Citat:
Ursprungligen postat av
M4lteser
Om man använder hjärnan lite så fattar man att siffrorna ser ut så där pga att Sverige har en bredare definition av vad våldtäkt är jämfört med andra länder. Inte omöjligt heller att anmälningsbenägenheten är högre i Sverige då det är ett väldigt feministiskt land.
Om det nu är så att Sverige är det överlägset värsta landet för kvinnor i Europa pga muslimer, varför har Sverige då 4 gånger mer anmälda våldtäkter än Frankrike trots att det finns fler muslimer där? Eller är det pga alla flyktingar? Varför har då Tyskland 9 våldtäkter per capita och Sverige 63? Tänk lite.
Ja tænk lite.
Jeg ville begynde med at se på om myndigheder i andre lande har en såkaldt "feministisk" tilgang til hele indvandrerproblematikken - har de ikke det har man allerede en bedre situation end i Sverige.
Så ville jeg se på lovgivningen og konstatere hvor det ville være værst at havne i retsmaskineriet og fængselsvæsenets og fængslernes evne til at afskrække forbrydere fra at begå brot.
Så ville jeg se på opklaringsstatistik - hvis et land opklarer alt for få voldtægter afskrækker det alt for få voldtægtsmænd fra at begå voldtægt.
Så ville jeg se på pressens opbakning til voldtægtsofrene eller alternativt til voldtægtsmændene.
I lande hvor voldtægtsmændene bliver behandlet som ofre, er det da ikke underligt at de fortsætter med deres voldelige adfærd o.s.v.