2019-12-23, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stroke99
Det är inte döda afghaner som dränerar staten på pengar, snarare Annie Lööfs studerande gossar.

Källa på att dessa inte i verkligheten är samma personer?

Skämt åsido. Om de verkligen studerar så får man väl erkänna att de faktiskt gör något för att skaffa sig anställning, de uppfyller i såfall de krav jag vill ställa på bidragstagare.

Sen kanske det är en annan sak att det är frågan om att de har "giltiga" skäl till att vara här. Som jag har förstått det så saknar de asylskäl och mina andra kriterier för "giltiga" skäl är inte uppfyllda (jag antar att de varken ingår i något utbytesprogram eller att deras studier finansieras utanför offentliga svenska budgeten). Jag gissar dock att Lööf har gett dem svenska medborgarskap och då får man dras med dem.
Citera
2019-12-23, 17:11
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Exakt24 hade nog tillgång till plusinnehållet när de skrev följande:
(https://www.exakt24.se/toppolitiker-...are-i-sverige/)

Okej, så man vet inte riktigt varför GP valde att inte skriva något om saken för tre år sedan, och nu i år hade de fullt upp med julfirande på redaktionen?

Känns som att det kan finnas vissa skäl till att "gammelmedia" inte riktigt går lika bra som förr.
Citera
2019-12-23, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Man borde inte få bidrag om man inte fysiskt var på plats 40 h i veckan och visade att man 1) existerar och 2) vill ta sig ur situationen och försörja sig själv.

Ja. Implicerades det inte av det jag skrev? OK, kanske tiden 40h/v kanske inte gäller exakt och i alla fall iofs.
Citera
2019-12-23, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VladimirDuterte
Det är ju alltid någon som kommer i kläm, som det ser ut nu så är det skattebetalarna vilket är katastrofalt. Det är den arbetande personen som får hela landet att faktiskt gå runt, och våra politiker skiter på just den gruppen människor genom att inget göra.

Som skattebetalare så klarar jag mig aldeles utmärkt. Tycker inte det är lika katastrofalt som har fog att få bidrag blir utan.
Citera
2019-12-23, 17:21
Medlem
motarbetars avatar
Citat:
Exakt24 hade nog tillgång till plusinnehållet när de skrev följande:
(https://www.exakt24.se/toppolitiker-...are-i-sverige/)

Intressanta uppgifter!
Citera
2019-12-23, 17:35
Medlem
Vad är det för Breitling klocka han bär?

Ser inte billigt ut...

https://samnytt.se/wp-content/upload...2/Ahmadzai.jpg
Citera
2019-12-23, 17:46
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ja, lycka till, alla, som tror att man får ingenjörskonst, organisation, planering, vetenskap, författare och annan kultur från det folkunderlaget.
Eller ett gemensamt välfärdssystem med omtanke om de svaga och utsatta utan egoism. Eller rena gator och torg, och ett snällt samhälle mot djur, barn och natur.

Rub it in, will you

Mångkultur is a bitch. And then we married her.

Jag vill skiljas.
Senast redigerad av GreffueAnthonius 2019-12-23 kl. 17:51.
Citera
2019-12-23, 17:51
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motarbetar
Intressanta uppgifter!

Intressanta uppgifter om att GP alltså valt att mörka i tre år trots att man känt till allting... sjukt dåligt.
Citera
2019-12-23, 17:58
Medlem
motarbetars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crawly
Intressanta uppgifter om att GP alltså valt att mörka i tre år trots att man känt till allting... sjukt dåligt.

Precis! Allt i kampen för en fortsatt massinvandring och en medveten nedtystning för att inte främja motståndet till detta sjuka samhälle.

Hoppas alla GP:s prenumeranter som hänger på Flashback ringer och säger upp avtalet. Ni ska självklart berätta varför, och att det finns ett litet hopp om att ni kommer tillbaka om de tar upp detta ämne.

Självklart ska ni inte ska göda dessa svenskfientliga journalister.
Citera
2019-12-23, 18:03
Medlem
trailblasers avatar
Fria Tider ligger nere.

Sabotage eller för mycket trafik?
Citera
2019-12-23, 18:07
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigAllan
Skicka ut alla som inte hör hemma här så löser sig alla skatteproblem omedelbart!

Hur jävla svårt kan det inte vara att förstå för våra folkvalda beslutsfattare?
Eller är dem idioter?
Vilket vi nu kan verkligen konstatera!

Cyniker som jag är tror jag det finns en klick som är fullt medvetna om att detta sker. Det ligger ju dessutom helt i linje med vad FN vill - att flytta rikedom från rika till fattiga länder.
Citera
2019-12-23, 18:11
Medlem
-GGs avatar
Citat:
På söndagen avslöjade Fria Tider att den afghanske medborgaren Rasaq Ahmadzai som är folkbokförd i Göteborg samtidigt leder ett part i hemlandet och nu väntas ingå i den nya regeringen. Samhällsnytt har tittat närmare på toppolitikerns liv som visar att han både sjukskrivit sig i Sverige och blåst banker på pengar.

https://samnytt.se/afghanske-partito...ll-sig-pengar/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in