes de va beatet jag syftade på. Men då är det ju inte lätt att ändra något där
Vocalsen är ju riktigt bra du har bra eng. uttal också!

Nice tack så mycket! Hoppas på att kunna få ihop några låtar nu när man äntligen fått till en liten hemmastudio.

Sitter och lyssnar på Dont Go just här. Fan det är riktigt bra man!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback