Jag läste nu senast i Aftonbladet att Svante Thunberg berättade i BBC:s morgonprogram ”Today” om hur de har gjort stora uppoffringar för att anpassa sig till sin dotters extrema klimatångest. De sade att de gjort dessa stora uppoffringarna för att "rädda" Greta (och endast henne ja, inte för klimatet). Innan tyckte nämligen Greta att de var hycklare som inte gjorde något viktigt för klimatet.
Alltså, fasiken, Greta är på riktigt fanatisk när det gäller klimatet. Synd då att vissa (i FN) utnyttjar det hänsynslöst och sprider fanatismen till fler lättpåverkade ungdomar via Greta.
Jag länkar tidningsartikeln från AF (nedan) som endast är någon dag gammal.
AF (om Greta, klimatet och hennes familj):
https://www.aftonbladet.se/nojesblad...stora-hycklare
Men okej, så det kan väl inte ha undgått folk att tonåringen Greta Thunberg fick synas på framsidan på magasinet Time. Jaha, och kanske tycker en del att det är en sensation? Men vad många möjligen inte vet är att den tidskriften samarbetar med familjen Rockefeller, som också står bakom bildandet av FNs klimatpanel IPCC.
"David Rockefeller har sagt att han är väldigt tacksam att tidningar och tidskrifter som Washington Post, New York Times och Time magazine samarbetat med familjen i 40 år, så att de kan åstadkomma de förändringar de vill i världen."
Därför har jag inte ens öppnat magasinet Time och läst om Greta Thunberg, det är liksom ingen idé, allt med klimathotet är ändå bara båg för att plundra tillgångarna från nationer.