Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2019-12-22, 21:46
Medlem
ElvisFans avatar
Bara hoppas en "trovärdig" källa som är godtagbar hos det sovande folket nämner det snart. Då exploderar det på sociala medier. Friatider är tyvärr få som vågar dela.

Citat:
Ursprungligen postat av DaGoose
Vi har varit naiva

Framförallt såg vi det inte komma.
Citera
2019-12-22, 21:48
Medlem
Salavat-Julayevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Undra om övrig media vågar släppa det här.

Är det redan under polisutredning som Fria Tider skriver undrar jag om ens kvällsdrakarna kan undvika att skriva något om det, även SVT bör känna sig tvingade.

Kan verkligen Morgan Johansson sitta kvar?

Stefan Löfven?

Regeringen?
Citera
2019-12-22, 21:49
Medlem
fendadens avatar
Kommer de etablerade medierna våga hänvisa till Fria Tider som ursprungskälla? Det är ju en nazistisk tidning enligt många svenska tyckonomer.
Citera
2019-12-22, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VladimirDuterte
Det är ju ren slump att såna här fall kommer fram, bara på grund av att människan råkar bli "känd". Det rör sig säkert om tiotusentals människor som utnyttjar systemet på det här viset.

Helt klart dags att lägga ner alla bidrag och sänka skatterna kraftigt istället.

Nja, för att kunna få bidrag bör det krävas att man kan spåra sina rötter i landet till åtminstone 1900-talets första hälft - innan blattarna började komma. Fan, hade räckt med typ 60-talet, innan spaggarna från Sydamerika började komma.

Ingenting förvånar. Ingenting.
Citera
2019-12-22, 21:55
Citat:
Ursprungligen postat av Salavat-Julayev
Avgå alla.

Regeringen borde avgå som misslyckas med precis allt, har den här regeringen gjort något som faktiskt varit bra, jag kan inte komma på något!
Citera
2019-12-22, 21:56
Medlem
Det börjar bli dags att gå igenom alla som får bidrag/pension. Se till att alla existerar lever och inte plockar bidrag under flera olika identiteter och sen kräva att de ska vara på plats var 14:e dag så man vet var de befinner sig.

Det är tamejfan regeringens jävla skyldighet att se till att sånt här inte kan ske.
Citera
2019-12-22, 21:57
Medlem
stoltsvenskfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yz44
Normalt inte men i detta fallet kan det knappast kallas för något annat.

OnT: En oärlig privatperson sadlar om och blir korrumperad politiker, det är sossedrömmen realiserad.

Men nu handlade det väl specifikt om att få ut sin döda mors pension? det kan ju knappast kallas för ett bidrag? det måste ju vara någon form av fiffel?
Citera
2019-12-22, 21:57
Medlem
GobbeMobilens avatar
Jag tror dock inte riktigt på pensionsgrejen, om hon nu har "utvandrat" så skulle hon 2018 behövt lämna levnadsintyg till Pensionsmyndigheten.

Fördomsfullt så tror jag även att hon säkerligen endast hade garantipension och eller bara äldreförsörjningsstöd. "Utvandrade" hon till Afghanistan så stryps detta direkt.
Citera
2019-12-22, 21:58
Medlem
vem fan är förvånad, först Iraks försvarsminister och nu det här, Sverige är ett jävla skitland. Jag är glad att jag flyttat och inte kommer att bidra men en enda krona till vansinnet
Citera
2019-12-22, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av femtaliess
vem fan är förvånad, först Iraks försvarsminister och nu det här, Sverige är ett jävla skitland. Jag är glad att jag flyttat och inte kommer att bidra men en enda krona till vansinnet

Jag och familjen flyttar till Danmark i februari. Inte en skattekrona mer till vårt folkmord.
Senast redigerad av Jordkraft 2019-12-22 kl. 22:06.
Citera
2019-12-22, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GobbeMobilen
Jag tror dock inte riktigt på pensionsgrejen, om hon nu har "utvandrat" så skulle hon 2018 behövt lämna levnadsintyg till Pensionsmyndigheten.

Fördomsfullt så tror jag även att hon säkerligen endast hade garantipension och eller bara äldreförsörjningsstöd. "Utvandrade" hon till Afghanistan så stryps detta direkt.
Nej det gör det inte, kontrollen är exakt noll
Citera
2019-12-22, 22:02
Medlem
B.E.S.Ks avatar
Favorit i repris: Stefan Löfven: ”Sverige har varit för naiva”
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem