Citat:
Ursprungligen postat av
IngenSympati
Jag röstar på AfS just för att jag tror att det är det bästa alternativet för Sverige.
Som sagt, varför rösta på ett parti som man inte litar på eller tycker om?
Hade inte AfS funnits hade det med stor säkerhet blivit en blank röst eller ingen röst alls för min del.
Men av vilken anledning röstar du på AfS då? Jag är VÄLDIGT nyfiken på vad det är de kan åstadkomma, som inget annat parti idag kan göra bättre än 7-klövern?
Jag kan inte förstå ditt resonemang riktigt, eftersom VAD SOM HELST är bättre än 7-klövern. Samtidigt jagar du efter något som egentligen är omöjligt, för din del rentav utopi, något som aldrig kommer ske, NÅGONSIN. Ett tåg som har gått för länge sedan och som aldrig kommer tillbaka.
Det spelar liksom ingen roll om så AfS från och med idag börjar växa lika snabbt som SD. Vid det laget som de skulle få egen majoritet (något som med 100% säkerhet är ett absolut MÅSTE för att de skall få styra landet, då rimligen INGET annat parti någonsin skulle samarbeta med de, förutom möjligen SD om de blev trängda till det (men som bekant så skulle i ett sådant fall SD redan vara totalt dammsugat på väljare som har gått över till AfS), så kommer Sverige att vara så illa fördärvat, att det inte finns en jävla chans i helvete att AfS ens skulle kunna närma sig en majoritet, eller ens nå 10% vill jag påstå. Vid det laget lär det även ha kommit in nya partier som Nyans exempelvis, som lär vara riktigt stora vid det laget.
Jag kan ej se in i framtiden men kan trots det här och nu garantera att AfS aldrig någonsin kommer få egen majoritet, något som skulle krävas för att de skulle ha något att säga till om överhuvudtaget.
Att då slänga bort sin röst på ett parti som har 0 chans, alltså ZIP, ZERO! ingen chans överhuvudtaget, det tycker jag är ganska korkat, dvs. korkat förutsatt att det finns något bättre andrahandsalternativ än att låta Sverige totalt förfalla. Och det finns det ju, och det heter SD.
Så då vill jag åter ställa frågan. Varför vill du rösta på AfS? Vad för effekt vill du få ut av det? Rimligen är det mindre invandring, eller närmare bestämt 0 invandring och gissningsvis återvandring. För det är vad AfS driver.
Om så är fallet. Är det inte bättre för dig att SD kommer till makten och minskar invandringen till ett minimum så Sverige kan återhämta sig och välfärden kan få lite andrum, och gör sitt bästa för att få ordning på landet igen? Eller föredrar du hellre att köra Sverige i botten TOTALT?