2019-12-21, 11:35
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Det där är inte "det senaste". Det där är inte ens en nyhet. Det där är riktigt gamla fd. nyheter som stått i media sedan åtminstone i våras.

Här nämns det i en artikel i Aftonbladet från maj i år:

Att filmaren Nathan Grossman följde med Greta på segelbåten Malizia II över Atlanten är ju också välkänt:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...r--i-extrembat

Ok men det var iaf nyheter för mig samt vatten på min kvarn att hennes upptäckt inte var så slumpartad som många vill ge sken av.
2019-12-21, 11:37
Medlem
Har Greta sponsrade outfits?

Var får man tag i den fina gråblå mössan hon har på sig?

Om man är riktigt observant så har den ett litet lädermärke på ena sidan (syns inte på denna bilden).

Bild: https://imgs.aftonbladet-cdn.se/v2/i...=1100&b148f537
2019-12-21, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Logiken att det inte är meriterande att träffa en massa kändisar håller jag med om.

I övrigt tycker jag inte att Soterns inlägg är särskilt logiskt.

- Greta Thunberg har aldrig utgett sig för att vara expert på klimatfrågor, så vad är det som är barnsligt?

- GT:s analys är att världen invånare (främst världens ledare) inte bryr sig om vad forskarna säger (eller inte gör tillräckligt) och den analysen är vad jag förstår nästan alla överens om.
Även klimatförändringsförnekare verkar vara överens om den analysen i och med att man ofta tycker det är bra att världens ledare inte gör det forskarna anser bör göras.

Men det finns ju nästan ingen politiker i hela världen utom Trump som inte är jätteentusiastisk vad gäller klimatgrejen. Kan det möjligen vara nånting annat som gör att klimathotsagendan inte går att verkställa på ett litet kick? Har det nånsin slagit dig att genomförandet av "det som forskarna anser" i praktiken skulle innebära införandet av ett världsherravälde? Och att det i sig är ett mycket stort och ambitiöst projekt?
2019-12-21, 12:24
Medlem
leifhookers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Lite veganskt julbord en vecka så är det nog bra igen.

vegan-couple-charged-murder-18-month-old-son-dies-malnutrition-starvation

Vad brukar den största svenska opinionsbildare Greta predika? Bli Vegan!
Detta är väl bara början. Så sjukt!
2019-12-21, 12:37
Medlem
Skulle vilja vara en fluga på väggen under familjens julfirande. Det är nog något som får Nordkorea att verka avslappnat. Greta styr alltsammans med järnhand och inspekterar noggrant maten och klapparna så att det hela följer henne agenda.
2019-12-21, 13:11
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amusing
Skulle vilja vara en fluga på väggen under familjens julfirande. Det är nog något som får Nordkorea att verka avslappnat. Greta styr alltsammans med järnhand och inspekterar noggrant maten och klapparna så att det hela följer henne agenda.

Jag hade hellre firat jul på plats med familjen Thunberg. Setat i deras 100.000 kronors fåtöljer och druckit rödtjut med Marlena medans hon på fyllan kommenderat runt stackars BetaSvante.
Hört alla historier hur dom lurat skägget av alla vänsterblivna idioter världen över, diskuterat Beatas kommande hakreducering och som grädden på moset låtit Svante se på medans Marlena utfört fellatio på en till tonerna av Räven raskar över isen.Typ.
2019-12-21, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Jag hade hellre firat jul på plats med familjen Thunberg. Setat i deras 100.000 kronors fåtöljer och druckit rödtjut med Marlena medans hon på fyllan kommenderat runt stackars BetaSvante.
Hört alla historier hur dom lurat skägget av alla vänsterblivna idioter världen över, diskuterat Beatas kommande hakreducering och som grädden på moset låtit Svante se på medans Marlena utfört fellatio på en till tonerna av Räven raskar över isen.Typ.

Mja, om man blev inbjuden så visst, men det kommer inte hända XD
2019-12-21, 13:17
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amusing
Mja, om man blev inbjuden så visst, men det kommer inte hända XD

Nej men man måste hålla drömmarna vid liv serru.
2019-12-21, 13:36
Medlem
CPJesuss avatar
Löjligt med tokvänsterns alla påståenden om Gretahatet.
Nej, jag hatar inte en bortskämd, psykiskt störd 17-åring med FAS, tvångstankar, selektiv mutism etc.
Däremot erkänner jag att jag hatar hennes skrupelfria föräldrar, kommunistmedia och det övriga teamet bakom med Soros och Rentzhog i spetsen.
Greta utnyttjas bara av dessa skrupelfria parasiter.

Låt mig illustrera det med ett exempel från min skoltid:

I skolan där jag gick fanns det en särklass som man kallade det då. I den klassen gick dom som var som vi ungar brukade säga "lite bakom flötet" och "inte tänkte och funkade som vanligt folk" (d.v.s. killar och tjejer som Greta).

I den klassen gick det en kille som några riktiga saftskallar i min klass brukade gilla att driva med. Den här snubben hade nån form av störning i a f, fan vet vad, för på den här tiden var man inte lika pigg på att ställa diagnoser på folk till skillnad från idag då var och varannan unge har fått en bokstavsdiagnos.

Töntarna i klassen lurade i denne störde kille att han var betydelsefull och mäktig och skickade ut honom att kaxa upp sig och söka bråk med andra killar och satt och skrattade åt honom då han kom fram och helt i onödan började skrika könsord och annat åt de intet ont anande killarna.

Givetvis åkte han på stryk. Men efter varje spövända övertalades han av sina uppbackare om att gå och mucka med en ny kille för att "visa var skåpet skulle stå". Detta upprepades tills den psykiskt sjuke killens morsa tog honom ur skolan.

Visst var killen en pest, men det var inte honom vi hatade, utan idioterna som låg bakom hans beteende och givetvis dök även den dag upp då dom själva fick samma behandling dom sett till att den psyksjuke fick.

Samma sak är det med Greta. Inte henne jag hatar, även om hon är en störd liten kommunistunge, det är röda ligan bakom henne som haussar upp henne till att tro att hon är världens frälsare som jag hatar. Svansen i Gretakulten då? Hatar inte er men tycker lika synd om er som dom som följde andra sekter som Guds barn, Folkets tempel och Knutbysekten. Låter man andra - och i detta fall en psyksjuk unge - tänka åt en istället för att komma fram till egna lösningar är det bara beklagligt...
2019-12-21, 13:52
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
...
- Greta Thunberg har aldrig utgett sig för att vara expert på klimatfrågor, så vad är det som är barnsligt?
...
Det gör hon ju i allra högsta grad då hon ger sig expertstatus i det att påstå sig kunna avgöra vilka forskare som skall lyssnas på och vilka som skall avfärdas. Sanningen är att det vilseförda och problemtyngda barnet inte ens har förstånd att avgöra vem som är politiker/lobbyist och vem som är forskare.
2019-12-21, 13:57
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Det gör hon ju i allra högsta grad då hon ger sig expertstatus i det att påstå sig kunna avgöra vilka forskare som skall lyssnas på och vilka som skall avfärdas. Sanningen är att det vilseförda och problemtyngda barnet inte ens har förstånd att avgöra vem som är politiker/lobbyist och vem som är forskare.
Så var det under hennes glansdagar. Men enligt Expressen verkar hon nu ha dragit sig tillbaka och säger att "jag är ingen forskare".

Det är över.
2019-12-21, 14:02
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CPJesus
I skolan där jag gick fanns det en särklass som man kallade det då. I den klassen gick dom som var som vi ungar brukade säga "lite bakom flötet" och "inte tänkte och funkade som vanligt folk" (d.v.s. killar och tjejer som Greta).

Hade någon av ungarna i denna "särklass" sådana här slutbetyg?

Citat:
Bild: A
Biologi: A
Engelska: A
Fysik: A
Geografi: A
Historia: A
Kemi: A
Matematik: A
Franska: A
Musik: A
Samhällskunskap: A
Religionskunskap: A
Slöjd: A
Teknik: A

Hem- och konsumentkunskap: B
Idrott och hälsa: B
Svenska: B

(källa)

Nej. Precis. Och där föll din liknelse samman som ett korthus.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in